ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔၏ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာနွစ္ ပထမေလးလပတ္ အစည္းအေဝးကို ယေန႔ နံနက္ (၉) နာရီတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတအိမ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
အစည္းအေဝး၌
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က အဖြင့္အမွာစကား ေၿပာၾကားရာတြင္ မိမိတို႔
အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ တာဝန္ယူစဥ္ကစၿပီး စီမံကိန္းေကာ္မရွင္အစည္းအေဝး၊ ဘ႑ာေရး
ေကာ္မရွင္ အစည္းအေဝးစသည့္ အစည္းအေဝးမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ေခၚယူက်င္းပ
ခဲ့ေသာ္လည္း ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရ၊ ကိုယ္ပိုင္
ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ ဦးစီးအဖြဲ႕တို႔၏
လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အၿပန္ အလွန္
ၫွိႏႈိင္းေပါင္းစပ္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ ယေန႔ ၿပဳလုပ္သည့္ ေလးလပတ္ အစည္းအေဝးကို
ယခုကဲ့သို႔ ပထမဆုံး ေခၚယူက်င္းပၿပဳလုပ္ၿခင္း ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
မိမိတို႔ အစိုးရတာဝန္ယူသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ပထမ ႏိုင္ငံေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၊ ဒုတိယ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈစီးပြားဘ၀ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၊ တတိယ အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၊ စတုတၳအေနၿဖင့္ ပုဂၢလိက က႑ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈမ်ားကို မဟာဗ်ဴဟာ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အၿဖစ္ခ်မွတ္ၿပီး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း။
ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္သည့္ေနရာတြင္ တိုးတက္မႈ ရလဒ္မ်ား ရရွိေနၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕အက်ိဳးရလဒ္ အသီးအပြင့္မ်ားကို စတင္ခံစားေနရၿပီ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း တိုးတက္မႈရလဒ္မ်ား ရရွိသလို တစ္ဖက္ကလည္း အခက္အခဲမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ အက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ရသည္မ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ရရွိၿပီးသည့္ အရွိန္အဟုန္ကို ထပ္ၿပီး ၿမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ အရွိန္အဟုန္ၿမင့္မားေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည့္ အခ်ိန္သည္ အခ်ိန္အားၿဖင့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔သာ က်န္ရွိေတာ့သည္ကို သတိၿပဳရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ၿပီးခဲ့သည့္ သုံးႏွစ္တာကာလကို ၿပန္ၾကည့္လၽွင္ ႏိုင္ငံေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ အေနၿဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္မႈတြင္ ယခုအခါ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား မရွိသေလာက္ ၿဖစ္ေနၿပီ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ၿပည္လုံး အတိုင္းအတာႏွင့္ ပစ္ခတ္တိုက္ခတ္မႈ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ရန္ ၫွိႏႈိင္းေနသည့္အဆင့္မ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု၊ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ တိုးတက္လာပါေၾကာင္း၊ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီ၍ ေဒသစြဲ၊ ဝါဒစြဲ၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား ကြဲလြဲမႈ ရွိေနသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း တစ္သားတည္းၿဖစ္ေအာင္ လုပ္ရန္ဆိုသည္မွာ မလြယ္ကူသည့္ ကိစၥၿဖစ္ေသာ္လည္း ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ေနမည့္အစား စားပြဲထိုင္ ၫွိႏႈိင္း ေဆြးေႏြး၍ တူညီသည့္အခ်က္မ်ားကို သေဘာတူမွတ္သားၿပီး မတူညီ သည္မ်ားကို ဆက္လက္ ေဆြးေႏြး အတည္ၿပဳၾကရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
စီးပြားေရးၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲမႈကိုၾကည့္လၽွင္ (၂၀၁၀ -၂၀၁၁) စာရင္းဇယားအရ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ (၁၅ ဒသမ ၂၇၃) ဘီလီယံမွ (၂၀၁၃ -၂၀၁၄) ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ (၂၄ ဒသမ ၉၆၃) ဘီလီယံအထိ တိုးတက္လာၿပီး ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈအပိုင္းတြင္ (၂၀၁၀-၂၀၁၁) စာရင္းအရ လၽွပ္စစ္၊ စြမ္းအင္၊ သတၱဳက႑တို႔မပါဘဲ တြက္ခ်က္ၾကည့္သည့္အခါ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၂၀၅ ဒသမ ၀၇) သန္း ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈရွိခဲ့ၿပီး ယခုအခါ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၄၁၀၇ ဒသမ ၀၅၅) သန္းအထိ တိုးတက္လာသည္ကို ေတြ႕ရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ ၿပည္သူဗဟိုၿပဳေသာ ၿပည္သူမ်ား ပူးေပါင္းပါဝင္သည့္ စီမံခန္႔ခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုံသ႑ာန္ကို ေၿပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၿပည္သူ တို႔၏ လိုအပ္ခ်က္၊ ၿပည္သူတို႔၏ ဆႏၵ၊ တင္ၿပခ်က္မ်ားကို ကြင္းဆင္းၿပီး ၿပည္သူတို႔ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ထိေတြ႕ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ Delivery Unit မ်ားကို ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္႐ြက္ ခဲ့ပါေၾကာင္း။
ပုဂၢလိကက႑ ေၿပာင္းလဲဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရဌာနမ်ား၏ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း မ်ားကို ေၿဖေလၽွာ႔ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အေသးစား အလတ္စား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးၿမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိၿပီး စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ပုဂၢလိကက႑ ၿမႇင့္တင္ေရးတို႔အတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ဗဟိုကခ်ဳပ္ကိုင္သည့္စနစ္ကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေလ်ာ့နည္း ေစေရးအတြက္ Decentralize စနစ္ကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ေနပါေၾကာင္း။
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဝန္ထမ္းမ်ားအတြင္း လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား၊ အဂတိ လိုက္စားမႈမ်ား ရွိေနဆဲၿဖစ္ၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ပေပ်ာက္ေစရန္ ဝန္ထမ္း မ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ ကအစ ေၿပာင္းလဲပစ္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ က်န္ရွိသည့္ ကာလအတြင္း လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ မႈ ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ၿမႇင့္တင္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္ သြားၾက ရန္ ေၿပာၾကား လိုပါေၾကာင္း။
ၿမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ေက်းလက္တြင္ ေနထိုင္သူမ်ား ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ရန္ ဆိုပါက ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးမႈ ေလၽွာ႔ခ်ေရးတို႔သည္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ လူ႕စြမ္းအားအရင္း အၿမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးသည္ အဓိကက်သည့္ အခန္းက႑တြင္ ပါဝင္သည့္အတြက္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးက႑မ်ား သိသိသာသာ ေၿပာင္းလဲ တိုးတက္လာေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ အေနၿဖင့္လည္း ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီး ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲသင့္သည္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္လာခဲ့ရာ တိုးတက္မႈမ်ားကို ေတြ႕ၿမင္လာရ ပါေၾကာင္း၊ ယခင္က မူလတန္းအဆင့္ကိုသာ အခမဲ့ပညာ သင္ၾကားခြင့္ ရရွိခဲ့ရာမွ ယခုအခါ အလယ္တန္းအဆင့္ အခမဲ့ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ကိုပါ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ၿပဳၿပင္စရာမ်ား ရွိေနပါေၾကာင္း၊ ငါးႏွစ္ေအာက္ ကေလး ေသဆုံးမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး က်န္းမာေရး ဝန္ႀကီးဌာနကို ရည္မွန္းခ်က္တစ္ရပ္ အေနၿဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ ခ်မွတ္ေပးထားၿပီး ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔၏ ၿပည္သူမ်ားကို က်န္းမာသန္စြမ္းသည့္ လူမ်ိဳးမ်ားၿဖစ္ေစခ်င္သည့္ အတြက္ က်န္းမာေရးအဆင့္အတန္း ၿမင့္တက္လာေအာင္ အထူး အေလးေပး ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရမွာ ၿဖစ္ေၾကာင္း၊ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးက႑သည္ ၿပည္သူအမ်ား ခံစားစံစားရသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားၿဖစ္သည့္အတြက္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးက႑ သိသိသာသာ ေၿပာင္းလဲတိုးတက္လာေစရန္ မိမိတို႔အစိုးရ၏ က်န္ရွိသည့္ သက္တမ္း ကာလအတြင္းႏွင့္ ေနာင္အနာဂတ္အတြက္ပါ ရည္မွန္းၿပီး ႀကိဳးပမ္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
ရခိုင္ၿပည္နယ္ကိစၥတြင္ ဘာသာမတူ၊ လူမ်ိဳးမတူသည့္ လူအုပ္စုႏွစ္စုအၾကား ၿဖစ္ေပၚ ေနသည့္ ၿပႆနာမ်ားသည္ ကမၻာကေနၿပီး မိမိတို႔ၿမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ အပိုင္းကို အားနည္းခ်က္ တစ္ရပ္အေနၿဖင့္ မ်က္လုံး ေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနသည့္ အေနအထား ရွိေနပါေၾကာင္း၊ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္း လဲမႈကို အားေပးေထာက္ခံသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားက ရခိုင္ၿပည္နယ္ ကိစၥတြင္ ဝိုင္းဝန္းကူညီေၿဖရွင္းေပးလိုသည့္ စစ္မွန္ေသာ ေစတနာ ေကာင္းမ်ား ရွိေနသည္ကိုလည္း ၿမင္ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ရခိုင္ၿပည္နယ္ကိစၥကို ၿပည္ေထာင္စု အစိုးရ၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရ၊ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာန အားလုံးတို႔က ၫွိၫွိႏႈိင္းႏႈိင္း ပူးေပါင္းၿပီး သိသိသာသာ ေအာင္ၿမင္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ၾကေစလိုပါေၾကာင္း။
အစိုးရအေနၿဖင့္ မိမိတို႔၏ ဝန္ႀကီးဌာနအလိုက္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ မူလလုပ္ငန္းတာဝန္ မ်ားအၿပင္ အစိုးရတစ္ဖြဲ႕လုံးအေပၚ ၿပည္သူမ်ား၏ နားလည္မႈ၊ ယုံၾကည္မႈ၊ အားကိုးမႈမ်ားကို ရရွိလာေအာင္ Team Work ၿဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ဝန္ႀကီးဌာန အတြင္း စည္းလုံးညီၫြတ္မႈကို တစ္ဖက္က တည္ေဆာက္ရမွာၿဖစ္သလို ဝန္ႀကီးဌာန တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအတြင္း၌ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ ၿခင္း၊ ေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းၿခင္းတို႔ၿဖင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ေအာင္ၿမင္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္သြားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းမ်ား ေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား မရွိရေအာင္ လက္ေအာက္ကို မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ေပးၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ဆုံးၿဖတ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ေပးရန္လည္း လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ဆုံးၿဖတ္ခြင့္မ်ား ေပးထားပါလ်က္ လက္ေအာက္မွ မမွန္မကန္ လုပ္ကိုင္လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါက ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူေဆာင္႐ြက္သြားရန္ လိုပါေၾကာင္း။
လူမႈစီးပြားဘ၀ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လၽွပ္စစ္မီး၊ ေသာက္သုံးေရ၊ စိုက္ပ်ိဳးေရ၊ အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ေငြေၾကး လုပ္ငန္း၊ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈ က႑မ်ားတြင္ ဦးစားေပး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေန ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္သည့္အခါတြင္ Quick Win ရရွိေအာင္ ေရတို ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲသင့္သည္မ်ား၊ ေရရွည္စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္း လဲေဆာင္႐ြက္ရန္ အုတ္ၿမစ္ခ်ေပးသင့္သည္ မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရန္ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ လက္တန္း ေဆာင္႐ြက္ၿခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ စီမံခ်က္မ်ား၊ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ၿပီး ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အဆင့္၊ ပုဂၢလိက႑အဆင့္ႏွင့္ လူမႈေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အပါအဝင္ အားလုံးသိုင္းဝိုင္းၿပီး လက္ေတြ႕ ပူးေပါင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ သြားၾကရန္ တိုက္တြန္း ေၿပာၾကား လိုေၾကာင္း။
ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေလၽွာ႔ခ်ေရး၊ အေသးစားေငြေခ်း လုပ္ငန္းႏွင့္ သ/မ အစုအဖြဲ႕လုပ္ငန္း၊ ေက်း႐ြာ မီး၊ ေရ၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လက္ရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားႏွင့္ အေသးစား၊ အလတ္စားစီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း က႑အလိုက္ အားေပးၿမႇင့္တင္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို မိမိတို႔အစိုးရအေနၿဖင့္ ၿဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ ေပးရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးအတြက္ စက္႐ုံ၊ အလုပ္႐ုံမ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္ရန္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားကိုလည္း ခ်ၿပရန္လိုေၾကာင္း၊ ၎တို႔အေနၿဖင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းဖန္တီးေပးႏိုင္မည့္ အလုပ္႐ုံ၊ စက္႐ုံ၊ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း၊ Manufacturing လုပ္ငန္းမ်ားကို စိတ္ပါဝင္စားလာေစရန္ စက္႐ုံ၊ အလုပ္႐ုံမ်ားကို တည္ေဆာက္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေရး တြန္းအားေပးရန္လည္း လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔၏ Third Wave တြင္ အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးသည္ အေရးႀကီးသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ၿဖစ္သည့္အတြက္ အေလးထား လုပ္ကိုင္ေပးသြားရန္ တိုက္တြန္း ေၿပာၾကားလိုပါေၾကာင္း။
မိမိတို႔အစိုးရသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို စတင္ေၿပာင္းလဲခဲ့သည့္ ပထမဦးဆုံး အစိုးရ ၿဖစ္သည့္အၿပင္ ေအာင္ၿမင္သည့္ အစိုးရ၊ ၿပည္သူမ်ား အားကိုးယုံၾကည္သည့္ အစိုးရအၿဖစ္ သမိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ေစရန္ တက္ညီလက္ညီ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္း ေဆာင္႐ြက္ ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ Third Wave တြင္ အစိုးရက မည္သည့္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္မည္ဆိုသည္ကို ၿပည္သူမ်ားက ေန႔စဥ္ ေမၽွာ္လင့္ တႀကီး ေစာင့္ၾကည့္ေနမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၿပည္သူမ်ား၏ အၿမင္တြင္ သိသိသာသာၿဖစ္ေအာင္ အရွိန္ၿမႇင့္တင္သြားရန္ လိုပါေၾကာင္း။
တိုင္းၿပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္အတြက္ GDP တြက္ခ်က္ရာတြင္ GDP Happiness လည္း က႑တစ္ရပ္အေနၿဖင့္ ပါဝင္သည္ ကို ေတြ႔ရပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ အေနၿဖင့္ အမ်ားၿပည္သူ အပန္းေၿဖ အနားယူသည့္ ေနရာမ်ားကို ၿမိဳ႕ရြာမ်ားတြင္ စနစ္တက် စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ႏွင့္ သင့္တင့္သည့္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား ဖန္တီးေပးရန္လည္း လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ဖန္တီးေပးသည့္ နည္းတူ တစ္ဖက္ကလည္း သဘင္၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္ အစရွိေသာ အႏုပညာရွင္မ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ် အားေပး ကူညီေပးသြားၾကရန္ ေၿပာၾကား လိုပါေၾကာင္း။
