ျမန္မာျပည္က ျပႆနာေတြအားလံုးေျဖရွင္းႏုိင္မယ ့္နည္းလမ္းကႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပ ဲြပဲ
(ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးလမ္း အေျခအေနအပါအ၀င္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကားပါမစ္၊ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေထာက္ပံ့ေငြေၾကးမ်ားကိစၥ၊ျမန္မာ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနကို ယခင္က အတိုက္အခံတစ္ေယာက္၊ ယခု အစိုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနသူတစ္ဦး၏
အျမင္ႏွင့္ ယခုလအတြင္း MPC ေရွ႕တြင္သတင္းသမားမ်ားက သမၼတကို
ဆႏၵျပသည့္ကိစၥမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စင္တာမွ ေဒါက္တာမင္းေဇာ္ဦးႏွင့္ The Messenger Media မွ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားသည္မ်ားကိုေဖ ာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။)
အခုလက္ရွိအစိုးရနဲ႔ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔ေ တြအၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးမွဳေတြကိ ု ၀င္ေရာက္ညႇိႏွိဳင္းေပးတဲ့အခါဘယ္ လိုအခက္အခဲေတြ ႀကံဳေတြ႔ရလဲ။
အခက္အခဲေတြ ေျပာရမယ္ဆို နံပါတ္တစ္ အခက္အခဲက ႏွစ္ဖက္လံုးက လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္(၆၀) ကသူတို႔ သီးသန္႔ကမၻာေလးမွာ ေနၾကတာ။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ဆိုလည္ းသူတို႔အျမင္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထား တဲ့ကမၻာ ထဲမွာရွိတယ္။ တစ္ဖက္က အစိုးရထဲမွာဆိုရင္လည္းသူတို႔ရဲ႕ သီးသန္႔ အျမင္ဆိုတဲ့ ပံုစံရွိတယ္။ Paradigm လို႔ေျပာတဲပံုစံခြက္ႏွစ္ခုကမတူၾ ကဘူး။ မတူတဲ့ဟာမွာ အခ်ိဳ႕ ဟာေတြက အျမင္မတူတဲ့ ဟာေတြကိုတစ္ခုတည္းျဖ စ္ေအာင္ လုပ္ရတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခက္ တယ္။ ေနာက္ျပႆနာတစ္ခု ကစကားလံုးတစ္လံု းကို
ေျပာလိုက္ရင္ေတာင္မွ အဲဒီစကားကို နားလည္တဲ့ပံုျခင္းမတူၾကဘူး။ ဥပမာ
ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးမ်ိဳး ေျပာလို႔ရွိရင္အစိုးရ
ထဲကတခ်ိဳ႕ထင္တာ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ဆိုတာခဲြ ထြက္ခြင့္ဆိုၿပီးထင္တဲ့ဟာရွိတယ္ ။ တိုင္းရင္းသား ဘက္က တခ်ိဳ႕ေတြက်ေတာ့ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန ္းခြင့္ဆိုတာ
ခဲြထြက္ခြင့္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါက ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ျပည္နယ္ေတြမွာ
အကန္႔အသတ္ရွိတဲ့ ဥပေဒျပဳခြင့္ေပါ့ေနာ္၊ ဆိုလိုတဲ့အဓိပါၸယ္ကစကားလံုး ေလး
တစ္လံုးမွာေတာင္ နားလည္မွဳျခင္း မတူၾကတဲ့ ျပႆနာေတြရွိတယ္။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္
က်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ အသိုင္း အ၀ိုင္းတစ္ခုစီမွာသီးသန္ ႔က်င္လည္ခဲ့တဲ့၊ သိရတဲ့ အသိေတြခ်င္းလည္း မတူၾကဘူး။ ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက တရား၀င္မွဳျပႆနာ၊ တိုင္း ရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔အစည္းေတ ြထဲမွာ တခ်ဳိ႕ကလည္းတက္လာတဲ့ အစိုးရေပၚမွာ သံသယ ေတြရွိေနတံုးပဲ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အစိုးရေတာ့ေျပာင္းေတာ့ေျပာင္းေန ၿပီ၊ ဒါေပမဲ့ တကယ္ပဲ ထိထိမိမိ ေျပာင္းတာမွဟုတ္ရဲ႕လား။အေပၚယံပဲ
ေျပာင္းတာလားဆိုၿပီး သံသယရွိတာလည္း ရွိတယ္။ ထိုနည္းလည္းေကာင္းပဲအစိုးရထဲက
တခ်ဳိ႕ကလည္း တိုင္းရင္းသားေတြအေပၚမွာ သံသယရွိတာေတြ ရွိတယ္။
တိုင္းရင္းသားေတြက တကယ္ပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုခ်င္သလား။ ဒါမွ
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေပၚမွ ာပဲ
အျမတ္ထုတ္မွာလား။ တကယ္ပဲ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာကို ေျဖရွင္းၿပီးေတာ့
ဒီလက္နက္ကို စြန္႔မွာလား။ အဓိကႏုိင္ငံေရးျပႆနာ ရရင္ေရာဒီလက္နက္ကိုင္
ပဋိပကၡေတြကို လံုး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ စတဲ့စိုးရိမ္မွဳေတြ၊
မယံုသကၤာေတြ ရွိတယ္။ ဒါကလည္း ႏွစ္(၆၀)လံုးမွာႏွစ္ဖက္ျဖတ္သန္း ခဲ့ရတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြအရ ေျပာၾကတာပဲ။
ဒီေနရာမွာ MPC ရဲ႕ရပ္တည္မွဳက ဘယ္လိုမ်ဳိးရွိလဲ။
MPC ကို အစိုးရက ဖဲြ႔တယ္ဆိုေပမယ့္ ဒါ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ Mandate နဲ႔ေပါ႔ေနာ္။ သူ႔ Mandate ကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ MPC က ညႇိႏွိဳင္းေဆာင္ရြက္ေပးရတဲ့အဖဲြ ႔ျဖစ္တယ္။ ဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ မွ ာ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ဘာမွလုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ ဘာမွ အာဏာမရွိဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အလုပ္က ညႇိႏွိဳင္းေဆာင္ရြက္ေပးရတာ။ကြ်န ္ေတာ္တို႔က သြားၿပီး ေမာင္ျဖဴ ဘာလုပ္ လုိက္၊ ေမာင္နီ ဘာလုပ္လိုက္ကြ်န္ေတာ္တို႔ေျပာလိ ု႔
မရဘူး။ ေျပာပိုင္ခြင့္လည္း မရွိဘူး။ ေျပာစရာ အာဏာလည္းမရွိဘူး။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ကကို အစိုးရ၀န္ထမ္း မဟုတ္ဘူး။ MPC
က၀န္ထမ္းေတြအားလံုး အစိုးရ၀န္ထမ္း မဟုတ္ဘူး။ Non
Governmentအဖဲြ႔ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ က လည္ပတ္တဲ့ပံုစံမ်ိဳးေပါ့။
တစ္ဖက္ကလည္းဒီအစိုးရ နဲ႕ အရပ္သား Hybrid ေပါ႔၊ အေရာပံုစံနဲ႔လည္ပတ္တာ။
အလုပ္လုပ္ရတဲ့အခါ ဟိုအရင္တုန္းကေတာ့ဒီၿငိမ္းခ်မ္း ေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါ ကကလွမ္း ေပါ႔၊ ဒီေထာက္လွမ္းေရးက အဓိကလုပ္တယ္။ လုပ္တဲ့အခါ သူတို႔မွာ သူတို႔လုပ္တဲ့အခ်ိန္ကၿငိမ္းခ်မ္ းေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့
ဆံုးျဖတ္ခြင့္၊ Policy အရ ဆံုးျဖတ္ခြင့္ကုိ သူတို႔ဆံုးျဖတ္လို႔ရတယ္။
သူတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြကိုညႊန္ၾကားခ်က္ေပ းလို႔ရတယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက လုပ္တဲ့ပံုစံနဲ႔ အခုပံုစံနဲ႔မတူဘူး။ အခုပံုစံက်ေတာ့
အစိုးရထဲမွာတင္ သူ႔ရဲ႕ Power Center ေတြကကဲြသြားတယ္။ အရင္က
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္တုန္းက ကကလွမ္း ဆိုတာ အမ်ားႀကီး ၾသဇာရွိတယ္။ သူၿပီးရင္
ၿပီးတယ္ဆိုတဲ့ပံုစံနဲ႔ ဆက္ဆံလို႔ရတယ္။ တိုင္းရင္းသားအဖဲြ႔ေတြနဲ႔ဆက္ဆံတ ဲ့အခါမွာ ခုက်ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ၿငိမ္ခ်မ္းေရးလုပ္ ငန္းစဥ္သစ္မွာက်ေတာ့အစုိးရမွာ
Executive Branch ရွိတယ္။ တပ္မေတာ္ဆုိတာလည္း Power
Centerတစ္ခုအေနနဲ႔ရွိတယ္။ လႊတ္ေတာ္ဆုိတာလည္းရွိတယ္။ အစုိးရမွာေတာင္
၀န္ႀကီးဌာနေတြ ရွိတယ္။ၿငိမ္းခ်မ္ းေရးလုပ္တဲ့ အခါမွာ သမၼတရုံးတစ္ခုတည္းနဲ႔လုပ္လုိ႔ၿပ ီးတာမဟုတ္ဘူးေလ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မွာျဖစ္လာမယ့္အေက ာင္အထည္ေဖာ္ရမယ့္ကိစၥေတြကုိ
၀န္ႀကီးဌာနက အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရတာ။ ဥပမာ IDPကိစၥလုိဟာမ်ဳိးကုိ
အဓိကအေကာင္အထည္ေဖာ္ရတာ လူကယ္ျပန္ (လူမႈ၀န္ထမ္း ကယ္ဆယ္ေရး
ႏွင့္ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး၀န္ႀကီ းဌာန)ေပါ့။ ၿပီးရင္ ျပည္နယ္အစိုးရ ဆုိတာရွိလာ တယ္။အရင္တုန္းကၿငိမ္း ခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ဆုိတာ Top Down အေပၚေအာက္စီးဆင္းရုံနဲ႕လုပ္လို႕ ရတယ္။ အေပၚကေန ကကလွမ္း လုပ္ၿပီး ေအာက္ကလူေတြအကုန္လုံး ဒီအတုိင္းစီးဆင္းတဲ့ပုံစံနဲ႔လုပ ္လုိ႔ရတယ္။ အခုက်ေတာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ အေပၚေအာက္ဆက္ဆံေရးလုပ္တဲ့အခါမွာ
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က အေပၚေအာက္ ဆက္ဆံေရးတင္မက ေဘးတုိက္ဆက္ဆံေရးပါအကုန္လုံး
တည္ေဆာက္ရတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းမွာ ပါ၀င္ပတ္သက္တဲ့၀န္ႀကီးဌာနေတြလည္ း အမ်ားႀကီးျဖစ္လာတယ္။ သူတုိ႔ေတြနဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ၿပီးညႇိႏႈိင္းရတာေတြရွိတယ္။ ၿပီးရင္ျပည္နယ္အစုိးရနဲ႔ညႇိႏႈိင ္းရတာရွိတယ္။ လုံၿခံဳေရးအဖဲြ႔အစည္းေတြနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းၿပီးေဆာင္ရြက္ရတာေတြရွ ိတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္း ကုိလုပ္ေနတဲ့အစုိးရဘက္တစ္ျခမ္းတ ည္းမွာဘဲ ဒီလုိလုပ္ငန္းေတြကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ Actorsေတြေပါ့။ လုပ္တဲ့ အဓိက အင္အားစုေတြအမ်ားႀကီးျဖစ္လာတယ္။ အရင္တုန္းကလုိ တစ္ခု တည္းကလုပ္တဲ့ပုံစံမ်ဳိးမဟုတ္ေတာ ့ဘူး။ အဓိကအင္အားစုေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔အကု န္လုံးထိစပ္ၿပီး Coordinate ပူးေပါင္းညိႇႏိူင္း လုပ္ရတာ။ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရတဲ့ ကိစၥေတြ၊ တိတိက်က်လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခု ေပၚလာေအာင္ လုပ္ရတာအင္မတန္မွ ခက္တယ္။ အဲဒီျပႆ နၾကီးတယ္။ ေနာက္ တစ္ခုၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါႀကဳံေတြ႔ရတဲ့ျပႆ
နာ တစ္ခုက ယုံၾကည္မႈ။တုိင္းရင္းသား ေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ၾကားမွာ
ယုံၾကည္မႈက အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိရလာၿပီ၊ အထူးသျဖင့္ ေခါင္းေဆာင္ပုိင္းမွာ
ရလာၿပီ။ စားပဲြေပၚ လာေဆြးေႏြးတဲ့သူေတြအခ်င္းခ်င္းမ ွာ
ရလာၿပီ။ NCCT နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔ ေတြ႔ၾကတာကြ်န္ေတာ္ထင္တယ္
အေခါက္ေပါင္းရာနဲ႔ခ်ီေနၿပီ။စားပဲြေပၚလာတဲ့သူေတြအခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈရလာၿပီ။ ေရွ႕ကုိဘယ္လုိဆက္သြား ၾကမယ္ဆုိတာ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့စကား၀ုိင္းမလာႏုိင္တဲ့ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ၾကာ း ထဲမွာလည္း အခုျဖစ္ေနတဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္ စဥ္တစ္ခုလုံးကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္ဖုိ႔ဆု ိတာလည္း အခက္အခဲေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက ္ေနတဲ့ ႏွစ္ဖက္စလုံးမွာတစ္ဖက္က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ MPC လုိ အစုိးရနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးလုပ္ေနတဲ့ အဖဲြ႔ရွိသလုိ၊တုိင္းရင္းသားေတြမ ွာလည္း ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ေနတဲ့ အဖဲြ႔ေတြရွိတယ္။ဒီႏွစ္ဖဲြ႔လုံးရ ဲ့ဒုကၡက
ဘာလဲဆုိေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလုံးက ကိစၥေတြကုိ နားလည္ေအာင္ေဆြးေႏြးျပရတယ္။
