"ဒီကိစၥမွာေတာ့ အာဏာပိုင္ဘက္က၊ အစိုးရဘက္က လိုက္ရလိမ့္မယ္" မထသဘတ္စ္ကားလိုင္းေတြ ယာဉ္စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္ခဲ့ရင္၊ အေရးယူမႈကို တန္ျပန္တဲ့အေနနဲ႕ သပိတ္ေမွာက္မႈကို က်ေနာ္ကေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္႐ႈတ္ခ်ကန္႕ကြက္ပါတယ္။
အဲဒီမထသရဲ႕ သပိတ္ကို တန္ျပန္တဲ့အေနနဲ႕ အစိုးရနဲ႕သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြက ျပင္းထန္တဲ့ အေရးယူမႈေတြ၊ ခရီးသြားျပည္သူေတြ လတ္တေလာအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေအာင္ ၾကားျဖတ္အစားထိုး စီစဉ္ေပးမႈေတြကို လုပ္ေဆာင္ေစခ်င္တယ္။နယူူးေယာက္ခ္မွာ ရထားလိုင္းဘူတာ ႐ုံတ႐ုံပိတ္ထားရင္၊ အဲဒီၾကားကေလးကို ပိုက္ဆံေပးစရာမလိုတဲ့ ဘတ္စ္ကားလိုင္းတိုေလး ေျပးေပးတယ္။
မထသဘတ္စ္ကားေတြကို အစိုးရက အခြန္အခတိုးျမႇင့္တာမွ မဟုတ္ပဲ။ ယာဉ္စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္ရင္သာ ေဆာင္ရမယ့္ ဒဏ္ေငြတိုးျမႇင့္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ကန္႕ကြက္ဆႏၵျပတယ္ဆုိတာ ယာဉ္စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္ဦးမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။ မၾကာခဏ ပိုးစိုးပက္စက္ႏိုင္လွတဲ့ ယာဉ္တုိက္မႈေတြဟာ ရန္ကုန္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ျပႀကီးေတြနဲ႕ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္ မစဲႏိုင္တဲ့ သတင္းဆုိးေတြပါ။
အေမရိကားမွာ ယာဉ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းမႈက အင္မတန္တင္းၾကပ္ပါတယ္။ နယူးေယာက္ခ္မွာ ကားေမာင္းေနတာ ကမၻာအရပ္ရပ္က လာတဲ့သူေတြပါ။ လူေတြက သန္းခ်ီ လမ္းေတြေပၚမွာ ကူးလူးျဖတ္သန္းသြားေနၾကတာ။ လူကို ယာဉ္တုိက္မႈဆုိတာ မ႐ွိသေလာက္ ႐ွားပါတယ္။ ကားကားခ်င္း တိုက္မိတာေတြ ႐ွိေပမဲ့၊ ပိုးစိုးပက္စက္ေတြေတာ့ နည္းလွတယ္။အထူးသျဖင့္ ဟိုင္းေ၀းလမ္းမႀကီးေတြ ေပၚမွာ အျမန္ႏႈန္းသတ္မွတ္ထားတာ အျမင့္ဆံုးမွ၆၅ မိုင္ပါ။ ၆၅ မုိင္ဆုိရင္ လူေတြက ၇၀ ေလာက္ထိ ေမာင္းၾကတယ္။ သတ္မွတ္မိုင္ထက္ ၅ မုိင္ေလာက္ပိုရင္ လႊတ္ေပးေပမဲ့၊ ၁၀ မုိင္ေက်ာ္သြားၿပီဆုိတာနဲ႕ ခ်က္ခ်င္းကို အေရးယူပါတယ္။ ေနရာအႏွံ႕ ပတၱေရာင္လွည့္ေနတဲ့ ရဲကားေတြ ႐ိွသလို၊ ကင္မရာေတြလည္း တပ္ထားတယ္။
သတ္မွတ္မုိင္ႏႈန္းထက္ အုိဗာစပိ(တ္) တစ္ကက္ဟာ တျခားေသာ ျပစ္မႈေတြထက္ ပိုႀကီးေလးတယ္။ ဒဏ္ေငြလည္းမ်ားတယ္။ နင့္ေနေအာင္ေပးရတယ္။ ေ႐ွ႕ေနငွားရင္ေတာင္ တျခားအမႈကို ေပးရတာထက္ ၂ ဆ ေလာက္ပိုမ်ားတယ္။
ေနာက္အမႈတုိင္းမွာ ယာဉ္စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္ရင္ ဒဏ္ေငြသာမက၊ လိုင္စင္မွာ ပြိဳင့္ျဖတ္ၿပီး၊ သတ္မွတ္ပြိဳင့္ကို ေရာက္ရင္၊ လိုင္စင္ပိတ္တာ၊ သိမ္းတာေတြအထိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူတယ္။ ယာဉ္တိုက္မႈ က်ဴးလြန္ရင္၊ ျပင္းျပင္းထန္ထန္အေရးယူပါတယ္။
နယူးေယာက္ခ္တၿမိဳ႕လံုး ၿမိဳ႕တြင္းသတ္မွတ္ေမာင္းႏွင္မိုင္ဟာ ၂၅ မိုင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားဒ႐ိုင္ဘာ နဲ႕၊ ေက်ာင္းႀကိဳယာဉ္ေမာင္းေတြဟာ အထူးေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးခံရတဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားေတြမွာ စပါယ္ယာမလုိတဲ့ ေငြေပးစနစ္ကို က်င့္သံုးထားတယ္။ မသန္စြမ္းေတြ သက္ႀကီး ရြယ္အိုေတြ အတက္အဆင္းလြယ္ကူေအာင္ ကားႀကီးေတြက ဒူးညႊတ္သလို ညႊတ္တဲ့ကားႀကီးေတြ၊ ၀ွီးခ်ဲသမားေတြ တက္ဆင္းရလြယ္ေအာင္ ရမ့္ပ္လို႕ေခၚတဲ့ ဆင္ေျခေလွ်ာအတက္အဆင္းကို ေလွကားကေန ေျပာင္းေပးတဲ့ စနစ္ေတြ တပ္ဆင္ထားတယ္။ ကားေတြရဲ႕ အျမန္ႏႈန္းဟာသတ္မွတ္မုိင္ႏႈန္းထက္ မပိုရ၊ ခရီးသည္ေတြကို ေလးေလးစားစားဆက္ဆံဖို႕ အထူးေလ့က်င့္ေပးထားတယ္။
မသန္စြမ္းတေယာက္ တက္လာရင္၊ ဒ႐ိုင္ဘာဟာ ကားရပ္၊ မသန္စြမ္းတက္လို႕ရေအာင္၊ ရမ့္ပ္ကို ခင္း၊ သူကုိယ္တုိင္ မသန္စြမ္းတဲ့အတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနရာမွာ အဲဒီ၀ွီးခ်ဲကို ေနရာခ်၊ တည္ၿငိမ္ေအာင္ ခါးပတ္ေတြ၊ ခလုတ္ေတြနဲ႕ စနစ္တက် လုပ္ေပးရပါတယ္။
ေနာက္ဆင္းမယ့္ မွတ္တိုင္မွာလည္း ကားရပ္၊ အဲဒီခါးပတ္ေတြ ခလုပ္ေတြကို ျဖဳတ္၊ ရမ့္ပ္ ကို ခ် ၿပီး၊ အဲဒီမသန္စြမ္းကို စနစ္တက် ပလက္ေဖါင္းေပၚေရာက္တဲ့အထိ ခ်ေပးရပါတယ္။ ၿပိီးမွ ကားကို ဆက္ေမာင္းခြင့္႐ွိပါတယ္။ ဘယ္သူကမွ ေနာက္က်ေနၿပီ၊ ၾကာေနၿပီလို႕ ေစာဒက တက္ခြင့္မ႐ွိပါဘူး။ မသန္စြမ္းကို သက္ႀကီးရြယ္အုိကို ဦးစားေပးရမယ္ဆုိတာ သူတို႕ဆီမွာ ဥပေဒအေနနဲ႕ကို ျပ႒ာန္း ထားပါတယ္။
