Wednesday, January 7, 2015

ကားမူ၀ါဒသစ္ေၾကာင့္ အလုပ္ျဖစ္ေနသူမ်ား



 ရန္ကုန္၏ ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕နယ္အခ်ဳိ႕တြင္ ဒီဇင္ဘာေနာက္ဆံုးပတ္မွ စတင္ၿပီး ၁၀ ေပမွ ေပ ၂၀ ေျမအက်ယ္ေနရာမ်ားကိုပိုင္း၍ ငွားရမ္းသည့္ ၀န္ေဆာင္မႈအသစ္တစ္ခု ေပၚထြက္လာသည္။
စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္၏ ေျမေစ်းႀကီးမႈမ်ားအၾကား ယခုကဲ့သို႔ ေျမကိုပိုင္း၍ ငွားရမ္းေနျခင္းမွာ ေနအိမ္တိုက္တာေဆာက္ရန္ မဟုတ္ပါ။ ကားပါကင္ေျမေနရာအတြက္ ငွားရမ္းေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ေျမကိုပိုင္း၍ ငွားရမ္းသည့္ ၀န္ေဆာင္မႈကို ယခုရက္အနည္းငယ္အတြင္း အိမ္ၿခံေျမအက်ဳိးေဆာင္မ်ားက ၀န္ေဆာင္မႈအသစ္တစ္ခုအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ဦးသိန္းစိန္အစိုးရသစ္လက္ထက္မွစတင္ၿပီး ကားတင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးလိုက္ၿပီးေနာက္ ျပည္တြင္းသို႔ ကားအစီးေရေလးသိန္းခန္႔ တင္သြင္းခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ရန္ကုန္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈဆိုး၀ါးလာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္မွစ၍ ကားပါကင္ရွိမွသာ ကားတင္သြင္းခြင့္ရမည္ဆိုေသာ မူ၀ါဒသစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့သည္။ ကားေလာကတြင္ ထိုမူ၀ါဒအေပၚ ေ၀ဖန္မႈမ်ား က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ျဖစ္ေပၚေနသည္။
ယခင္က အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ားတည္ေဆာက္ရာတြင္ အမ်ားစုမွာ ကားပါကင္ေနရာကို ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္မႈ လြန္စြာနည္းပါးခဲ့သျဖင့္ ယခုေျပာင္းလဲလိုက္သည့္ ကားတင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒသစ္သည္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ မူ၀ါဒသာျဖစ္ေၾကာင္း တင္သြင္းသူလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကဆိုသည္။
ရန္ကုန္တြင္ အထပ္ျမင့္ကန္ထ႐ိုက္တိုက္မ်ားစြာ တည္ေဆာက္ၿပီး အမ်ားစုမွာ ကားပါကင္ ပါ၀င္ျခင္းမရွိသည့္ တိုက္မ်ားသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ ကိစၥတစ္ခုကို အစိုးရက အတင္းအက်ပ္ေဆာင္ရြက္ခိုင္းျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္ ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။
ကစားကြင္းပန္းၿခံမ်ား ေပ်ာက္ဆံုးသြားမႈ ေျမေနရာက်ယ္မ်ားမရွိေတာ့သည့္ ရန္ကုန္တြင္ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္ဆိုသည္မွာ မ်ားစြာမွားယြင္းသည့္မူ၀ါဒတစ္ခုဟု ၎ကေျပာသည္။
ႏိုင္ငံတကာတြင္လည္း ကားတင္သြင္းရာ၌ ယခုကဲ့သို႔ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္ဆိုသည္မွာမရွိဘဲ တစ္ဦးခ်င္းစီတြင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ကားအစီးေရအလိုက္ ပိုမိုတင္သြင္းပါက အခြန္ေကာက္ခံျခင္းသာ လုပ္ေဆာင္သည္ဟု ဦး၀င္းျမင့္က သူ၏အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာသည္။
ယင္း၏ အက်ဳိးဆက္က ရန္ကုန္တြင္ ကား၀ယ္ယူရန္ လြန္စြာခက္ခဲသြားႏုိင္ၿပီး အစိုးရဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကား ကားပါကင္ ေထာက္ခံခ်က္အတြက္ အဂတိလိုက္စားရန္ ပိုမိုတြန္းအားေပးသည့္ အခ်က္တစ္ခုသာျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးဇင္၀င္းက ေျပာသည္။
ေထာက္ခံခ်က္ကို သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးဦးစီးဌာနတြင္ ယူရမည္ျဖစ္ၿပီး စည္ပင္ႏွင့္ အျခားသက္ဆိုင္သည့္ ဌာနမ်ားက ေထာက္ခံခ်က္ မွန္၊ မမွန္ ဆက္လက္စစ္ေဆးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕မွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ေျမေနရာအမွန္တကယ္ ရွိ၊ မရွိ ေထာက္ခံခ်က္မွန္ကန္မႈ ရွိ၊ မရွိကို လိုအပ္ပါက ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးမႈမ်ားပင္ ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု အထက္ပါအရာရွိက ေျပာသည္။
 လက္ရွိတြင္ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္ ထုတ္ေပးရာ၌ ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး၊ အုပ္္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၊ လ၀က၊ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတို႔ကို စုစည္းၿပီး ၿမိဳ႕နယ္စိစစ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႕စည္းထားေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
‘‘ဒီအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္ေတြအားလံုးစံုမွ ခ႐ိုင္၊ တိုင္း အဆင့္ဆင့္ျဖတ္သန္းရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ၾကားထဲမွာ အဂတိလိုက္စားဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး’’ဟု အထက္ပါအရာရွိကဆိုသည္။
လက္ရွိရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ ေျမေနရာတြင္ ငွားရမ္းထားသည့္ ကားပါကင္ေျမေနရာမ်ားမွာလည္း ၂၀၁၄ ဒီဇင္ဘာလေနာက္ဆံုးပတ္တြင္ ျပည့္လုနီးပါးျဖစ္ေပၚေနေသာေၾကာင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ကလည္း ရန္ကုန္တြင္ အထပ္ျမင့္ကားပါကင္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ တင္ဒါေခၚယူမႈမ်ားလည္း ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
‘‘ကားပါကင္ရွိမွ ကားသြင္းခြင့္ရမယ္ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကားပါကင္ေတြေဆာက္ဖို႔ အစိုးရအဖြဲ႕က တင္ဒါေခၚတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနအခ်င္းခ်င္း လက္၀ါးခ်င္းေတြ ႐ိုက္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္’’ဟု ကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ေ၀ဖန္သည္။

ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္အတြက္ ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္ စည္ပင္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ စီးပြားကူးသန္းတို႔၏ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားပါ၀င္မွသာ ပါမစ္ေလွ်ာက္ခြင့္ရမည္ဆိုျခင္းေၾကာင့္ ကားတစ္စီးအတြက္ အခ်ိန္မ်ားစြာေပးကာ တင္သြင္းခြင့္အတြက္ ေလွ်ာက္ရမည့္ အေနအထားျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္ကဆိုသည္။ ‘‘ကားပါကင္ဂယက္က ရန္ကုန္ကားေတြ ငါးသိန္းကေန ၁၀ သိန္းအထိ ေစ်းေတြတက္ေနၿပီ။ လူေတြကား၀ယ္စီးဖို႔ အရင္လိုမလြယ္ေတာ့ဘူး’’ဟု လိႈင္ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းမွ ကား၀ယ္ေရာင္း ဦးေက်ာ္စြာစိုးက ေျပာသည္။
  ရန္ကုန္အမည္ေပါက္ကားမ်ားႏွင့္ နယ္အမည္ေပါက္ကားမ်ားမွာ တစ္စီးလွ်င္ ပ်မ္းမွ် ၁၀ သိန္းေက်ာ္အထိ ေစ်းကြာသြားႏုိင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသားေနသူ ကိုအရည္က်ဳိကဆိုသည္။
လက္ရွိကားပါကင္ေနရာအတြက္ ျပ႐ုံသက္သက္အတြက္ပင္ ငွားရမ္းခအျဖစ္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္၊ ေတာင္ဒဂံုအစရွိေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ၁၀ ေပေျမတစ္ပိုင္းကို က်ပ္ငါးေသာင္းမွ ေျခာက္ေသာင္းအထိ ေစ်းေပါက္သည္။ ၁၀ ေပ ေက်ာ္ပါက တစ္သိန္းေက်ာ္ေပါက္ေစ်းရွိေၾကာင္း စိုင္းေငြမင္းအိမ္ၿခံေျမအက်ဳိးေဆာင္က ေျပာျပသည္။
‘‘ဒီရက္ပိုင္းေတာင္ဒဂံုဘက္က ၿခံက်ယ္ေတြမွာ ကားပါကင္အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး အငွားလိုက္တယ္’’ဟု အထက္ပါအက်ဳိးေဆာင္ကဆိုသည္။

ရန္ကုန္၏ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို အေၾကာင္းျပ၍ ကားတင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ေျပာင္းလဲလိုက္ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၀င္ေငြအလယ္အလတ္ရွိသူမ်ား၊ ကား၀ယ္စီးလိုသူမ်ားအတြက္ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္က ရန္ကုန္တြင္ အဟန္႔အတားတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့သည္။
7Day

No comments:

Post a Comment

Pages

လာေရာက္ၾကည့္ရႈသည့္ ႏိုင္ငံမ်ား