ေနာက္ျပႆ နာတစ္ခုက ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း အထဲမွာ လည္းျငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥတစ ္ခု လုံးကုိ နားလည္ေအာင္ ျပန္ေဆြးေႏြးျပရတယ္။တုိင္းရင္းသ ားေတြမွာဆုိ
(၁၆) ဖဲြ႔ရွိတယ္။ ဒါ အကုန္လုံးကုိ ညႇိႏႈိင္းရတယ္။ေနာက္ၿပီး
ဒီတစ္ဖဲြ႔ခ်င္းမွာေတာင္ တစ္ခါတေလ အေပၚနဲ႔ ေအာက္နဲ႔ က သဟဇာတမျဖစ္တဲ့ျပႆ
နာေတြရွိတယ္။
MPCရဲ့ဘတ္ဂ်တ္သုံးစဲြမႈအေပၚ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာခ်ေပးဖုိ႔ရွိ လား။
ကြ်န္ေတာ္က ဘတ္ဂ်တ္ကိစၥမလုပ္ေတာ့ အေသးစိတ္ေတာ့မသိဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သိတာက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က EU ကေပးတဲ့ဘတ္ဂ်တ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ EU မွာ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း Procedureေတြရွိတယ္။ ဥပမာ EU ရဲ့ Funding အလွဴ ေငြကုိ ယူတယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္စာရင္းစစ္ေတြ ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္လုပ္ရတယ္ဆိုတာရွိတယ ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ပုိက္ဆံသုံးတဲ့ပုံ စံေတြကုိ
အရမ္းတင္းက်ပ္တယ္။ ဥပမာဆုိရင္ MPC က ပုိက္ဆံ တုိက္ရုိက္ကုိင္တာမဟုတ္ဘူး။
MPC ကုိ ေရာ့အင့္ ဆုိၿပီး ပုိက္ဆံလက္ထဲလာထည့္ေပးတာမဟုတ္ဘူ း။
MPCနဲ႔ EU ၾကားမွာ ပုိက္ဆံကုိင္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အဖဲြ႔တစ္ဖဲြ႔ရွိတယ္။
အဲဒီႏုိင္ငံတကာအဖဲြ႔က ပုိက္ဆံကုိင္ၿပီးေတာ့ MPC က ဘာေတြလုိတယ္ဆုိမွ
အဲဒီအေပၚစိစစ္တယ္။ EU ရဲ့ Guideline ေတြ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြနဲ႔
ညီလားဆုိတာၾကည့္တယ္။ ၾကည့္ၿပီးညီတယ္ဆုိမွ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းကုိ၀ယ္ေပးတာ။ MPC
အေနနဲ႔က တုိက္ရုိက္ပုိက္ဆံကုိင္တဲ့အလုပ္ မရွိဘူး။ ဒီကိစၥေတြကို ေရးၾက သားၾကတဲ့အခါမွာ ေသေသခ်ာခ်ာေရးခ်င္ရင္လြယ္လြယ္ေလ းဗ်။ သိခ်င္ရင္ EU ကုိ သြားေမးလုိ႔ရတယ္။ EU တုိ႔ ဘာတုိ႔ကႏုိင္ငံတကာအဖဲြ႔အစည္းေတြ ဆုိေတာ့ သူတုိ႔ရဲ့ဘတ္ဂ်တ္ေတြ နဲ႔ပတ္သက္ရင ္ ဘယ္အဖဲြ႔အစည္းကိုဘယ္ေလာက္ေပးတယ္ ။
ဘယ္လုိသုံးစဲြတယ္၊ ဘယ္လုိစာရင္းစစ္ တယ္ဆုိတာ Guideline ေတြအကုန္ရွိၿပီးသား။
အဓိကဘတ္ဂ်တ္သုံးစဲြ တဲ့ကိစၥက ႏုိင္ငံတကာစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ နဲ႔ေသေသ
ခ်ာခ်ာလုပ္ရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ Project ေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ဖူးတယ္။ EU Funding
ကအက်ပ္ဆုံးဘဲ။ EU Funding ရဖုိ႔ကလဲ မလြယ္ဘူး။ ရလာရင္ အဲဒီ Guideline နဲ႔
ညီ မညီလုပ္ရတာေတြ၊ သူတုိ႔က အရမ္းတင္းက်ပ္တယ္။ ဥပမာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ဒီမွာရွိတဲ့Staff ဝန္ထမ္း အေရ အတြက္ကအစ အကုန္လုံး ႀကိဳညႇိျပီးမွ
ခန္႕လို႕ရတယ္။ သူတို႔ကအရမ္းတင္းက်ပ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒီမွာရွိတဲ့ Staff
အေရအတြက္ကအစ အကုန္လုံးၾကိဳညႇိရတယ္။ ကုိယ္ခန္႔ခ်င္ တုိင္း ခန္႔လုိ႔မရဘူး။
အေျခခံအားျဖင့္ MPC ကတုိက္ရုိက္ပုိက္ဆံကုိင္ၿပီးလုပ ္တဲ့
အဖဲြ႔အစည္း မဟုတ္ဘူး။ အခုအျပင္ မွာ ေရးေနၾကတဲ့သန္း (၁၃၀) တုိ႔၊
အဲဒီနံပါတ္ေတြ ဘယ္ကရမွန္း ကြ်န္ေတာ္ မသိဘူး။ ေရးတဲ့သူေတြ ကုိယ္တုိင္ပဲ
ရွင္းျပရင္ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ။ EU က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေပးတဲ့ဘတ္ဂ်တ္က MPC
လည္ပတ္ဖုိ႔ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဥပမာဆုိပါစုိ႔၊ ဂ်ပန္က ပဋိပကၡျဖစ္တဲ့ေဒသေတြမွာ
(၉၅)သန္းလားမသိဘူး။ သုံးမယ္ဆုိတာ။ ဒီပုိက္ဆံေတြက MPC ကို လာတာလည္းမဟုတ္ဘူး။
ျဖတ္တာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ ႔ အေနနဲ႕ ဒီေငြေတြ
အဓိကျဖတ္လည္းမျဖတ္ေစခ်င္ဘူး။ လာလည္း မလာေစခ်င္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရဲ႕ အဓိက အခန္းက႑ Coordination
ညိႇႏိူင္းေဆာင္ရြက္ေပး တာျဖစ္တယ္ ။
ဒီCoordinate လုပ္တဲ့ဟာကုိ လုပ္ေပးမယ္။ ဥပမာ ဒီ (၉၅) သန္းကုိ အဖဲြ႔၊
တစ္ခုကရတယ္ထား၊ဂ်ပန္အစုိးရက ဘယ္အဖဲြ႔၊ ဘယ္အဖဲြ႔ဆုိၿပီး တစ္ဖဲြ႔တည္း
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။သုံး၊ေလးဖဲြ႔ျဖ စ္ခ်င္
ျဖစ္မယ္။ ေပးလုိက္တယ္ေပါ့။ ေပးလုိက္ရင္ အဲဒီအဖဲြ႔အစည္း
ေတြကအဲဒီပုိက္ဆံကုိကုိင္မယ္။ သုံးစဲြတဲ့ပုံစံကုိ ကုိင္မယ္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘက္က ၀င္ကူေပးရမွာက လက္နက္ကုိင္အဖဲြ႔ေတြရယ္၊ အဲဒီမွာရွိတဲ့ျပည္နယ္အစုိးရရယ္၊ ၿပီးေတာ့၀န္ႀကီးဌာနေတြ ၾကားထဲမွာ ညႇိႏႈိင္းၿပီးေတာ့ ဥပမာ ဆုိပါစုိ႔၊ ေက်ာင္းေဆာက္မယ္။ဒါကုိေက်ာင္းေဆ ာက္လုိ႔ရေအာင္ ဘယ္မွာေက်ာင္းလုိလဲ၊ ဒါေတြကုိ၀င္ညႇိေပးမယ္။ တကယ္တမ္းအဲဒီ ပုိက္ဆံေတြကိုင္သြားၿပီး လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အဖဲြ႔ က
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အျမင္က ကိုယ့္ရဲ႕အခန္းက႑ကို
ေသးႏုိင္သမွ်ေသးတာ ေကာင္းတယ္။ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႕
သူမ်ားလုပ္ႏုိင္ေန တာေတြကုိ မလုပ္ဖုိ႔ဘဲ။ သူမ်ားလုပ္ႏုိင္ရင္လုပ္ႏုိင္သူက ုိ
လုပ္ႏုိင္ေအာင္ကူညီေပးတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔အလုပ္။ နဂုိ MPCစလုပ္ ကတည္းက
ရည္မွန္းခ်က္က သူမ်ားေတြ မ်ားမ်ားလုပ္ႏုိင္ဖုိ႔လုိတယ္။ MPC
ရဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ကMPC မရွိဖုိ႔ျဖစ္တယ္။
ကုိမင္းေဇာ္ဦးကဒီပဋိပကၡရပ္စဲေရ းမွာ
တာ၀န္ယူထားရေတာ့ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရလက္ထက္မွာ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္လုပ္မယ္။ ၿပီးရင္ အားလုံးပါ၀င္တဲ့ ညီလာခံႀကီးတစ္ခု
လုပ္မယ္လုိ႔ေျပာထား တာကလက္ရွိအစုိးရသက္တမ္းမွာ တကယ္ပဲျဖစ္ေပၚလာႏုိင္မလား။
ေလာေလာဆယ္အစုိးရဘက္မွာအဲဒီ Policy ရွိၿပီးသား။ အစုိးရဘက္က နံပါတ္တစ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးလုပ္၊ ၿပီးရင္နုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြေတ ြ လုပ္သြားဆုိတဲ့မူ၀ါဒက အစုိးရမွာ ခ်ၿပီးသား။ လုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵလည္းရွ ိတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒါက ႏွစ္ဖက္စလုံးနဲ႔မူတည္တယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္ကလည္း
ဘယ္ေလာက္ထိ Time Line အခ်ိန္ဇယား ေတြကိုခ်မွတ္ရာမွာ
တူဖုိ႔လုိတယ္။အစုိးရဘက္က ၂၀၁၄ မတုိင္ခင္ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြ စေစခ်င္တယ္။
အဓိကစဥ္းစားထားတာကေတာ့ ဒီအစုိးရ လက္ထက္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္အတြက္အုတ္ ျမစ္ခ်ခဲ့ဖုိ႔လုိတယ္။ ဒီအစုိးရ သက္တမ္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္အကုန္ၿပီး သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ (၁၀)ႏွစ္ၾကာရင္ၾကာမယ္။ (၁၅) ႏွစ္လည္းၾကာရင္ၾကာမယ္။ ဒါေပမဲ့ အုတ္ျမစ္ တစ္ခုကုိ အေျခခုိင္ႏုိင္ေအာင္ခ်ေပးႏုိင္ခ ဲ့တယ္ဆုိရင္ ေနာက္အစုိးရတက္လာတဲ့အခါမွာ ဘယ္အစုိးရပဲ တက္တက္၊ဘယ္သူပဲတက္တက ္ လက္ရွိခ်ထား တဲ့ အေျခခံအုတ္ျမစ္ေပၚကေန လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရ း လုပ္သြားလုိ႔ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔၀င္ၿပီး ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာမပါဝင္လာကတည ္းက၂၀၁၁ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ စဥ္းစားတာမိတာက ဒီအစုိးရ လက္ထက္မွာအားလုံးၿပီးသြားမယ္လုိ ႔
ကြ်န္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္းအေနနဲ႔ မျမင္ခဲ့ဘူး။ျမန္မာျပည္မလာခင္ ကတည္းက
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေတာ့မယ္ဆုိ အနည္းဆုံး (၁၀)ႏွစ္၊ (၁၅)
ႏွစ္ေတာ့ အခ်ိန္ယူရမယ္လုိ႔စဥ္းစားခဲ့ဖူးတ ယ္။ ဒီအစုိးရလက္ထက္မွာ အဓိကအေရးႀကီးဆုံးကအခ်က္ ႏွစ္ခုကုိ အေျခခံအုတ္ျမစ္ခ်ခဲ့ဖုိ႔ ျဖစ္တယ္။ နံပါတ္တစ္အေနနဲ႕အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရ းခိုင္မာဖုိ႕ ႏွစ္ဘက္ လုိက္နာရမယ့္စည္းမ်ဥ္း၊စည္းကမ္း ၊တပ္ေနရာခ်ထားေရးကိစၥေတြ၊ အပစ္အခတ္ပူးတဲြေစာင့္ၾကည့္ ႀကီးၾကပ္ေရးဆုိင္တဲ့ကိစၥေတြ၊အရပ ္သားေတြ ကုိ
ႏွစ္ဘက္စလုံးက ဘယ္လုိေစာင့္ေရွာက္မလဲ၊ ဘာေတြကုိမလုပ္ရဘူးလဲ။ဒါေတြကုိ
ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သေဘာတူထားဖုိ႔လုိတယ္။ နံပါတ္ႏွစ္
အခ်က္ကႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြေတြ ျဖစ္လာဖုိ႔ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ အေျခခံ အုတ္ျမစ္တစ္ခုခ်ေပးခဲ့ ရမယ္။ ဒါမွ ဒီအစုိးရၿပီးလုိ႔၊ ေနာက္အစုိးရတက္ရင္လည္းႏုိင္ငံေရ းေဆြးေႏြးပဲြေတြကုိ
ဆက္ လုပ္သြားဖုိ႔လုိတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုကုိမခ်ႏုိင္ရင္ ေနာက္အစုိးရ
တက္လာရင္အားလုံးကုိ စလုံးေရ စက ျပန္စရလိမ့္မယ္။ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ စုိးရိမ္တာက
ေနာက္အစုိးရတက္လာလုိ႔ရွိရင္ အစကေနျပန္ စရလို႕ျငိမ္းခ်မ္းေရးျ ဖစ္စဥ္က လည္ထြက္သြားတာမ်ဳိးမျဖစ္ရေအာင္ ခုခ်ိန္ကတည္းကအေျခခံအုတ္ျမစ္ခ်ရ မယ္။ အဲဒီစဥ္းစား ခ်က္ကုိ ေယဘုယ်အားျဖင့္တုိင္းရင္းသားအဖဲ ြ႔အစည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လက္ခံ တယ္။ ႏွစ္ဖက္ စလုံးက ႀကိဳးစားၾကတဲ့အခါအရင္တုန္းကေတာ့
ေစ်းဆစ္တဲ့ ပုံစံနဲ႔ ေဆြးေႏြး ၾကတာကုိ။ မင္း ဘာေပးမလဲ၊
ငါဘာေပးမလဲ၊ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကတာ။ အခုအခ်ိန္မွာ အဲဒီလုိေဆြးေႏြးတဲ့
အဆင့္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ႏွစ္ဘက္စလုံးက ဘာကုိလက္ခံႏုိင္မလဲဆုိတဲ့ဟာကုိ
ႏွစ္ဖက္စလုံးက ထုိင္စဥ္းစားတဲ့ အဆင့္ျဖစ္သြားၿပ ီ။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အေတြ႔အႀကဳံအရ အခုလုပ္တဲ့ေဆြးေႏြးပဲြကအျပဳ သေဘာေဆာင္ပါတယ္။
၂၀၁၅ မတုိင္ခင္ ခုနကေျပာတဲ့ ႏွစ္ခ်က္ကုိေတာ့အုတ္ျမစ္ခ်ႏုိင္ မယ္ ထင္တယ္။
အဲဒီလုိအုတ္ျမစ္ခ်မယ္ဆုိတဲ့ေနရာ မွာ ဒီ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မတုိင္ခင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံးအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ကုိလက္မွတ္ေရးထုိးသြားႏုိင္မွာလ ား၊ အားလုံးပါ၀င္တဲ့ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပဲြကုိသြား ႏုိင္မွာလား ဆုိတဲ့ဟာကုိ တိတိက်က် သိခ်င္ပါတယ္။
(ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးလမ္း အေျခအေနအပါအ၀င္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကားပါမစ္၊ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေထာက္ပံ့ေငြေၾကးမ်ားကိစၥ၊ျမန္မာ
