ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းႏွင့္ေနာက္လိုက္ေကာငး္
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစုံတို႔
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စုေပါငး္ေနထိုင္လွ်က္ရွိသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ျပည္ေထာင္စု စနစ္ျဖင့္ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားရာ
တိုင္းေဒသႀကီး (၇)ခု ျပည္နယ္(၇)ျပည္နယ္ပါ၀င္ၿပီး ထိုတိုင္းေဒသႀကီး (၇)ခုႏွင့္ျပည္နယ္(၇)ျပည္နယ္တို႔သည္
အဆင့္အတန္းတူညီၾုကသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာႏွင့္
တရားစီရင္ေရးအာဏာတုိ႔ကို တတ္နိုင္သမွ်ပိုင္းျခား သုံးစြဲျခင္းႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို႔ျပဳေၾကာင္း၊ထိုသို႔ပိုင္းျခားထားသည့္ ႏို္င္ငံေတာ္အာဏာသုံးရပ္ကို
ျပည္ေထာင္စု၊တုိ္င္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရစီရင္စုမ်ားအားခဲြေ၀အပ္ႏွင္းေၾကာင္းကို
လည္း ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ အတိအလင္းျပဌာန္းထားသည္။ ဆက္လက္၍ ႏို္င္ငံေတာ္၏ဥပေဒျပဳေရး
အာဏာကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားအား ခြဲေ၀ အပ္ႏွင္းသည္။
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရစီရင္စုမ်ားအား ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒက သတ္မွတ္ေသာ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာကို
ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းသည္ဟူ၍ လည္းအေျခခံဥပေဒတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔အတူ ႏိုင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကို ျပည္ေထာင္စု၊
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားအား ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းသည္။ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရစီရင္စုမ်ားကို
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကို ဤဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒအရသတ္မွတ္ေပးသည့္အတိုင္း ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းသည္ဟူ၍လည္း
အေျခခံဥပေဒတြင္ျပဌာန္းထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္အျဖစ္ဗဟိုတြင္ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ရွိၿပီးတုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ အလုိက္အစိုးရအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းထားရွိသည့္နည္းတူ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ
တိုင္းဦးစီးအဖြဲ႔ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ ခြင့္ရေဒသဦးစီး အဖြဲ႔မ်ား ကိုလည္း ဖြဲ႔စည္းထားရွိေၾကာင္းေတြ႔ရ မည္ျဖစ္သည္။
ယေန႔ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းမႈကာလကို
ျဖတ္သန္းေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာငး္လဲမႈ ေရခ်ိန္ကို တုိင္းတာၾကရာတြင္မ်ားေသာအားျဖင့္
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔၏လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈအေပၚ၌သာအဓိကထားဆန္းစစ္အကဲ ျဖတ္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ ရသည္။ ျပဳျပင္ေျပာငး္လဲမႈမ်ားကို
အဓိ္ကဦးေဆာင္၍ လုပ္ေနရသျဖင့္ ဗဟိုထိပ္ပိုင္း၌ရွိေသာ ထိုအဖြဲ႔ အစည္းမ်ား၏ လုပ္ရပ္ကပို၍
အဓိကက်ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာငး္ရာတြင္လည္း
ေရကန္အသင့္ၾကအသင့္ အေျခခံေကာင္းမ်ား ၿပီးျပည့္စုံစြာ ျဖင့္လုပ္ေဆာင္ရျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္းအားလုံးအသိျဖစ္သည္။ျပႆနာအေဟာင္းမ်ားကိုေျဖရွင္းရျခင္း၊
စိန္ေခၚမႈ အသစ္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရျခင္း၊ မိတ္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာမပ်က္ေအာင္လုပ္ရျခင္း၊မိတ္သစ္မ်ားႏွင့္
ဆက္ဆံေရး ထူေထာင္ရျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရး လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡမ်ား ကင္းစင္ပေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရျခင္းတို႔ျဖင့္
အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တို႔မွာ နယ္ေျမသစ္ကြင္းစိမ္းတြင္ လႈပ္ရွားကစားရသလိုျဖစ္ေနေပသည္။
ယင္းအက်ပ္အတည္း အခက္အခဲမ်ားၾကားတြင္ ဘာသာေပါင္းစုံ ခ်စ္ၾကည္ညီညြတ္ေရးအတြက္လည္း အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းေန
ရျပန္သည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမႈ
အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကာလ သုံးႏွစ္ေက်ာ္အတြင္း ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ မလွည့္ရုံမက ေရွ႕သို႔ဦးတည္ေနသည့္လမ္းေၾကာင္း
မတိမ္းမေစာင္းေအာင္ ျပည္ေထာင္စုေလွႀကီးကို ထိန္းေက်ာင္းေမာင္းႏွင္ ပဲ့ကိုင္ေပးေနႏိုင္သည္ကို
၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာစြာ ႀကိဳဆိုေထာက္ခံအားေပးေနရ မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ႏိုင္ငံေရး၊ ႏိုင္ငံျခားေရး၊ျပည္ထဲေရးတို႔ျဖင့္သာ
လံုးပန္းေနရ၍ ျပည္ထဲေရးထက္ ၀မ္းေရး ခက္ဆိုသည့္အတိုင္း စီးပြားေရးပိုင္းတြင္ ထူးထူးျခားျခား
ထင္ရွားသိသာစြာ တက္မလာေသးသည္မွာ အားမလိုအားမရျဖစ္စရာျဖစ္ေနျပန္သည္။
ထို႔အျပင္အထက္ကေျပာင္းေသာ္လည္း ေအာက္ပိုင္းကလိုက္မေျပာင္းဟူေသာ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားလည္း ရွိေနရာ အားနည္းေနသည့္
ဟာကြက္ေပ်ာ့ကြက္ျဖစ္ေနေသာ အပိုင္းမ်ားကို ဆစ္ပိုင္း၍ျပန္လည္ ထိန္းမတ္ ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း
ေတြ႔ရွိရသည္။ ယင္းတို႔မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ က်င့္သုံးမႈအပိုငး္မွၾကည့္လွ်င္ အစိုးရလုပ္ငန္းဦးစီးဌာနမ်ားႏွင့္ ေဒသအဆင့္ရွိလုပ္ငန္းဌာနခြဲငယ္မ်ားအပိုင္းကို ေတြ႔ရွိရမည္ျဖစ္သည္။
အလားတူဥပေဒျပဳေရးအာဏာက်င့္သုံးမႈအပိုင္းမွၾကည့္လွ်င္တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မ်ား
ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း/ေဒသ ဦးစီးအဖြဲ႔မ်ား အပိုင္းဟူ၍
ေတြ႔ရွိရမည္ျဖစ္သည္။
အထက္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း
ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒက အာဏာကိုဗဟိုတြင္သာမထားရွိဘဲ အဆင့္ဆင့္ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းထားၿပီးျဖစ္ရာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔၏ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားကို
ယခုသုံးႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း တီးေခါက္ ဆ၀ါးမိ ၿပီျဖစ္သည္ ႏွင့္အညီ ေဒသနယ္ေျမအလိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ဥပေဒျပဳေရးအာဏာတို႔ကို
ရဲရဲ ၀့့ံ၀့ံေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္ တီထြင္ၾကံဆအသုံးခ်ႏိုင္ၾကရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment