သူတုိ႔ေရးလုိ႔ ၊ သူတုိ႔ျပင္သည္ ၊ အသင္ ဘာေျပာခ်င္ေသးသနည္း
ျမန္မာဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ၏ အေထြေထြ အားနည္း ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူလူထု၏ စိတ္မေက်နပ္မႈမ်ား၊ ၿခိဳးၿခံဆင္းရဲမႈမ်ားရွိလာခဲ့သည္။ ဆုိရွယ္လစ္စီးပြားေရးစနစ္ေၾကာင့္ စီးပြားေရး တုိးတက္မႈ မရွိျခင္း၊ သုံးစြဲလ်က္ရွိေနသည့္ေငြစကၠဴမ်ားကုိ တရားမ၀င္ အျဖစ္ေၾကညာျခင္း၊ အလုပ္ လက္မဲ့ျပႆနာတုိးပြား ေနျခင္း၊ အေျပာႂကြယ္သေလာက္ လက္ေတြ႕အေကာင္ အထည္ေဖာ္မႈအားနည္းသည့္ စီမံကိန္းမ်ားေၾကာင့္ အစုိးရ အေပၚ ယုံၾကည္မႈနည္းပါးလာျခင္း စသည့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေအာင့္ အည္းထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ရသည့္ မေက်နပ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ၁၉၈၈ ခုနွစ္တြင္ ဆူပူမႈျဖစ္လာၿပီး နုိင္ငံ ေတာ္ အာဏာကုိ မယူမျဖစ္ ယူလုိက္ရသည္။
နုိင္ငံေတာ္အာဏာကုိ ရယူၿပီးေသာအခါနုိင္ငံေတာ္၏ေရွ႕ ခရီးအတြက္ အေလးအနက္ထားကာ စဥ္းစားရေတာ့ သည္။ ျပည္သူမ်ား၏ သေဘာဆႏၵနွင့္ ကုိက္ညီမည့္ ပါတီစုံဒီမုိကေရစီစနစ္နွင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကုိ က်င့္သုံးေဖာ္ေဆာင္ရန္ လုိအပ္မည္ဟု သေဘာရၾက သည္။ သုိ႔ေသာ္ ခ်က္ျခင္းေဆာင္ရြက္၍ကား မျဖစ္ေသး။ စည္းစည္းလုံးလုံး ညီညီညြတ္ညြတ္ ရွိရန္လုိေသးသည္။ တည္ ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈမရွိဘဲႏွင့္ ဒုိကေရစီစနစ္ကုိ သြား၍ မရ။ ျပည္သူမ်ား၏အေတြးအေခၚအယူအဆမ်ား ေျပာင္းပစ္ ရန္လည္းလုိေပေသးသည္။ တုိင္းျပည္အင္အားရွိရန္၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈရွိရန္၊ ညီညီညြတ္ ညြတ္မွ်မွ်တတ ရွိေစရန္ တပ္မေတာ္အစုိးရအေနျဖင့္ အစဥ္ တစုိက္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္အစုိးရသည္ ၁၉၉၀ ျပည္နွစ္တြင္ ပါတီစုံ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပၿပီး အာ ဏာလႊဲေပးရန္ စီစဥ္ခဲ့ေသးသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးတြင္ အနုိင္ရပါတီက အာဃာတ တ ရားမ်ား ကုိ အေျခခံ၍ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိ စီမံမႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ တပ္မေတာ္ကုိ” ေခါင္းျဖတ္ၿပီးကုိယ္ ကုိပဲယူထားမယ္” ဟူသည့္ အေျပာမ်ိဳး ၊ တပ္မေတာ္အင္အားခ်ိနဲ႔ေအာင္ လုပ္မည့္အႀကံမ်ိဳး၊ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႔ အစည္း မ်ားကုိ ေနရာေပးမည့္သေဘာမ်ိဳးမ်ားရွိလာခဲ့ သည္။ ထုိသုိ႔ျဖစ္လွ်င္တုိင္း ျပည္ၿပိဳကဲြ သြားနုိင္သျဖင့္ အာမခံခ်က္တစ္ခုရရွိေရးအတြက္တပူတျပင္းစီစဥ္ရေတာ့ သည္။
ထုိအာမခံခ်က္သည္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပင္ျဖစ္ သည္။ ၁၉၄၇ ခုနွစ္ဥပေဒသည္ ၁၉၆၂ ခု ႏွစ္တြင္ ပ်က္ျပယ္ခဲ့သည္။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ဥပေဒမွာလည္း ဆိုရွယ္ လစ္စီးပြားေရးစနစ္ႏွင့္ တစ္ပါတီစနစ္ကို အေျချပဳေရးဆြဲ ထားျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆက္လက္က်င့္သံုးရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ဖြဲ႕စည္ပံုအေျခခံ ဥပေဒ သစ္ ေရးဆြဲရမည္၊ ေရးဆြဲၿပီးလွ်င္အာဏာလႊဲ ေပးမည္ဟုစီ စဥ္ၿပီးဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုအမ်ိဳးသားညီလာခံ ေခၚ ယူေရးဆြဲခဲ့ၾကသည္။ ေရးဆြဲေန စဥ္ပင္ မညီညြတ္မႈမ်ား၊ မမွ်တမႈမ်ား၊ ေပါင္းစပ္ညွိႏႈိင္းမရမႈမ်ားေၾကာင့္ ေခတၱ႐ပ္ ဆိုင္းခဲ့ကာ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ခဲ့ရသည္။
အဖ်က္အေမွာင့္မ်ားေၾကာင့္ ေခတၱရပ္ဆိုင္းထားခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားညီလာခံကိုမူ၀ါဒလမ္းစဥ္(၇)ရပ္၏ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ ၁၇-၅-၂၀၀၄တြင္ ျပန္လည္ေခၚယူခဲ့သည္။ ညီလာခံကို(၄)ႀကိမ္ခြဲ၍စဥ္ဆက္ မျပတ္ က်င္းပခဲ့ရာ ၃-၉-၂၀၀၇တြင္ ေအာင္ျမင္စြာၿပီးေျမာက္ခဲ့သည္။ အမ်ိဳးသားညီလာခံ ကိုယ္စား လွယ္အမ်ားစုမွာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး အသင္းအဆင့္ဆင့္မွ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ညီလာခံႀကီး ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ အသင္းအဆင့္ ဆင့္၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ႏိုင္ငံအ၀ွမ္း ၂၀၀၆ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ လတြင္ လူထုအစည္း အေ၀းႀကီးမ်ားက်င္းပ ကာ ေထာက္ခံ ခဲ့သည္။
ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ စုစည္းညီညြတ္အား၊ ခိုင္မာသည့္ဇြဲလံု႔လ၊ မွန္ကန္သည့္ေစတနာ မ်ားႏွင့္ တက္ညီလက္ညီ ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးအသင္းအဆင့္ဆင့္၏ စည္းရံုးဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ႏိုင္ငံအ၀ွမ္းတြင္ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားညီလာခံႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အားႀကိဳ ဆိုေထာက္ခံ ပြဲမ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ၃ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ပပေယာဂႏွင့္ ျပည္တြင္း ပုဆိန္ရိုးမ်ား၏ အေႏွာက္အယွက္မ်ားၾကားမွ အမ်ိဳးသား ညီလာ ခံႀကီး ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးဆံုးခဲ့သည္။
အမ်ိုဳးသားညီလာခံႀကီးက ေရးဆြဲခ်မွတ္ခဲ့ေသာ အေျခခံ မူႏွင့္ အေသးစိတ္အေျခခံရမည့္ မူမ်ားအေပၚမူတည္၍ တိက်ခိုင္မာေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတစ္ရပ္ကို အဖြဲ႕၀င္(၅၄)ဦး ပါ၀င္ ေသာဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရးေကာ္မရွင္က ေရးဆြဲခဲ့သည္။
ေရးဆြဲၿပီးေသာ ဥပေဒကုိ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး၏ သေဘာ ဆႏၵကုိ ရယူရန္အတြက္ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ေမလ ၁၀ ရက္နွင့္ ၂၄ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ျပည္လုံးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲမ်ားကုိ က်င္ပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ယင္းဆႏၵခံယူပဲြတြင္ မဲေပးခြင့္ရွိသူ ၂၇၂၈၈၈၂၇ - ဦး၏ ၉၈.၁၂% ျဖစ္ေသာ မဲေပးသူ ၂၆၇၇၆၆၇၅ ဦးရွိသည့္အနက္ ေထာက္ခံသူ ၂၄၇၆၄၁၂၄ ဦးရွိသျဖင့္ ရာႏႈန္းအားျဖင့္ ၉၂.၄၈ % ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒသစ္အား အတည္ျပဳနုိင္ခဲ့သည္။
၂၀၀၈- ခုနွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ အတည္ျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရာ တြင္လည္းေကာင္း ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အသင္းအေနျဖင့္ အခ်ိန္အခါ အရ ေဆာင္ရြက္ သင့္ ေဆာင္ရြက္ထုိက္ေသာ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ အျဖစ္ေဆာင္ ရြက္ခဲ့သည္။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ အတည္ျပဳၿပီးေနာက္ အသင္းမွ ပါတီအျဖစ္သုိ႔ ကူးေျပာင္းခဲ့သည္။ ၂၀၁၀ ျပည္ႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တစ္နုိင္ငံလုံးအတုိင္းအတာ၊ ၇၆.၄ % ျဖင့္ Land Slide ေအာင္နုိင္ခဲ့ရာ Ruling Party ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒသည္ တပ္မေတာ္အစိုးရ လက္ထက္ တြင္ ေရးဆြဲခဲ့ေသာဥပေဒျဖစ္ၿပီး၊ ပါတီစုံ စနစ္ႏွင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကုိ ဦးတည္ သည္။ အတည္ျပဳၿပီးေနာက္ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ပါတီစုံဒီမုိ ကေရစီ ႏွင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးအေတြ႕အႀကံဳမ်ားအရ ျပန္ လည္ ေလ့လာဆန္းစစ္ သုံးသပ္ရန္မွာလည္း ေဆာင္ရြက္ သင့္ ေဆာင္ရြက္ထုိက္ေသာလုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္လာျပန္ပါ သည္။ ထုိလုပ္ငန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ တာ၀န္အရွိဆုံး မွာ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီပင္ ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသုံးသပ္ေရးအဆုိကုိ ပါတီဒုတိယ ဥကၠ႒ သူရဦးေအးျမင့္က အဆုိတင္သြင္းၿပီး၊ တြဲဖက္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးသိန္းေဇာ္က ေထာက္ခံခဲ့ သည္။ လႊတ္ေတာ္ကကန္႔ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳေပး ခဲ့သည့္အတြက္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒေလ့လာေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီကုိ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ၁၀၉ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းေပးခဲ့ရာ မိမိတုိ႔ပါတီမွ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စား လွယ္ (၅၂) ဦး ပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။
ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္၍ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္ႏွင့္အညီျပင္ဆင္ရန္ လုိအပ္သည့္အတြက္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပါတီ၏သေဘာထား ေၾကညာ ခ်က္ကုိ ၅-၁-၂၀၁၄ ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ပါသည္။ ပါတီအေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ အေသးစိတ္ အျပန္လွန္ေလ့လာ၍ အခ်ိန္အခါနွင့္အညီ ျပင္သင့္ျပင္ ထုိက္ ေသာပုဒ္မမ်ား၊ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိေဖာ္ ထုတ္ကာ ပါတီဗဟုေကာ္မတီအစည္းအေ၀းေခၚ ယူၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ရယူခဲ့ၾကသည္။ ပါတီဗဟုိေကာ္မတီဒုတိယအႀကိမ္ အစည္းအေ၀းတြင္ နုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ကုိ ေလ့လာျပင္ဆင္သုံးသပ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ နုိင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ တုိင္းရင္းသားမ်ားအေရး၊ နုိင္ငံသားမ်ား အေရးႏွင့္ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း၊တုိင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ား၏ အခြင့္အေရး ႏွင့္သက္ဆုိင္သည့္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ တပ္မေတာ္၏ အခန္းက႑ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လည္းေကာင္း၊နုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔ စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ နုိင္ငံေရး ပါတီ မ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္း၍ ပါတီ၏ သေဘာထားကုိ ေဖာ္ထုတ္နုိင္ခဲ့ပါသည္။
ပါတီဗဟုိေကာ္မတီ ဒုတိယအႀကိမ္အစည္းအေ၀း ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ နုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အေပၚ ျပင္ဆင္သင့္သည္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အစားထုိးျခင္း (၁၂) ခ်က္၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း (၁၃) ခ်က္၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္း (၅) ခ်က္၊ ဇယား (၂) တုိင္းေဒသႀကီး (သုိ႔မဟုတ္) ျပည္နယ္ဥပေဒျပဳစာရင္းတြင္ ျဖည့္စြက္သင့္ သည့္ကိစၥရပ္မ်ား (၁၁) ခ်က္ႏွင့္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါ အရ ျပင္ဆင္သင့္သည့္အခ်က္မ်ားအျဖစ္ (၆) ခ်က္ကုိ နုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီသုိ႔ ဆက္လက္ တင္ျပနုိင္ခဲ့ပါသည္။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္ႏွင့္သုံးသပ္ခ်က္အစီရင္ခံစာကုိ ၃၁-၁- ၂၀၁၄ ေန႔တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္န၀မပုံမွန္အစည္းအေ၀းသုိ႔ တင္သြင္းခဲ့ရာ အစီရင္ခံစာပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္နုိင္ေရးအတြက္ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္နုိင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီကုိ ၃-၂- ၂၀၁၄ ေန႔ တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ (၃၁) ဦးျဖင့္ဖြဲ႔စည္းေပးခဲ့ရာေကာ္မတီ၏ အေျခခံေဆာင္ရြက္ရ မည့္ ဦးတည္ခ်က္မ်ားမွာ-
(၁) ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာနုိင္ငံေတာ္၏ တည္တံခုိင္ၿမဲမႈ၊ တည္ၿငိမ္းေအးခ်မ္းမႈ ႏွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈတုိ႔ကို ေခတ္ စနစ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ပုိမုိတည္ေဆာက္နုိင္ခဲ့ေသာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျဖစ္လာေစေရး၊
(၂) တုိင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအၾကား ယုံၾကည္မႈ ခုိင္ မာေသာ အမ်ိဳးသားစည္းလုံး ညီညြတ္မႈကုိ တည္ေဆာက္ နုိင္ျခင္းျဖင့္ ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကုိ ေဖာ္ေဆာင္ေရး၊
(၃) နုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ႏုိင္ငံသားတုိ႔၏ ဒီမုိကေရစီစနစ္သုိ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ အရွိန္အဟုတ္မပ်က္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္နုိင္ေရး တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းေကာ္မတီတြင္ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီမွ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာ က ဥကၠ႒အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဦးေအးေမာင္က အတြင္းေရး မွဴး အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ကုိယ္စားလွယ္ (၁၄) ဦးက အဖြဲ႔၀င္ အျဖစ္လည္းေကာင္း တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္းခံ ခဲ့ရပါသည္။ ပထမ အႀကိမ္ေကာ္မတီအစည္းအေ၀းကုိ ၁၁-၂-၂၀၁၄ ေန႔တြင္ က်င္းပနုိင္ခဲ့ၿပီး ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္ ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ လုပ္ငန္းလမ္းညႊန္မႈရရွိရန္လုိအပ္သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယကထံ အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ေပးရန္ ေတာင္းခံခဲ့ပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယကအေနျဖင့္ ၾကား သိ ေတြ႔ျမင္ေနရသည့္ ျပည္သူမ်ား၏အသံ၊ ဆႏၵအမွန္ မ်ား ကုိ အေလးထားသတိျပဳလ်က္ အဘက္ဘက္ မွ ေလ့လာသုံးသပ္ၿပီး ေကာ္မတီလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ ေအာင္ျမင္အစဥ္ေျပေရးအတြက္ လုပ္ငန္းဆုိင္ရာ အေျခခံမူမ်ားေပးပုိ႔ခဲ့ပါသည္။ ၎တို႔မွာ -
- ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းအေၾကာင္းအရာကုိ ဦးစြာေလ့လာသုံးသပ္အႀကံျပဳရန္၊
- တပ္မေတာ္၏လက္ရွိပါ၀င္မႈအခန္းက႑ကုိ ဒီမုိကေရစီေဘာင္အတြင္း ေရာက္ရွိေစနုိင္ သည့္ နည္းလမ္းမ်ားေလ့လာသုံးသပ္ရန္၊
- ဗဟုဦးစီးစနစ္မ်ားလြန္းေနသည့္ကိစၥမ်ားကုိ ေလ်ာ့ခ်ရန္၊
- ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္နွင့္ တန္းတူ ညီမွ်မႈအခြင့္အေရး ရရွိေရးအတြက္ လုိအပ္ပါက ျပင္ဆင္ နုိင္ေရးေလ့လာသုံးသပ္ရန္၊
- ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ထိခုိက္ေစေသာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္အခ်ိဳ႕ ကုိ ျပင္ဆင္နုိင္ေရးေလ့လာသုံးသပ္ရန္၊
-နုိင္ငံေတာ္သမၼတ၊ဒုတိယသမၼတမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးအဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာ ပုဂၢၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပး၍ ေရြးေကာက္ခံျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္ မ်ားကုိသာ ခန္႔အပ္ျခင္းျဖင့္ ဒီမုိကေရစီေဖာ္ေဆာင္မႈႏွင့္ ညီညြတ္မႈရွိေစေရး စဥ္းစားသုံးသပ္ရန္၊
- ေဖာ္ျပပါလုပ္ငန္းဆုိင္ရာအေျခခံမူမ်ားႏွင့္အညီဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ တြင္၂၀၁၅ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲမက်င္ပမီအနည္းဆုံးေျခာက္ လ အလုိတြင္ ျပင္ဆင္သင့္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ဥပေဒျပဳ၍ ျပင္ဆင္ၿပီး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ျပ အခ်ိန္ဇယားသတ္မွတ္ေဆာင္ရြက္ရန္- ဟုပါရွိပါသည္။
ယင္းကဲ့သု္ိ႔ နုိင္ငံ၏လုိအင္၊ ျပည္သူ၏ဆႏၵႏွင့္ အညီ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက (ပါတီဥကၠ႒) က လမ္းညႊန္ခ်က္ခ်မွတ္ေပးလုိက္သည့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ နုိင္ေရး လုပ္ငန္းဆုိင္ရာအေျခခံမူမ်ား သည္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေရး အတြက္ လုိအပ္ေသာလမ္းျပေျမပုံႏွင့္ ကာလသတ္မွတ္ ခ်က္ျဖစ္ေပ ရာ ပါတီကေပးအပ္သည့္ ခုိင္မာေသာ အမာခံခ်က္လည္းျဖစ္ေပသည္။
သုိ႔ျဖစ္ရာ နုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ျပည္သူမ်ားအတြက္ အထူး အေလးအနက္ထားေဆာင္ရြက္အပ္သည့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ပါတီ၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ကုိ မ်က္၀ါး ထင္ ထင္ျမင္ေတြ႔နုိင္ၿပီျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္ကုိ မင္းသားႀကီး မလုပ္ရ၍ ပတ္မထုိး ေဖာက္ျခင္သူမ်ား၊ အဆုိးျမင္သမား မ်ား၊ ကပ်က္ယပ်က္သမားမ်ား၊ ငါ့စကား ႏြားရေျပာတတ္ သူမ်ား၊ အေမေက်ာ္ ေဒြးေတာ္လြမ္းေတာ္လြမ္းတတ္ သူမ်ား၊ ေယာေယာေယာင္ေယာင္ အေမာင္ေတာင္ေျမာက္ မသိသူ မ်ားအတြက္ တစ္ခြန္းတည္းေသာ စကားကုိ ဆုိလုိက္ခ်င္ပါသည္။
သူတုိ႔ ေရး လ႔ုိ
သူတုိ႔ ျပင္ သည္
အသင္ ဘာေျပာခ်င္ ေသးသနည္း။ ။
ေက်ာ္ေက်ာ္(ပညာေရး )
No comments:
Post a Comment