အခုလက္ရွိအစိုးရနဲ႔ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔ေ
အခက္အခဲေတြ ေျပာရမယ္ဆို နံပါတ္တစ္ အခက္အခဲက ႏွစ္ဖက္လံုးက လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္(၆၀) ကသူတို႔ သီးသန္႔ကမၻာေလးမွာ ေနၾကတာ။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ဆိုလည္
ဒီေနရာမွာ MPC ရဲ႕ရပ္တည္မွဳက ဘယ္လိုမ်ဳိးရွိလဲ။
MPC ကို အစိုးရက ဖဲြ႔တယ္ဆိုေပမယ့္ ဒါ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ Mandate နဲ႔ေပါ႔ေနာ္။ သူ႔ Mandate ကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ MPC က ညႇိႏွိဳင္းေဆာင္ရြက္ေပးရတဲ့အဖဲြ
MPCရဲ့ဘတ္ဂ်တ္သုံးစဲြမႈအေပၚ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာခ်ေပးဖုိ႔ရွိ
ကြ်န္ေတာ္က ဘတ္ဂ်တ္ကိစၥမလုပ္ေတာ့ အေသးစိတ္ေတာ့မသိဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သိတာက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က EU ကေပးတဲ့ဘတ္ဂ်တ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ EU မွာ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း Procedureေတြရွိတယ္။ ဥပမာ EU ရဲ့ Funding အလွဴ ေငြကုိ ယူတယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္စာရင္းစစ္ေတြ
ကုိမင္းေဇာ္ဦးကဒီပဋိပကၡရပ္စဲေရ
ေလာေလာဆယ္အစုိးရဘက္မွာအဲဒီ Policy ရွိၿပီးသား။ အစုိးရဘက္က နံပါတ္တစ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးလုပ္၊ ၿပီးရင္နုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြေတ
အဲဒီလုိအုတ္ျမစ္ခ်မယ္ဆုိတဲ့ေနရာ
ႏွစ္ခုလုံးေပါ့၊တစ္ႏုိင္ငံလုံးဆ ုိင္ရာ
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ဆုိတာ တကယ္တမ္းေတာ့ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး
မရွိလုိ႔လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးက ရွိၿပီးသား၊ အခုဆုိရင္အစုိးရက
ေျပာထားတဲ့ (၁၆)ဖဲြ႔မွာ (၁၄)ဖဲြ႔နဲ႔ကအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလက ္မွတ္ေရးထုိးထားၿပီးသား၊တစ္ႏုိင ္ငံလုံးအပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး စာခ်ဳပ္ လုပ္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးခုိင္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ လုိတဲ့အခ်က္ေတြကုိ ပါသြားေအာင္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က လုပ္ရတာ။ေနာက္ဒီတစ္ႏုိင္ငံလုံး
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္မွာလည္း ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြေတြလုပ္ပါ မယ္ဆုိတဲ့
အာမခံခ်က္ ေတြ ထည့္ထားမယ္။ ဒါဆုိရင္ဒီစာခ်ဳပ္ႀကီးကုိ
လက္မွတ္ေရးထုိးလုိက္လုိ႔ရွိရင္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကုိ
ခုိင္ေအာင္ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲဆုိတဲ့
လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကုိ စလုပ္လုိ႔ရၿပီ။ ၿပီးရင္ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြအတြက္
အာမခံခ်က္ရွိလာၿပီ။ ဒီတစ္ဆင့္ကုိ လက္မွတ္ထုိးၿပီး ေနာက္တစ္ဆင့္က
ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြမူေဘာင္ ဒါကုိ ညႇိမယ္။ ညႇိတဲ့အခါမွာ Agenda ေတြ၊ ဘာ
Issueေတြေဆြးေႏြးမွာလဲ။ ဘယ္သူေတြပါမွာလဲ။ ဘယ္လုိအမ်ဳိးအစားနဲ႔ပါမွာလဲ။ဆုံ းျဖတ္ခ်က္ေတြဘယ္လုိခ်မွာလဲ။ အားလုံး ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာတ ူညီခ်က္ႀကီးထြက္လာၿပီဆုိရင္ အဲဒါႀကီးကုိ ဘယ္လုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္မလဲ၊ စတဲ့ Frameworkမူေဘာင္ကုိေဆြးေႏြးသေဘ ာ တူရဦးမယ္။ ၿပီးရင္နုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြႀက ီးလုပ္ရဦးမယ္။ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြဘယ္ေလာက္ ၾ ကာမလဲ ဆုိတာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လည္း ခုအခ်ိန္မွာေျပာလုိ႔မရဘူး။ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ သေဘာမတူတာေတြကုိစားပဲြ၀ုိင္းမွာ ရွင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုကုိ တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႕ လိုတယ္။ေအာက္ေ ျခက ေသနတ္ကုိထားတဲ့သူေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ပစ္စရာမလုိေတာ့ဘူး။ အေပၚမွာႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးေနၿပီဆုိတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေရာက္ေအာင္တည္ေဆာက္ ထားႏုိင္ဖုိ႔လုိတယ္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္ကုိ ႏုိင္ငံတကာမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးရဲ့ ICON တစ္ဦးအေနနဲ႔ သုံးႏႈန္းေနတာ ရွိပါတယ္။ႏုိင္ငံေ တာ္သမၼတကုိယ္တုိင္ကလည္း သူ႔လက္ထက္မွာ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိရသြားခ်င္တယ ္လုိ ႔ေျပာတာရွိတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပုိင္းအတြင္းကပဲ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကအပစ္
အခတ္ရပ္စဲေရးမူၾကမ္းအေပၚ NCCT ရဲ့ တင္ျပခ်က္ေတြထဲက
အခ်ဳိ႕အခ်က္ေတြကုိၿငိမ္းခ်မ္းေရ း ေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီကုိ ေခၚၿပီးေျဖေလွ်ာ့ေပးခဲ့တယ္လုိ႔သ ိရပါတယ္။ ဘယ္အခ်က္ေတြ ကုိ ေျဖေလွ်ာ့ေပးခဲ့တာလဲ။ အခ်က္ ဘယ္ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ရွိမလဲေျပ ာလုိ႔ရမလား။
NCCT နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သေဘာတူထားတဲ့ အထဲမွာေတာ့ လက္ရွိညႇိႏိႈင္းေနဆဲအခ်က္ ေတြကုိ တခ်ဳိ႕အခ်က္ေတြကုိေတာ့ေျပာတာေျပာလုိ႔ရတယ္။ဒါေပမဲ့အဲဒါေတြအားလုံးကုိေတာ့ ႏွစ္ဖက္ညႇိႏိႈ္င္းတဲ့အခ်ိန္ မွာ အ ျပင္ကုိ မထုတ္ပါနဲ႔လုိ႔ ေျပာထား တာရွိတယ္။ ေလာေလာဆယ္ အဲဒီဟာႀကီးကုိအျပင္ကုိထုတ္ျပန္ဖ ုိ႔
မရွိေသးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔တင္ မဟုတ္ပါ
ဘူး။တျခားႏုိင္ငံေတြမွာလည္း လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္ပါ။
ညႇိႏိႈ္င္းတဲ့အခ်ိန္မွာႏွစ္ဖက္စ လုံးမွာလည္း ခုနကေျပာသလုိ သေဘာထားတင္းမာ တဲ့သူရွိရင္ရွိမယ္ ။
ဟာ ခင္ဗ်ားကေလွ်ာ့လွခ်ည္လား၊ ခင္ဗ်ားက တင္းလွခ်ည္လားလုိ႔ ျဖစ္တာေတြရွိတယ္။
ညႇိရတဲ့သူေတြမွာအခက္ အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ညႇိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ဒီကိစၥႀကီးကုိ မထုတ္ျပန္ပါဘူး။ဘာေၾကာင့္လဲဆုိ ညႇိႏိႈင္းတယ္ဆုိတာ
အင္မတန္သိမ္ေမြ႔ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာျပလုိ႔ရတာက တုိင္းရင္းသားေတြ
ဘက္က အစုိးရကုိ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြေတြ မေရာက္ခင္မွာအာမခံခ်က္ႀကိဳလုိခ်င္တယ္။အစုိးရဘက္ကလည္းခင္ဗ်ားတုိ႔က
ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြက်မွယူရ မယ ့္ဟာကုိ
ဘာျဖစ္လုိ႔အခုကတည္းက ခ်ည္တုတ္ၿပီး ေတာင္းေနသလဲဆုိတဲ့ အျမင္ရွိတယ္။ဒါကုိ
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ဟုိဘက္ ဒီဘက္ လက္ခံႏုိင္တဲ့ဟာျဖစ္ေအာင္
ညႇိရတာေပါ့။ေနာက္တစ္ခု တပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေလးေတြ ညႇိရတာရွိပါ တယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကားပါမစ္ေတြနဲ႔ပတ ္သက္ၿပီးကုိမင္းေဇာ္ဦး တုိ႔အေနနဲ႔ ဘယ္လုိေဆာင္ရြက္ေပးတာလဲ။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ MPC ကေတာ့ဘာပါမစ္မွေပးလုိ႔ မရပါဘူး။ အစုိးရဖက္က စဥ္းစားတဲ့ပုံစံကေတာ့ တုိင္းရင္းသား ေတြမွာၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ၿပီဆုိ ေတာ့ ျမိဳ႕ေပၚေတြလာၾကမယ္။ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး ၊ေနျပည္ေတာ္ေပါ့ဗ်ာ။ တုိင္းရင္းသားေတြ နယ္စပ္ကလာေတာ့ လုိင္စင္မဲ့ကားေတြပါလာေတာ့ခဏခဏျ ပႆ နာ တက္ၾကတယ္။ ရဲကလည္း ဒီကားေတြဖမ္းတယ္။ ဥပေဒအရလုိင္စင္မဲ့မုိ႔လုိ႔ဖမ္းတ ာ။ ဒါကုိ ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔က သြားထုတ္ေပးလုိ႔မရဘူး။ဒါပြင့္ပြ င့္လင္းလင္းေျပာတာ။ အရင္တုန္းကေတာ့ဗ်ာ၊ ကကလွမ္း ဆုိတာမ်ဳိးကေတာ့ခ်က္ျခင္းလုပ္ေပ းလုိ႔ရမွာေပါ့။ ဒီဘက္ေခတ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မီဒီယာေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီလုိအခ်ိန္မွာကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္လာတာပါ၊ ထုတ္ေပးပါဆုိၿပီး သြားေျပာလုိ႔မရဘူး။ အဲဒီျပႆ နာေတြကိုေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရ င္တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ
သြားေရး လာေရးအဆင္ေျပေအာင္ ကားပါပစ္အခ်ိဳ႕ေပါ့၊ဒါကလည္း
ခင္ဗ်ားတုိ႔ရွိတဲ့ကားေတြကို မွတ္ပံုတင္ ခြင့္ေပးမယ္ဆုိတာမ်ိဳး
လုပ္တာ။ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ နားလည္တာကေတာ့ အဲဒီလိုနားလည္တာပါ။ ကားတင္သြြင္းခြင့္
ပါမစ္မဟုတ္ဘူး။ အျပင္မွာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္တာ။ အဓိကကေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႕ စီးတဲ့
လုိင္စင္မဲ့ကားေတြယူလာ၊မွတ္ပံုတ င္လုပ္ေပးမယ္။
အခ်ိဳ႕ေတြဆုိ အခြန္လြတ္မွတ္ပံုတင္ေပးလုိက္ တယ္။အလုပ္လုပ္ႏုိင္ေအာင္
ခြင့့္ျပဳခဲ့တာလုိ႕ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕နားလည္တယ္။ အျပင္မွာ ျဖစ္တာကေတာ့
တစ္မ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေတြက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နဲ႕ မဆုိင္ဘူးဗ်။
တန္ဖုိးၾကီးတဲ့ကားေတြတင္သြင္းမႈ ေတြရွိတယ္၊ ကားပါမစ္ေတြသြင္းဖုိ႔အတြက္ MPC က တစ္စံု တစ္ရာပါဝင္ပက္သက္မႈေတြရွိတယ္ဆုိ တဲ့ ေဝဖန္မႈေတြကိုေရာ ဘာေျပာခ်င္လဲ။
ေဝဖန္တာကေတာ့ ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္က ဒါကို သိပ္သိခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ သိရင္ဘယ္သူလုပ္လုပ္ ဂုတ္သြားဆြဲမွာ။ ဥပမာ- ေမာင္ျဖဴ ၊ ေမာင္နီ ၊ ဘယ္သူကေတာ့အဲဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ေနတယ္ဆုိတာမ်ိဳး ေျပာလုိ႕ရတယ္။ ဒီေခတ္မွာတုိင္လုိ႕ရတယ္၊ေျပာလုိ ႕ရတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စင္တာ ကျဖင့္ ဘယ္သူက ကားကိစၥေတြပါတယ္ဆုိတာသြားတုိင္လ ုိက္ေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ တာ ကြ်န္ေတာ္ေျပာျပမယ္။ကားမွတ္ပုံတ င္ခြင့္ေတြထုတ္ေပးတာမွာ
ဘယ္အဖြဲ႕ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ တုိင္းရင္းသားေတြအဖြဲ႕ တစ္ခုခုကို
စာရြက္ေပးလုိက္တယ္။ ခင္ဗ်ားအဖြဲ႕က ကားဘယ္ႏွစ္စီး ကိုမွတ္ပံုတင္လုိ႕ ရပါတယ္ ဆုိၿပီး ေရးထားတယ္။ ဘာၾကားပြဲစားမွ မလုိဘူး။ အဲဒီ စာရြက္ရရင္ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္းအတြက ္ ကိုယ္မွတ္ပံုတင္လုိ႕ရတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရင္ကားလက္ ္မွတ္နဲ႕ပတ္သက္လုိ႕ ႏွစ္ေစာင္၊ သံုးေစာင္ပဲ၊ သူမ်ားက ေကာ္ပီျပလုိ႕ျမင္ဖူး တာ။ ေနာက္တစ္ခုကျငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႕ အစည္းက စာရြက္ရသြားလုိ႕ သူတုိ႕ဘယ္လုိလုပ္တယ္ဆုိတာ အဲဒီအဖ ြဲ႕အစည္းနဲ႕ပဲဆုိင္တာ။
အဲဒီကိစၥေတြမွာ ၾကားက ဘာလုပ္ ေပးရမလဲ၊ ကြ်န္ေတာ္သိတာက ဒီစာရြက္ေတြ တစ္ခ်ိ
ဳ႕ ေကာ္ပီေလာက္ပဲ ျမင္ဖူးတာပါ။ သိတယ္ဆိုတဲ့ လူေတြကို အၾကံေပးခ်င္တာကေတာ့
လာေျပာပါလုိ႕။ ရဲလည္းတုိင္လုိ႕ရတယ္ဗ်ာ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာကိုကကလွမ္းန ဲ႕ႏႈိင္းယွဥ္ေရးသားေဖာ္ျပတာေတြက ို ဘယ္လုိေျဖရွင္းေပးခ်င္လဲ။
ဒါေျဖရွင္းစရာမလုိဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ Eleven က ေရးတာကို ႏုိင္ငံတကာ မီဒီယာ ေတြကို ပို႔ပို႕ေပးတယ္။ သူတုိ႕လည္းၾကည့္ၿပီး ျမန္မာျပည္က မီဒီယာေတြက အဲဒီေလာက္ပဲလားဆုိၿပီး သူတုိ႕လည္း စိတ္ညစ္ၾကတယ္။ ဒါေျဖရွင္းစရာ မလုိပါဘူး။
တစ္ခ်ိန္ကဒီႏုိင္ငံမွာ လူေတြေၾကာက္လန္႕ရတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တဲ့ ကကလွမ္းနဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္ေရးခံရတာကို ဘာေျပာခ်င္လဲ။
မီဒီယာေတြကသူ႕ရဲ႕အလုပ္ေပါ့ေနာ္။ ငါျမင္တာ ငါေရးမယ္။ အခ်က္အလက္အရ ေရးတာ ဒါမီဒီယာေပါ့ဗ်ာ။ကိုယ္ႀကိဳက္ခ်င ္လည္းႀကိဳက္မယ္၊မႀကိဳက္ခ်င္လည္းမႀကိဳက္ဘူး။ ေကာင္းတာေရးခ်င္ေရးမယ္၊ ဆုိးတာ
ေရးခ်င္လည္း ေရးမယ္။ အခ်က္အလက္မွန္ရင္ ေရးတာပဲ။ အေရးခံရတဲ့အဖြဲ႕အစည္းက
အေရးခံရတာ မွားတယ္ဆုိရင္ ဒီအခ်က္အလက္ကေတာ့ မွားပါတယ္ဆုိၿပီးရွင္းျပရတယ္။
အဲဒီေတာ့ မီဒီယာက Reporting လုပ္ခ်င္တယ္ဆုိၿပီး ေရးတဲ့အခါမွာေတာ့တစ္ဖက္ က
တေလးတစားနဲ႕ ခင္ဗ်ားတုိ႕ Reporting လုပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြမွားေနပါတယ္ဆိုၿပီး
ေျပာရတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ မီဒီယာက လူထုသိေအာင္ ေရးတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္မဟုတ္ဘဲ
သက္သက္ တုိက္ခုိက္ တဲ့ပံုစံ၊ ဝါဒျဖန္႕ခ်ီတဲ့ ပံုစံဆုိရင္ေတာ့တစ္ဖက္ကလည္း
အဲဒီအေပၚ ဘယ္လုိတံု႔ျပန္မလဲဆုိတာ ရွိတာေပါ့။
ဒီဝါဒျဖန္႕ခ်ီတဲ့ကိစၥေတြတစ္ဖက္န ဲ႕တစ္ဖက္ ရည္ရြယ္ၿပီးတုိက္ခုိက္တဲ့ကိစၥေတ ြကို ဘယ္လုိတုန္႕ျပန္ ရမွာလဲ?။ တုန္ျပန္တဲ့ေနရာမွာမီဒီယာက်င့္ဝ တ္နဲ႕ေရးထားေပမယ့္
အခ်က္အလက္က မွားေနတယ္ဆိုရင္အခ်က္အလက္ကို ကိုယ့္ဘက္က
ရွင္းျပႏုိင္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ မီဒီယာက သူ႕က်င့္ဝတ္အရကြ်န္ေတာ္ေရးတာ
မွားသြားပါတယ္လုိ႕ ေျပာမွာပဲ။ သက္သက္ဆင္ၿပီး တုိက္ခုိက္ တဲ့ကိစၥမ်ိဳးက်ေတာ့
ခင္ဗ်ားဘာသာ ခင္ဗ်ား တစ္ရာရာခုိင္ႏႈန္းမကလုိ႕
ႏွစ္ရာရာခုိင္ႏႈန္းေျပာျပလည္းတု ိက္ခုိက္မယ့္သူကေတာ့
တုိက္မွာပဲ။ အခုလုိေရးသားမႈေတြကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကစဥ္းစားရတာ ေပါ့ဗ်ာ။
မီဒီယာအေနနဲ႕ေရးတာလား၊ အျခားႏုိင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္ေတြဘ ာေတြရွိလဲဆုိတာေတာ့ စဥ္းစားရတာေပါ့ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ႏုိင္ငံတကာသူငယ္ခ်င္းဂ်ာနယ္လစ္ေ တြဆီ ပို႕ေပးတယ္။ သူတုိ႕မွတ္ခ်က္ေတြ ဖတ္လုိ႕ရတာေပါ့ဗ်ာ။
MPC ေရွ႕မွာသတင္းေထာက္ေတြ အသံတိတ္ဆႏၵျပခဲ့တဲ့ကိစၥနဲ႔ပက္သက ္ၿပီး ဓါတ္ပံုအေထာက္ အထားေတြ ရွိတယ္။တုိက္ဆုိင္စစ္ေဆးသြားမယ္ လုိ႕ ေျပာတယ္။ ႏုိင္ငံအတြင္းမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ပဋိပကၡေတြက်ေတာ့ အဲဒီေလာက္ တိတိက်က် အေရးမယူႏုိင္တာေတြ ေတြ႕ရတယ္။အဲဒီအေပၚဘယ္လုိျမင္လဲ။
အဲဒီႏွစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးေျပာတာထ က္စာရင္
တစ္ခုခ်င္းစီေျပာတာပိုုေကာင္း မယ္။ မီဒီယာကိစၥေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႕လည္း
ၾကားမွာေပါ့။ မီဒီယာေတြကိုကြ်န္ေတာ္ကေန ဖမ္းခုိင္းတယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥေပါ့ဗ်ာ ။ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာတဲ့သူကိုေမးေတာ့လည္းအဲဒီလူက
သူေျပာတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႕ ေျပာတယ္။ ဘယ္သူက ဖြလုိက္လဲေတာ့ မသိဘူးဗ်ာ။
အဲဒီလုိကိစၥမ်ိဳးဆုိ ကြ်န္ေတာ့္ အျမင္ေျပာရရင္ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြအေနနဲ႕
ဆႏၵျပတဲ့ကိစၥမ်ိဳးမွာဂ်ာနယ္လစ္ေ တြကို ဓါတ္ပံုရိုက္ တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဆႏၵျပလုိ႕ရိုက္တာေပါ့ဗ်ာ။ပုဒ္မ- ၁၈ နဲ႕ အေရးယူမယ္ဆုိတာ သတင္းေတြမွာ ေတြ႕ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားတာကေတာ့ကြ်န္ေတာ္တုိ႕မွာ အခုမွစၿပီးပြင့္လင္းလာတာ။ ပြင့္လင္းလာတယ္ဆုိလုိ႕ဒီမုိကေရစ ီ ဆုိလားဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ အခုကႏုိင္ငံေရးေျဖေလွ်ာ့တဲ့အဆင္ ့ေလာက္ပဲ
ရွိေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ႏုိင္ငံသားေတြက်ေတာ့လည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား
မေက်နပ္ခ်က္ေတြ အရမ္းမ်ားေနေတာ့ ဒီေျဖေလွ်ာ့မႈအဆင့္နဲ႕ဒီမိုကေရစ ီရတယ္ဆုိတဲ့ အဆင့္မွာ နည္းနည္းကြာေနမယ္။ ေျဖေလွ်ာ့တဲ့အဆင့္မွာ ငါတုိ႕ေတာ့ဒါေတြလုပ္ရၿပီဆိုၿပီး လုပ္ၾကတယ္။ျပႆနာက ဘာလဲဆုိေတာ့အစုိးရက လည္း ေျဖေလွ်ာ့တယ္ ၊ေျဖေလွ်ာ့တယ္ဆုိၿပ ီး
ထိန္းမရတာမ်ိဳးေတြျဖစ္မွာ စိုးတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ျပည္သူေတြကလည္း
မေက်နပ္ခ်က္ေတြမ်ားေနတယ္။ တုိင္းျပည္ဆင္းရဲေနတယ္၊ မီးမလာဘူး၊
ေရမလာဘူး၊ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႕ပတ္သက္ၿ ပီး
မေက်နပ္ဘူး။ မေက်နပ္တာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ေျဖေလွ်ာ့လုိက္တဲ့ အတြက္
ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားဖုိ႕ အခြင့္အလမ္းေတြရလာတယ္။ မီဒီယာဆုိရင္လည္းေရးလုိ႕ရလာ
တယ္။ အတုိက္အခံဆုိရင္လည္း လူထုဆႏၵျပပြဲေတြလုပ္လုိ႕ရလာတယ္။ ရလာတဲ့အခြင့္အေရး ေတြနဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ေပါင္းမိလုိ႕ အႀကီးႀကီး ျဖစ္သြားမွာကိုအစိုးရဘက္ကစိုးရိမ္တယ္။ဒီလုိစိုးရိမ္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္တဲ့ပံုစံမ်ိဳး ၊ျပန္တင္ းၾကပ္တာမ်ိဳး
မျဖစ္သင့္ဘူးလုိ႕ တင္တယ္ဗ်။ တစ္ဖက္က်လည္းမီဒီယာဆုိတာကေတာ့ သူ႕သေဘာက
ေဝဖန္မွာပဲ။ မီဒီယာနဲ႕ အစိုးရ တည့္တယ္ဆုိတာ ရွားတယ္။ေဝဖန္ေနတဲ့အေပၚမွာ
အစိုးရအျမင္ကေတာ့ မီဒီယာက ငါတုိ႕ ခ်တယ္လုိ႔ပဲထင္မွာေပါ့။ဒီလုိျမင ္တဲ့အခါမွာ အစုိးရအေနနဲ႕ မီဒီယာကို သည္းခံဖုိ႕လုိတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕မီဒီယာကအရမ္းႏု နယ္ေသးတယ္။ အမွားေတြကေတာ့ လုပ္မိမွာပါ။ ဥပမာ ယူနတီ လိုမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။အေမရိကန္လိုႏုိ င္ငံမ်ိဳးမွာ
ကန္႕သတ္ေနရာ Restricted Area ကိုဝင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။အခ်က္အလက္ကို
ကန္႕သတ္ေနရာမွာ လုပ္ေနသူတစ္ဦးက လာေပးရင္ ေရးလုိ႕ရတယ္။ ဒါေပမယ့္သူ႕ကို
သတင္းေပးသူကေတာ့ ျပစ္မႈေျမာက္တာပဲ။ အေမရိကန္
လိုႏိုင္ငံမွာေတာ္အကာအကြယ္ေပးတာ က
ဂ်ာနယ္လစ္ကိုပဲ ေပးတာ။ သတင္းလာေပးသူကို ခြင့္လႊတ္ေပးတာ
မဟုတ္ဘူး။ကာကြယ္ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ဂ်ာနယ္လစ္ဆုိတာ ကန္႕သတ္နယ္ေျမထဲ ကိုဝင္ၿပီး
ဓါတ္ပံုရိုက္လုိ႕မရဘူး။ ဒီကိစၥေတြက ဥပေဒအရလည္း
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဆီမွာရွင္းရွင္းလင ္းလင္း မရွိေသး ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဆီမွာရွိတဲ့သတင္းေ ထာက္ေတြ အေတြ႕အၾကံဳနည္းတဲ့အခါ ဥပေဒေတြနဲ႕ စြဲလိုက္ေတာ့ (၁၀)ႏွစ္တုိ႕ ဘာတုိ႕ျဖစ္သြားတာ။ဒါကိုေက်ာ္လႊာ းဖို႕ဆိုရင္
ႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ တာဝန္ရွိ တယ္။ အထူးသျဖင့္ဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို အကာအကြယ္ေပးတဲ့
မီဒီယာဥပေဒတစ္ခု ထုတ္ျပန္ သင့္တယ္။ဂ်ာနယ္လစ္ေတြဘက္ကလည္း
ငါ့ရဲ႕အခြင့္အေရးနဲ႕ ဒါလုပ္လုိ႕ရတယ္၊ ဒါကေတာ့ လုပ္မရဘူးဆုိတာသိဖုိ႕လုိတယ္။
မီဒီယာေတြနဲ႕အစိုးရၾကားမွာေတာ့ အဆင္မေျပမႈ အၿမဲတမ္း ရွိေနမွာပဲ။ဒါေပမဲ့
မီဒီယာက မရွိမျဖစ္ လုိအပ္တယ္။ မီဒီယာဆုိတာ မရွိဘဲနဲ႕၊ စတုတၳမ႑ိဳင္
ေကာင္းေကာင္းမရွိဘဲဒီမုိကေရစီကိ ု သြားလုိ႕မရဘူး။ အစိုးရဘက္ကလည္း သည္းခံဖုိ႕ လုိလိမ့္ မယ္။မီဒီယာဘက္ကလည္း သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ရဲ႕ က်င့္ထံုးက်င့္နည္းေတြ သိသင့္ တယ္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္ကုိ
NCCT နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သေဘာတူထားတဲ့ အထဲမွာေတာ့ လက္ရွိညႇိႏိႈင္းေနဆဲအခ်က္ ေတြကုိ တခ်ဳိ႕အခ်က္ေတြကုိေတာ့ေျပာတာေျပာလုိ႔ရတယ္။ဒါေပမဲ့အဲဒါေတြအားလုံးကုိေတာ့ ႏွစ္ဖက္ညႇိႏိႈ္င္းတဲ့အခ်ိန္ မွာ အ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကားပါမစ္ေတြနဲ႔ပတ
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ MPC ကေတာ့ဘာပါမစ္မွေပးလုိ႔ မရပါဘူး။ အစုိးရဖက္က စဥ္းစားတဲ့ပုံစံကေတာ့ တုိင္းရင္းသား ေတြမွာၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ၿပီဆုိ
တန္ဖုိးၾကီးတဲ့ကားေတြတင္သြင္းမႈ
ေဝဖန္တာကေတာ့ ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္က ဒါကို သိပ္သိခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ သိရင္ဘယ္သူလုပ္လုပ္ ဂုတ္သြားဆြဲမွာ။ ဥပမာ- ေမာင္ျဖဴ ၊ ေမာင္နီ ၊ ဘယ္သူကေတာ့အဲဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ေနတယ္ဆုိတာမ်ိဳး ေျပာလုိ႕ရတယ္။ ဒီေခတ္မွာတုိင္လုိ႕ရတယ္၊ေျပာလုိ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာကိုကကလွမ္းန
ဒါေျဖရွင္းစရာမလုိဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ Eleven က ေရးတာကို ႏုိင္ငံတကာ မီဒီယာ ေတြကို ပို႔ပို႕ေပးတယ္။ သူတုိ႕လည္းၾကည့္ၿပီး ျမန္မာျပည္က မီဒီယာေတြက အဲဒီေလာက္ပဲလားဆုိၿပီး သူတုိ႕လည္း စိတ္ညစ္ၾကတယ္။ ဒါေျဖရွင္းစရာ မလုိပါဘူး။
တစ္ခ်ိန္ကဒီႏုိင္ငံမွာ လူေတြေၾကာက္လန္႕ရတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တဲ့ ကကလွမ္းနဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္ေရးခံရတာကို ဘာေျပာခ်င္လဲ။
မီဒီယာေတြကသူ႕ရဲ႕အလုပ္ေပါ့ေနာ္။
MPC ေရွ႕မွာသတင္းေထာက္ေတြ အသံတိတ္ဆႏၵျပခဲ့တဲ့ကိစၥနဲ႔ပက္သက
အဲဒီႏွစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးေျပာတာထ
Min Zaw Oo
No comments:
Post a Comment