ဒီလိုပဲ လမ္းေပၚမွာ ကားက စက္ဘီးကို၊ လူကုိ ဦးစားေပးရမယ္ ဆုိတာလည္း ဥပေဒပါပဲ။ လမ္းေပၚမွာ လူျဖတ္ကူးေနရင္၊ မီးစိမ္း ေနသည့္တုိင္ ကားက ရပ္ေပးရတယ္။ တင္စားေျပာရမယ္ဆို အရင္း႐ွင္ႏိုင္ငံသာ ဆုိတယ္၊ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ လမ္းေပၚကလူကို ကားေပၚကလူက ပိုၿပီးေလးစား၊ အခြင့္အေရး ေပးရသကိုးဗ်။ ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစားကို ပိုကာကြယ္ေပးထားသကိုးဗ်။
အေမရိကန္တလႊား လူငယ္ေတြ၊ လူလတ္ေတြ၊ လမ္းသြားရင္ နားၾကပ္ကိုယ္စီနဲ႕ သီခ်င္းနားေထာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ သတင္းနားေထာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ စာသင္ၿပီး သြားတတ္တယ္။သူတို႕က အခ်ိန္ကုိ လုၿပီး အသံုးခ်တာကိုး။ နားၾကပ္ေတာင္ ေဘးက ဘာဆူညံသံမွ ၀င္မလာဘဲ၊ တကယ့္ကို အသံအားေကာင္းတဲ့ နားၾကပ္မ်ိဳးေတြ တပ္တယ္။ သူတို႕ဟာ လမ္းေပၚက အခ်က္ျပမီးေတြကိုၾကည့္ၿပီး၊ လမ္းကူးတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္တယ္။ ဘယ္ကားမွ မတိုက္ဘူး။
ျမန္မာျပည္မွာ ဟုိတစ္ေလာက နားၾကပ္တပ္ထားတဲ့ လူငယ္ေလးတစ္ဦး ကားတုိက္ခံရတဲ့အခါ ေအာက္က ကြန္မန္႕ေတြက လမ္းကို ဘယ္လိုကူးလဲမွမသိတာ၊ နားၾကပ္တပ္ထားတာကိုး နဲ႕ ၀ိုင္းအျပစ္တင္ၾကတယ္။
အေမရိကန္မွာ လူသာလွ်င္ တန္ဖိုးအ႐ွိဆံုးလို႕သေဘာထားပါတယ္။ ခရီးသြားျပည္သူေတြ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ကာကြယ္ေပးတာဟာလည္း ျပည္သူကို ကာကြယ္ေပးရမယ့္ အစိုးရရဲ႕ တာ၀န္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက ျပႆနာက ယာဉ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေလာကမွာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူလုိ႕ ရေနတာက ျပႆနာ တစ္ရပ္ပါ။ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျပတ္ျပတ္သားသား အေရးယူရင္ ဘယ္သူမွ မခ်ိဳးေဖါက္ေတာ့ပါဘူး။ေနာက္ ပညာေရးနဲ႕ ယဉ္ေက်းတဲ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္မွာ ယာဉ္စည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖါက္တာကိုလည္း ႐ွက္စရာ လို႕သေဘာထားပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ စီးေနတဲ့၊ ေမာင္းေနတဲ့ ကားေတြကိုမွ အားမနာ၊ ေတာင္းေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီကိုမွ အားမနာ၊ မီးပြိဳင့္ေတြမွာလည္းၾကားျဖတ္၊ ယာဉ္စည္းကမ္းကိုလည္း အဲဒီ စတီယာရင္ေခြ ကိုင္ထားတဲ့ အေဖ အေမ ကိုယ္တိုင္က ကိုယ့္သားသမီးေ႐ွ႕ ခ်ိဳးေဖါက္ျပေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ ႐ွက္စရာလုိ႕ကို ျမင္ရေကာင္းမွန္းမသိဘူး။
အျမန္လမ္းမွာ ကားေတြ ေမွာက္ၾက၊ တုိက္ၾက၊ ေသေၾကပ်က္စီးၾကတဲ့ သတင္းေတြ တၿပံဳတမ တက္လာ ေပမဲ့၊ ဘယ္သံအမတ္၊ ဘယ္ႏိုင္ငံျခားသားမွ ေနျပည္ေတာ္သြားသာေနတယ္၊ ယာဉ္တုိက္မႈ မျဖစ္တာကို သတိထားမိတယ္။ ဘယ္ျဖစ္မလဲ သူတို႕က ကားကို ကားလိုပဲ ေမာင္းတာကိုး။
အေမရိကန္က အျမန္လမ္း ဟိုင္းေ၀းလမ္းမႀကီးေတြေလာက္ ေကာင္းတာ ႐ွိႏိုင္ပါဦးမလား။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေနရာလမ္းပိုင္းေတြသာ ၆၅ မိုင္ အထိ ေမာင္းခြင့္႐ွိၿပီး၊ မ်ားေသာအားျဖင့္၊ ၅၅ မုိင္၊ ၄၅ မိုင္ ႏႈန္းသာ ေမာင္းခြင့္ေပးထားတယ္။ သူတို႕ကားေတြထက္ေကာ ခင္ဗ်ားတုိ႕ကားေတြ ေကာင္းႏုိင္ပါ့မလား။ ကား ဆုိတာ ျမန္ေလ၊ ထိန္းရခက္ေလ၊ ကားတစ္စင္းကို အျမန္ေမာင္းျခင္း၊ ယာဉ္စည္းကမ္းကို မလုိက္နာျခင္းဟာ လမ္းေပၚမွာ႐ွိေသာ ျပည္သူေတြကို အႏၱရာယ္ေပးျခင္း၊ ေသေၾကပ်က္စီးသည္အထိ ျဖစ္ပြားေစျခင္း သေဘာရပါတယ္။
ဒီ့အတြက္ နယူးေယာက္ခ္နဲ႕ အေမရိကန္ ရဲေတြဟာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ကို ယာဉ္စည္းကမ္းေတြကို ေစာင့္ၾကပ္အေရးယူပါတယ္။ ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမွာသာ စီစီတီဗီေတြတပ္ၿပီး၊ သတ္မွတ္ မုိင္ႏႈန္းထက္ ပိုတဲ့ယာဉ္မွန္သမွ် သိန္းခ်ီဒဏ္ေငြေတြ တပ္လိုက္ရင္၊ ဘယ္လူႀကီးလူေကာင္းမွ စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖါက္ရဲေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး။နယူးေယာက္ခ္ၿမိဳ႕ႀကီး ကို ၂၅ မိုင္ႏႈန္းထက္ မပိုရလို႕ သတ္မွတ္လိုက္ေတာ့၊ ေႏွးလြန္းလို႕ ဆူညံတဲ့ ေ၀ဖန္သံေတြ ထြက္လာတယ္။
ဒီေတာ့ သက္ဆုိင္ရာက တခြန္းပဲ ျပန္တုန္႕ျပန္ပါတယ္။ နည္းနည္း ေနာက္က်သြားတာ ကိစၥမ႐ွိပါဘူး။ က်ေနာ္တို႕ က်န္းမာဖို႕ အသက္အႏၱရာယ္ကင္းဖို႕က အဓိကပါတဲ့။လက္တြ႕ စမ္းသပ္မႈေတြအရ ၂၅ မုိင္ႏႈန္းနဲ႕သာဆုိရင္ မေတာ္တဆ တုိက္မိေတာင္ အသက္ဆံုး႐ႈံးဖို႕ အခြင့္အလမ္း နည္းပါသတဲ့။သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားနဲ႕ အစိုးရကုိ ဒီကိစၥ လံုး၀ အေလွ်ာ့မေပးဖို႕ အျပည့္အ၀ ေထာက္ခံပါေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါေၾကာင္း။
ခ်ိဳတူးေဇာ္
No comments:
Post a Comment