ဘာသာေရးႏွင့္ နုိင္ငံေရး သီးျခားခဲြထား၍မရပါ
လူဟူသည္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးအျဖစ္ မလြဲမေသြပါ၀င္လာ ရ၏။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ရွိေသာ လူမႈေရး၊ နုိင္ငံေရး၊စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဘာသာေရး စေသာ ေရးရာအျဖာျဖာတုိ႔ႏွင့္ မလြဲမေသြ ႀကဳံႀကိဳက္ရပါ ၏။ ထုိ သုိ႔ ႀကံဳႀကိဳက္ရာ၌ လူမႈေရးအရ လူသားအခ်င္း ခ်င္း ဆက္ဆံၾကရသကဲ့သုိ႔ နုိင္ငံေရးအရ နုိင္ငံသား အခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံၾကရသလုိ အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ရသူ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံၾကရပါ၏။
ဘာသာေရးသည္ အျခားတစ္ဖက္ကုိမငဲ့ေသာ၊ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ မပတ္သက္ေသာ ပုဂၢလိကသေဘာမ်ိဳး သက္ေရာက္သျဖင့္ အျခားေသာ နုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး စေသာ အေရးအရာမ်ားေလာက္ အေရးမႀကီးဟု ထင္မွားတတ္ၾကပါ၏။ အမွန္အာျဖင့္ ဘာသာေရး ဟူသည္ လူသားတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ တည္ေဆာက္ရာ၌ ပဓာနက်၏။ ကုိယ္က်င့္ တရားေကာင္းေသာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္း ထားေသာ လ႔ူအဖြဲ႕အစည္းသာ လူ႔ေလာကေအးခ်မ္း သာယာေရးအတြက္ ေဆာင္႐ြက္ နုိင္မည္ျဖစ္၏။
မၾကာေသးမီကမႏၲေလးၿမိဳ႕မဟာအတုလေ၀ယံ
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၌ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာေစာင့္ ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔ညီလာခံ၌ သေဘာထား ေၾကညာခ်က္ (၁၀) ခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါ၏။ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒေပၚေပါက္ေရးႏွင့္ သေဘာထားေၾကညာ ခ်က္မ်ားအေပၚ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ “ သံဃာေတာ္ မ်ားသည္ နုိင္ငံေရးတြင္ မပါ၀င္သင့္။ ဘာသာေရးႏွင့္ နုိင္ငံံံေရးကင္းရွင္း ေအာင္ထားရမည္” ဟူေသာ အသံမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါ၏။ အေကာင္း အဆုိး၊ အေၾကာင္း အက်ိဳး၊ အမွားအမွန္ကုိ ပုိင္းျခားသိတတ္ေသာ ဉာဏ္မရွိ သည့္ လူအခ်ိဳ႕၏ အသံမ်ားျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးႏွင့္ နုိင္ငံေရးမွာ သီးျခားစီခြဲထား၍မရပါ။
နုိင္ငံႏွင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အမွန္တကယ္ အေရးႀကံဳလာေသာအခါ သံဃာေတာ္အမ်ားစုမွာ မလြဲမေရွာင္သာ ပါ၀င္ပတ္သတ္လာၾကရစၿမဲျဖစ္၏။ လြတ္လပ္ေရးမရမီကာလတစ္ေလွ်ာက္၌ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရႏွင္ ဦဥတၱမ တုိ႔ ပါ၀င္ခဲ့ၾကသည့္ နည္းတူ ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံႏွင့္ ၂၀၀၇ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ေတာ္ လွန္ေရးတုိ႔၌လည္း သံဃာေတာ္မ်ားပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့ၾက ပါ၏။
အမွန္စင္စစ္ ဘာသာေရးသည္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္၍ နုိင္ငံေရးမွာ အေပၚထပ္အေဆာက္အအုံသာျဖစ္ပါ၏။ နုိင္ငံေရးဟူသည ဘာသာေရးႏွင့္ ကင္းလြတ္လ်က္ သီးျခား တစ္ထီးတစ္နန္း ရပ္တည္နုိင္စြမ္းေသာ အေၾကာင္း ျခင္းရာမဟုတ္ပါ။
ျမစ္ေရခြဲေ၀ရာ၌အေ၀မတည့္၍ ႏွစ္နုိင္ငံစစ္မီး ေတာက္
ေလာင္ေတာ့ မည့္တာ့ မည့္ အေျခအေန ဆုိးႀကီး ေပၚေပါက္လာေသာအခါ ျမတ္ဗုဒၶသည္ပင္ နုိင္ငံေရး ၌ ပါ၀င္ပတ္သက္ကာ တရားေဟာၾကား မႈ ျပဳေတာမူခဲ့ပါ၏။
အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ မ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒ ေပၚေပါက္ေရးတုိ႔သည္ ဒီမုိကေရစီႏွင့္လည္း မဆန္႔က်င္ပါ။ ေခတ္ ေနာက္ျပန္ဆြဲ၀ါဒလည္း မဟုတ္ ပါ။ ျပည္သူလူထုကုိ ဖိနွိ္ပ္သည့္ ဘာသာ သာသနာ ကုိလညး္ ထိခုိက္ေစာ္ကားထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဖြဲ႔စည္း ပုံအေျခခံ ဥပေဒတြင္ ပါ၀င္သည့္ လြတ္လပ္စြာ ကုိးကြယ္ ခြင့္ႏွင့္ လည္း မဆန္႔က်င္ပါ။
အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ မ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒေပၚ ေပါက္ ေစေရးတုိ႔၏ ပဓာနတရားေတာ္ ကုိေကာက္လွ်င္ “ဓမၼ” အလုပ္ျဖစ္၏။ ဓမၼကုိ မလုိလား သူသည္ အဓမၼကုိလုိလားသူျဖစ္၏။ ဓမၼႏွင့္ အဓမၼဟူ သည္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႀကီး တစ္ခုလုံးႏွင့္ ခ်ိန္ထုိး ကာ ေၾကာင္းက်ိဳးေတြးေခၚဆုံျဖတ္ထားသည့္ တရားျဖစ္ပါ ၏။ ဓမၼႏွင့္ အဓမၼၾကား၌ ၾကားေနမရွိပါ။ ဓမၼကုိၾကဥ္လ်က္ အဓမၼကုိ ဖက္တြယ္ၾကပါလွ်င္၊ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ရန္မလုိအပ္၊ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒမလုိအပ္ဟု ယူဆၾကပါလွ်င္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ စိတ္ေန စိတ္ထား၊ ကုိယ္က်င့္တရား၊ အရည္အေသြးမ်ားမွာ တစ္ေန႔တျခား ယုတ္ေလ်ာ့ကုန္ဆုံး ပ်က္ျပဳန္းျခင္အတိျဖင့္ နိဂုန္းခ်ဳပ္ရ တတ္ပါေၾကာင္း အနုမာနဉာဏ္အားျဖင့္ ႐ႈျမင္မိပါ၏။
ဦးထိပ္တင္၀င္း
သာကီေသြး ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၂၂)
No comments:
Post a Comment