Labels
- ၀တၳဳတို
- ကဗ်ာ
- ကာတြန္း
- က်န္းမာေရး
- တိုင္းရင္းသားေရးရာ
- ထူးျခားသတင္းမ်ား
- ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ား
- နုိင္ငံတကာသတင္း
- ပညာေရး
- ဗဟုသုတ
- ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
- ဘာသာေရး
- မုိးေလဝသသတင္း
- မႈခင္း
- ျပည္တြင္းသတင္း
- သ၀ဏ္လႊာ
- သတင္း
- သုတ
- ဟာသ
- အားကစား
- အေတြးအျမင္
- အႏုပညာသတင္း
- ဥပေဒ
- ေ႐ြးေကာက္ပြဲ
- ေဆာငး္ပါး
- ေဆာင္းပါးမ်ား
- ေပးစာက႑
- ေၾကာ္ျငာ
- ေရြးေကာက္ပြဲသတင္း
- ႏိုင္ငံတကာသတင္း
- ႏိုင္ငံေရး
Wednesday, June 18, 2014
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ လက္ေထာက္ညြန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းျမင့္ေ၀ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း
၂၀၀၇ ASEAN Economic Blueprint အရ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီကို က်င့္သံုးၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အာဆီယံႏုိင္ငံအားလံုးက ကတိက၀တ္ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အာဆီယံစီးပြားေရးအသိုက္အ၀န္း(AEC) ကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္လည္း လက္ရွိကာလတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒကို ေရးဆြဲလ်က္ရွိသည္။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒမူၾကမ္းကို စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက တာ၀န္ယူေရးဆြဲေနျခင္းျဖစ္ၿပီး အျခား၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဥပေဒပညာရွင္၊ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ား ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီတစ္ခု ဖြဲ႕စည္းထားေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ဥပေဒေရးဆြဲရာတြင္ ပါ၀င္သည့္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းျမင့္ေ၀အား ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ ေမး။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒနဲ႔ ေပၚလစီအေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာ႐ႈေထာင့္က ေဆြးေႏြးေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ေျဖ။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမူ၀ါဒဆိုတာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ မၿပိဳင္ဆုိင္မွာစိုးလို႔ အစိုးရက ထိန္းေက်ာင္းေပးတဲ့ ေပၚလစီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို ပထမဆံုးနားလည္သေဘာေပါက္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ မၿပိဳင္ဆိုင္ေလေလ၊ ေစ်းကြက္ဟာ မျပည့္၀ေလေလျဖစ္ပါမယ္။ ေစ်းကြက္မျပည့္၀ေလေလ စားသံုးသူေတြနစ္နာေလေလ ျဖစ္ပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ ေနာက္တစ္ဆင့္တိုးၿပီး နားလည္ရမွာက ေစ်းကြက္ရဲ႕ သေဘာတရားျဖစ္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ျပည့္၀ေနဖို႔အတြက္ ၀ယ္လိုအား (demand) နဲ႔ ေရာင္းလိုအား (supply) တို႔ဟာ အားမွ်ေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကုန္စည္နဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မၿပိဳင္ဆိုင္ၾကတဲ့အခါမွာ ေရာင္းလိုအား နည္းလာမွာ၊ ထုတ္လုပ္မႈကိုေလွ်ာ့ခ်မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေရာင္းလိုအားပိုင္းျဖစ္တဲ့ ထုတ္လုပ္မႈေလ်ာ့နည္းလာတဲ့အခါ ၀ယ္လိုအားကပိုလွ်ံၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္တာ၊ ပစၥည္းျပတ္လပ္တာေတြ ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ ေမး။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မၿပိဳင္ဆိုင္ၾကတာ ဘာေၾကာင့္လို႔ ဆရာထင္ပါသလဲ။ ေျဖ။ လုပ္ငန္းေတြ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုမၿပိဳင္ဆုိင္တာဟာ ေစ်းကြက္ကိုခ်ဳပ္ကိုင္ခ်င္တာ၊ ေစ်းကြက္ေ၀စုမ်ားမ်ားရခ်င္တာ၊ ေစ်းကြက္ကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္ခ်င္တာပါပဲ။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ၿပိဳင္ျခင္း၊ မၿပိဳင္ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေစ်းကြက္ရဲ႕ပံုစံေတြ (Market structures) ကို သိရွိနားလည္သင့္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္အမ်ဳိးအစားေလးမ်ဳိးရွိတာကို အားလံုးနားလည္ၾကၿပီးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ဳိးကေတာ့ (၁)အျပည့္အ၀ၿပိဳင္ဆိုင္တဲ့ေစ်းကြက္ (Perfect competition market)၊ (၂)လက္၀ါးႀကီးအုပ္လုပ္ငန္းေတြ ၿပိဳင္ဆုိင္တဲ့ေစ်းကြက္ (Monopolistic competition market)၊ (၃) လူတစ္စုခ်ဳပ္ကိုင္တဲ့ေစ်းကြက္ (Oligopoly)နဲ႔ (၄)လက္၀ါးႀကီးအုပ္ေစ်းကြက္ (သို႔မဟုတ္) တစ္ဦးတည္းက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့ေစ်းကြက္ (Monopoly) တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီေစ်းကြက္တစ္ခုခ်င္းရဲဲ႕ လကၡဏာရပ္ေတြနဲ႔ သေဘာသဘာ၀ေတြကုိ ထဲထဲ၀င္၀င္နားလည္ခ်င္ရင္ေတာ့ Microeconomics ကိုေလ့လာဖို႔လိုပါတယ္။ Microeconomics ဆိုတာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုခ်င္းရဲ႕ အျပဳအမူေတြနဲ႔ စားသံုးသူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ အျပဳအမူေတြကို အေသးစိတ္ ေလ့လာတင္ျပထားတဲ့ စီးပြားေရးပညာရပ္ျဖစ္တယ္။ Microeconomics ဆိုတာရွိသလို Macroeconomics ဆိုတာလည္း ရွိျပန္ပါတယ္။ Macroeconomics ဆိုတာ တစ္ႏုိင္ငံလံုးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စီးပြားေရးကို ေလ့လာေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ အလြတ္လပ္ဆံုးေစ်းကြက္ျဖစ္တဲ့၊ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈအရွိဆံုးျဖစ္တဲ့ Perfect competition နဲ႔အခ်ဳပ္ကိုင္ဆံုးျဖစ္တဲ့၊ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈအနည္းဆံုးျဖစ္တဲ့ Monopoly တို႔အေၾကာင္း နည္းနည္းေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီေစ်းကြက္ေတြနဲ႔ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ဆက္စပ္ေနပံုကိုေျပာခ်င္တာပါ။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ (Market economy) မွာ အလြတ္လပ္ဆံုးနဲ႔ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈအရွိဆံုးေစ်းကြက္ေတြကို ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ဖန္တီးေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အခ်ဳပ္ကိုင္ဆံုးနဲ႔ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈအနည္းဆံုး ေစ်းကြက္ေတြကို ေလ်ာ့ပါးေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ေမး။ သီအိုရီနဲ႔ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာ ဘယ္လိုကြာျခားမႈေတြရွိႏုိင္ပါသလဲ။ ေျဖ ။ သီအိုရီအရ ဒီလိုေျပာရေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာေတာ့ အျပည့္အ၀ၿပိဳင္ဆုိင္ေနတဲ့ေစ်းကြက္၊ လံုး၀လြတ္လပ္တဲ့ေစ်းကြက္ဆိုတာ ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမွ၊ ဘယ္စီးပြားေရးစနစ္မွာမွ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ၿပိဳင္ဆုိင္လုပ္ကိုင္ေလ ေစ်းကြက္ဟာျပည့္၀ၿပီး ကုန္ထုတ္လုပ္မႈစြမ္းအားတိုးတက္ေလ၊ စားသံုးသူေတြ အက်ဳိးရွိေလဆိုတာေတာ့ လက္ခံထားရပါမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ လက္၀ါးႀကီးအုပ္လုပ္ငန္းေတြကို တိုက္ဖ်က္ရပါမယ္။ ဆန္႔က်င္ရပါမယ္။ မွ်တတဲ့ၿပိဳင္ဆုိင္မႈပတ္၀န္းက်င္ကို ဖန္တီးေပးရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီ (Competition Policy) ကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္လုပ္ငန္းေတြကို တိုက္ဖ်က္တဲ့ေပၚလစီ (Anti-monopoly policy ဒါမွမဟုတ္ Anti-trust policy) လို႔ ေခၚၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္၀ါးႀကီးအုပ္လုပ္ငန္းေတြကို ေလ်ာ့နည္းေစတဲ့မူ၀ါဒမို႔ Demonopolization policy လို႔လည္း သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မွ်တတဲ့ကုန္သြယ္ေရးၿပိဳင္ဆုိင္မႈကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးတဲ့အတြက္ Fair trade competition policy လို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ ႏုိင္ငံအမ်ဳိးမ်ဳိးက အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပးၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။ နာမည္ေပးပံု ကြဲျပားၾကေပမယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ လုပ္ငန္းေတြၿပိဳင္ၾကဖို႔နဲ႔ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ခ်ဳပ္ကိုင္တာကို တိုက္ဖ်က္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္မွာ ေစ်းကြက္ကို လႊတ္ထားရမယ္။ အစိုးရမပါ၀င္ရဘူး။ ၀ယ္လိုအားနဲ႔ေရာင္းလိုအားက ေစ်းကြက္ကို ထိန္းေက်ာင္းသြားလိမ့္မယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒါက သီအိုရီသေဘာေျပာတာေနာ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာ ေစ်းကြက္ေတြ အတတ္ႏုိင္ဆံုးၿပိဳင္ၾကဖို႔နဲ႔ တစ္ဦးတည္းက ခ်ဳပ္ကိုင္တာေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုးေလွ်ာ့ခ်ဖို႔အတြက္ အစိုးရရဲ႕ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈ (သို႔မဟုတ္) အစိုးရရဲ႕ ထိန္းေက်ာင္းမႈ (Government intervention) လိုအပ္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ရဲ႕မျပည့္၀မႈ (market imperfection) လို႔ေခၚတဲ့ ေစ်းကြက္ရဲ႕အားနည္းခ်က္ (market failure) ေၾကာင့္ အစိုးရက ဒီလို၀င္ေရာက္ရတာမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ေမး။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီရဲ႕ အားသာခ်က္က ဘာေတြျဖစ္မလဲ။ ေျဖ။ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံေတြရဲ႕ စီးပြားေရးေရရွည္ခံၿပီး ျမန္ျမန္တိုးတက္ဖို႔ ပုဂၢလိကက႑ကို တိုးတက္မႈရဲ႕အင္ဂ်င္စက္အျဖစ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လက္ခံေနၾကပါၿပီ။ အဲဒီအတြက္ အစိုးရေတြက ပုဂၢလိကက႑ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းဖို႔ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းေတြ ဖန္တီးေပးေနပါတယ္။ ေစ်းကြက္ေတြ စြမ္းေဆာင္ရည္ရွိရွိ လည္ပတ္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီဟာ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈအားေကာင္းလာရင္ ကုန္စည္နဲ႔၀န္ေဆာင္မႈေတြ ပိုၿပီးထုတ္လုပ္ႏုိင္ဖို႔ နည္းလမ္းေကာင္းေတြ ရွာေဖြေတြ႕ရွိလာပါမယ္။ လုပ္ငန္းေတြၿပိဳင္ဆုိင္ေလ စားသံုးသူေတြအက်ဳိးရွိေလပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ စားသံုးသူေတြရရွိတဲ့ တိုက္႐ိုက္ေက်းဇူးနဲ႔ သြယ္၀ိုက္ေက်းဇူးေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ တိုက္႐ိုက္အက်ဳိးေတြက ေစ်းႏႈန္းနိမ့္က်တာ၊ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြသံုးစြဲရတာ၊ ေရြးခ်ယ္စရာကုန္စည္အမ်ဳိးအစား ပိုမ်ားလာတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ သြယ္၀ိုက္အက်ဳိးေက်းဇူးကေတာ့ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈရရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အၿပိဳင္အဆိုင္လုပ္ကိုင္ၾကတဲ့ေစ်းကြက္ေတြက အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြကိုလည္း တိုးပြားေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းငယ္ေတြ စတင္ထူေထာင္လုပ္ကိုင္မႈကိုလည္း ျဖစ္ေစပါတယ္။ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈကို ဦးစားေပးတဲ့ လုပ္ငန္းေတြမ်ားျပားလာတာ၊ ႏုိင္ငံတကာေစ်းကြက္ကို ပိုၿပီးထိုးေဖာက္ႏုိင္တာနဲ႔ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလ်ာ့က်ေစတာတို႔ကို ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ေမး။ အာဆီယံႏုိင္ငံမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီက်င့္သံုးပါသလား။ AEC အတြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီက ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာထိ အေရးပါပါသလဲဆရာ။ ေျဖ။ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြအားလံုးမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီ မက်င့္သံုးေသးပါဘူး။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီကို စင္ကာပူ၊ ထိုင္း၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဗီယက္နမ္နဲ႔ မေလးရွားႏိုင္ငံေတြမွာပဲ က်င့္သံုးေနၾကပါေသးတယ္။ AEC ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ ၂၀၁၅ မွာ အာဆီယံႏုိင္ငံအားလံုး ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒေပၚလစီကို စတင္က်င့္သံုးၾကရပါမယ္။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီကို က်င့္သံုးၾကမယ့္အေၾကာင္း ၂၀၀၇ ASEAN Economic Blueprint အရ အာဆီယံႏုိင္ငံအားလံုး ကတိက၀တ္ျပဳခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အာဆီယံေဒသရဲ႕စီးပြားေရးစြမ္းေဆာင္ရည္ကို တိုးတက္ေစဖို႔၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ တန္းတူလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရဖို႔နဲ႔ မွ်တတဲ့စီးပြားေရးလုပ္ငန္းၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြအတြက္ ဒီေပၚလစီဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြအေနနဲ႔ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာကုန္သြယ္မႈနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကို ဆြဲေဆာင္ဖို႔အတြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီအေရးႀကီးေၾကာင္း လက္ခံထားၾကပါတယ္။ ႏုိင္ငံျဖတ္ေက်ာ္ စီးပြားေရးပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔၊ မိမိႏုိင္ငံရဲ႕စီးပြားေရးကို ပိုဖြင့္လွစ္ဖို႔အတြက္ အာဆီယံႏုိင္ငံအားလံုးက ဒီဥပေဒေပၚလစီကို လက္ခံႀကိဳဆိုၾကတယ္။ ေမး။ တစ္ဘက္မွာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚလစီေရးဆြဲေနသလို အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း အမ်ဳိးသားပို႔ကုန္မဟာဗ်ဴဟာကို ေရးဆြဲေနေတာ့ ဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အလားအလာကိုလည္း သံုးသပ္ေပးပါ။ ေျဖ။ လက္ရွိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံဟာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကိုက်င့္သံုးၿပီး ေစ်းကြက္ကို အစြမ္းကုန္ဖြင့္လွစ္၊ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ပိုမိုပူးေပါင္းေနတဲ့အခ်ိန္၊ AEC ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္၊ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒကို ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲထားခ်ိန္၊ အမ်ဳိးသားပို႔ကုန္ မဟာဗ်ဴဟာကိုေရးဆြဲၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ ေစ်းကြက္ေတြပိုမိုရရွိမယ္။ ပို႔ကုန္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္စြမ္း တိုးတက္လာမယ္။ တစ္ဦးက် ပို႔ကုန္ျမင့္မားလာမယ္။ အဲဒီကတစ္ဆင့္ ျမန္မာ့ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ျမင့္တက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ေမး။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒက ဘယ္ေတာ့ေလာက္ထြက္လာမလဲ။ ေျဖ။ ခုခ်ိန္မွာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒမူၾကမ္းက ထြက္ေနၿပီ။ စီးပြား/ကူးသန္းနဲ႔ ေရးရာေကာ္မတီကလည္း အဆင့္ဆင့္ေဆြးေႏြးမႈေတြလုပ္ေနၾကၿပီဆိုေတာ့ အျမန္ဆံုးေတာ့ထြက္ရွိလာမွာပါ။ တစ္ခုရွိတာက ၂၀၁၅ မေက်ာ္ခင္ေတာ့ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဥပေဒကထြက္လာရမွာ။ ေမး။ အခုလိုေျဖၾကားေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာ။
Labels:
ျပည္တြင္းသတင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment