မထသ လက္ေအာက္ရွိ ယာဥ္လိုင္းမ်ားအားလံုးကို အထူး ကား၊ ႐ုိး႐ုိးကား မခဲြျခားေတာ့ဘဲ ယာဥ္လိုင္းမ်ားအားလံုး တစ္မိုင္ လွ်င္ က်ပ္ႏွစ္ဆယ္ႏႈန္းျဖင့္ ယာဥ္စီးခတစ္ေျပးညီစနစ္ ေကာက္ခံရန္ မထသ(ဗဟုိ)က စီစဥ္ခဲ့သည္။
အဆိုပါ အစီအစဥ္သည္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕သို႔ တင္ျပထားရာမူအားျဖင့္ သေဘာတူညီမႈရရွိၿပီး ခရီးစဥ္မိုင္ႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ခရီးစဥ္ပုိင္းျဖတ္မႈမ်ားကို စစ္ေဆးေနေၾကာင္း မထသ(ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္ က ေျပာသည္။
‘‘တစ္မိုင္ကုိ ႏွစ္ဆယ္က်ပ္ ႏႈန္းပိုင္းျဖတ္တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မထသဘက္က တြက္ခ်က္ထား တဲ့ ခရီးစဥ္မိုင္ႏႈန္းေတြမွန္ကန္မႈ ရွိ၊ မရွိကုိ လက္ရွိမွာ တုိင္းေဒသ ႀကီးက စစ္ေဆးေနပါတယ္။ မူ အားျဖင့္ေတာ့ သေဘာတူလိုက္ပါ ၿပီ’’ဟု ဦးလွေအာင္ကေျပာသည္။
သုိ႔ေသာ္ တစ္မုိင္လွ်င္ ႏွစ္ ဆယ္က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေကာက္ခံမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ခရီးမိုင္မ်ားသည့္ တိုက္ႀကီးမွ ဆူးေလလမ္းေၾကာင္း ကဲ့သို႔ ယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ တစ္ မိုင္လွ်င္ ႏွစ္ဆယ္က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေကာက္ခံမည္မဟုတ္ဘဲ ယာဥ္စီး ခႏႈန္းထားမ်ားကို ျပန္လည္ေလွ်ာ့ ေပါ့ ေကာက္ခံေပးမည္ဟုမထသမွ သိရသည္။
‘‘ေထာက္ၾကန္႔ကေန ၀ါယာ လက္မွတ္တိုုင္ထိဆုိရင္ ငါးမုိင္အ တိမဟုတ္ေပမယ့္ ငါးမုိင္ေက်ာ္ ရင္ေက်ာ္မယ္ လိုရင္လိုမယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ကားမွတ္တိုင္ေတြ အရ ငါးမိုင္ ပုိင္းျဖတ္ထားၿပီး တစ္ရာပဲ ေကာက္ခံေပးမယ္။ ယာဥ္လုပ္သားေတြလည္း ယာဥ္ စီးခေတြ ပိုမေကာက္ဖို႔ကို ကား တိုင္းမွာ ယာဥ္စီးခႏႈန္းထားစာ ရြက္ေတြကပ္ထားေပးဖို႔ လုပ္ထား ပါတယ္’’ ဟု မထသ(ဗဟို) အ တြင္းေရးမွဴးက ေျပာသည္။
လုိင္းကားမ်ား အားလံုးကို ယာဥ္စီးခတစ္ေျပးညီ ေကာက္ခံ မည္ဆုိလွ်င္ လက္ရွိတြင္ တစ္ရာ ခရီးမုိင္ႏႈန္းကို ႏွစ္ရာက်ပ္ေပးစီး ေနရမႈ ေပ်ာက္ကြယ္မည္ျဖစ္၍ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ္လည္း ေန႔ စဥ္စီးနင္းလ်က္ရွိသည့္ ၿမိဳ႕ျပင္ တြင္ ေနထိုင္ေသာ ခရီးသြားမ်ား အတြက္ ခရီးစဥ္မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ သတ္ မွတ္လွ်င္ အနည္းဆံုးက်ပ္ေျခာက္ ရာ ကုန္က်ႏုိင္သျဖင့္ ပိုမိုဒုကၡ ေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္း လိႈင္သာယာ ၿမိဳ႕နယ္မွ ဦးစိုးၫြန္႔က ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆဲြလ်က္ရွိေသာ ယာဥ္လိုင္း မ်ားမွာ ႐ုိး႐ိုးကား ၅၀ က်ပ္မွ ၂၅၀ က်ပ္ႏွင့္ အထူးကား ၂၀၀ မွ ၃၀၀ က်ပ္အထိ ေကာက္ခံေျပး ဆဲြေနၿပီး အခ်ိဳ႕ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွာ ည၇နာရီေက်ာ္လွ်င္ ငါးရာက်ပ္ ထိ ယာဥ္စီးခပုိမိုေကာက္ခံျခင္း မ်ားရွိေနသည္ကို မထသက စစ္ ေဆးအေရးယူကာ ထပ္မံေကာက္ ခံမည့္ ယာဥ္စီးခႏႈန္းကို ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား လက္ခံသိရွိရန္ထုတ္ ျပန္မည္ဟုဆိုသည္။
‘‘မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ခရီးစဥ္ေတြကုိ ေကာက္ခံမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပံုမွန္ စီးေနက်အထူးကား ဘယ္စီးစီး ႏွစ္ရာကို အခုမိုင္နဲ႔ တြက္လိုက္ရင္ ပိုမ်ားသြားတယ္။ ေနရာေဒသအ လုိက္ ခရီးစဥ္နီးၿပီး အထူးကားပဲ ေျပးတဲ့ ေနရာေတြဆုိရင္ေတာ့ ကိုက္တယ္။ အဓိကကေတာ့ ႐ုိး ႐ိုးကားေတြ၊ အထူးကားေတြမ ထားဘူးဆုိရင္ေတာင္ ယာဥ္စီးခ ေတြကို ပံုမွန္ထက္ ပိုမေကာက္ဖို႔ ကိုပဲ မထသက ေသခ်ာႀကီးၾကပ္ ေပးသင့္ပါတယ္’’ ဟု မဂၤလာဒံု ၿမိဳ႕နယ္ေန ေက်ာင္းဆရာမတစ္ဦး ကေျပာသည္။
7 day
No comments:
Post a Comment