Saturday, November 22, 2014

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအေပၚ အၾကံေပးပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕၏ သေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္


ကၽြႏု္ပ္တို႔ အၾကံေပးပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕ကို ပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ ႏွံ႔စပ္ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ အေတြ႕အၾကံဳရင့္ က်က္သူမ်ားႏွင့္ ပညာေရးက႑ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကိုသာ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ႏွစ္ျမွပ္ကာေဆာင္ရြက္ခဲ့သူမ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါသည္။ ေစတနာကိုအရင္းခံကာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ တစိုက္မတ္မတ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒေပၚေပါက္လာပုံကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး က႑ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမူ၀ါဒမ်ားခ်မွတ္ႏုိင္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံတကာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မိတ္ဖက္ မ်ားႏွင့္ ပညာေရးႏွင့္က်န္းမာေရးက႑တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ဆက္ႏႊယ္ပတ္သပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတစ္ရပ္ကို ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ ယင္းႏွီးေႏွာပြဲ၏ ရလဒ္တစ္ခုမွာ ဘက္စုံလႊမ္းျခံဳ ႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ေလ့လာသုံးသပ္ေရး Comprehensive Education Sector Review (CESR) ကို ႏိုင္ငံတကာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈျဖင့္ ေလ့လာမႈျပဳရန္ျဖစ္သည္။ CESR ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ အၾကံေပးပညာရွင္အဖြဲ႕ ႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား၊ ျပည္တြင္းပညာရွင္ မ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။
၂၀၁၂ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမွ စတင္၍ CESR ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ပညာရွင္အဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႕၍ သုေတသန ေလ့လာမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ၂၀၁၃ခုႏွစ္မတ္လတြင္ သုေတသနေလ့လာခ်က္ CESR အစီရင္ခံစာကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါ သည္။ ယင္းအစီရင္ခံစာက ပညာေရးက႑ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပထားရာ ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ား၊ ပညာေရးမူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးတစ္ရပ္ေပၚ ေပါက္လာေရးကို ပထမဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အၾကံေပးပညာရွင္အဖြဲ႕သည္ ပညာေရးျမွင့္တင္မႈအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ ႏွင့္အတူ ပညာေရးမူ၀ါဒမ်ား ေရးဆြဲႏိုင္ေရးႏွင့္  အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ေရးဆြဲႏိုင္ေရး အတြက္ အခ်ိန္ျပည့္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးသမိုင္းတြင္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်မရွိခဲ့ဖူးေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္က ျပဌာန္းႏိုင္သည္အထိ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္အတြက္ မ်ားစြာ ႏွစ္ေထာင္းအားရ ျဖစ္မိပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၁၄ရက္မွ ၁၇ရက္အထိ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ားအေပၚ မိဘႏွင့္ သားသမီးမ်ားသဖြယ္ လြန္စြာ စိတ္မခ်မ္းေျမ့မႈျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ေျခာက္ခ်က္အေပၚ ရွင္းလင္းခ်က္ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရး ဖိတ္ေခၚခ်က္ကို ပညာေရးျမွင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးေကာ္မတီက ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
ဤအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ၏ ၀ိေသသမွာ ပညာေရးက႑အားလုံးကုိ လႊမ္းျခံဳသည့္ သေဘာရွိသည္။ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ က႑အသီးသီးပါ၀င္ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤဥပေဒသည္ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ရည္မွန္းခ်က္၊ မူ၀ါဒႏွင့္ စနစ္တို႔ကို ေဖာ္ျပထားေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ထိုဥပေဒကို အေျချပဳ၍ အေျခခံပညာ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ၊ နည္းပညာႏွင့္သက္ေမြးပညာ၊ ဆရာအတတ္သင္စေသာ က႑အလိုက္သီးျခားဥပေဒမ်ားကို ဆက္လက္ျပဳစုျပဌာန္းရန္ႏွင့္ ဤဥပေဒကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ နည္းဥပေဒမ်ားကိုလည္း ေရးဆြဲျခင္း၊ က႑အလိုက္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာနည္း ဥပေဒမ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္ အလို္က တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္စာတမ္းမ်ားကို မူလအစီအစဥ္ရွိသည့္အတိုင္း ေရးဆြဲျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသာပညာေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေပါင္းစပ္ညွိႏႈိင္းေရးေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းသည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္ရန္ ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြရရွိေရးအတြက္ တာ၀န္ခံတင္ျပေပးရန္၊ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္ႏွင့္ ေကာလိပ္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ညွိႏႈိင္းေပးရန္ႏွင့္ ပညာေရးအရည္အေသြး အာမခံမႈစနစ္ႏွင့္ အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္မႈကို လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို ကၽြႏု္ပ္တို႔အၾကံေပးအဖြဲ႕၊ ပညာေရးျမွင့္တင္မႈအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ပညာေရးဆိုင္ရာဥပေဒမ်ားျပဳစုေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕တို႔က ဦးေဆာင္ၿပီး ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ စီမံခန္႔ခြဲသူမ်ား၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၊ ပညာေရးႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္သူမ်ားႏွင့္ ပညာေရးကို စိတ္၀င္စားသူမ်ားအားလုံး ပါ၀င္သည့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ NNER လည္း ပါ၀င္ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၅ရက္ေန႔တြင္ အားလုံး၀ိုင္း၀န္ျပဳစုထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ပညာေရး၀န္ႀကီး ဌာနက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သိုပ တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ ယင္းဥပေဒတြင္ အခန္း(၁၄)ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မ (၈၀)ပါ၀င္ၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ၂၀၁၄ခုႏွစ္မတ္လ ၁၆ရက္ႏွင့္ ၁၇ရက္တို႔တြင္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ား၌ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးၿပီး အခန္း (၁၄)ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မ (၆၉)ခ်က္ပါ၀င္ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၃၀ရက္တြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပဌာန္းခဲ့သည္။
ယခုကာလသည္ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလျဖစ္သည့္အတြက္ ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္ မ်ားစြာ လိုအပ္ေနပါသည္။ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္အညီ လူတိုင္းဥပေဒႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာက်င့္သုံးမွသာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္သို႔ အခ်ိန္တိုအတြင္းအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ ကူးေျပာင္းႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ေဆြးေႏြးမည္ဆိုပါက အၾကံေပးပညာရွင္အဖြဲ႕အပါအ၀င္ ပညာေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းအားလုံးကို ဖိတ္ေခၚေဆြးေႏြးရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒျပဳစုေရးႏွင့္ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကိစၥမ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္၏ ေဆာင္ရြက္ရမည့္တာ၀န္မ်ား ျဖစ္သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားက လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္အညီ လိုအပ္သလို ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ပညာေရးအၾကံေပးပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕

No comments:

Post a Comment

Pages

လာေရာက္ၾကည့္ရႈသည့္ ႏိုင္ငံမ်ား