ထို႔ၿပင္ မိမိတို႔အစိုးရ တာဝန္ယူခ်ိန္အစတြင္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အနည္းဆုံး Least Development Country (LDC) ႏိုင္ငံအၿဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရသည္ကို ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားမည္ဟု အမ်ားၿပည္သူကို အသိေပးေၿပာၾကားခဲ့ၿပီး ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္တြင္ LDC အၿဖစ္ သတ္မွတ္ခံရသည့္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၄၉ ႏိုင္ငံတြင္ အာဆီယံ ေဒသအတြင္း LDC သတ္မွတ္ခံရသည့္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ အပါအဝင္ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား သုံးႏိုင္ငံသာ ရွိပါေၾကာင္း၊ LDC စာရင္းက လြတ္ေၿမာက္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံသည္ ၫြန္းကိန္း (၃) ရပ္အနက္ ၫြန္းကိန္း (၂) ရပ္ၿဖင့္ ၿပည့္စုံရန္လိုအပ္သည့္အတြက္ လက္ရွိ အေနအထားအရ မိမိတို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရွိေနပါေၾကာင္း၊ LDC အဆင့္က လြတ္ေၿမာက္ေအာင္ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕မ်ားက ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ တိုက္တြန္း ေၿပာၾကားလိုပါေၾကာင္း။
အိုးမဲ့အိမ္မဲ့၊ က်ဴးေက်ာ္ကိစၥရပ္မ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံက ေၿဖရွင္းရမည့္ကိစၥရပ္ တစ္ရပ္ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ဖက္ကလည္း ဥပေဒအရ ထိန္းသိမ္းသြားရမွာၿဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း အေရးယူသြား႐ုံႏွင့္ မၿပီးဘဲ ၿပႆနာမ်ားကို ေၿဖရွင္းေပးရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခု ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ Affordable Housing Project ကို လုပ္ေဆာင္ေပးေနရာတြင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးကိုသာ ဦးစားေပးမေနဘဲ အၿခားၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားၿဖစ္ သည့္ ေတာင္ႀကီး၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ပုသိမ္၊ ေတာင္ငူ၊ မုံ႐ြာ၊ မေကြးႏွင့္ စစ္ေတြ စသည့္ ၿမိဳ႕မ်ားကိုပါ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ား၊ အိုးမဲ့ အိမ္မဲ့မ်ား ေနထိုင္ႏိုင္ေအာင္ သက္သာေသာ ေဈးႏႈန္းမ်ားႏွင့္ Public Housing Project မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ေၿမယာကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိတို႔အစိုးရအေပၚ ၿပစ္တင္ေဝဖန္မႈမ်ား နည္းမ်ိဳးစုံၿဖင့္ ေဝဖန္ၿပစ္တင္ေနၾကသည္ ကို ေတြ႕ၿမင္ေနရ ပါေၾကာင္း၊ ယခုကိစၥရပ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ၿဖစ္ေပၚလာၿခင္းမဟုတ္ဘဲ ယခင္အဆက္ဆက္က ၿဖစ္လာသည့္ ကိစၥမ်ား ၿဖစ္ေသာ္လည္း မိမိတို႔အစိုးရအေနၿဖင့္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြၿပီး ေၿဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ ေပးေန ပါေၾကာင္း၊ ေၿမယာကိစၥမ်ားကို ဒုတိယသမၼတဦးစီးၿပီး ေၿဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ ေပးေန ပါေၾကာင္း၊ ေၿမယာကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား အေနၿဖင့္ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား၊ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ား မရွိေအာင္ ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ အေလးထား ၾကပ္မတ္ ေဆာင္႐ြက္ သြားၾကရန္ ေၿပာၾကားလိုပါေၾကာင္းၿဖင့္ ေၿပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ပုဂၢလိက႑ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေယဘုယ်အားၿဖင့္ ၾကည့္လၽွင္ က႑တစ္ခုစီ၊ သီးၿခားစီေဆာင္႐ြက္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားဟု ထင္ရေသာ္လည္း ယင္းတို႔ အားလုံးသည္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု တိုက္႐ိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြယ္ဝိုက္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ က႑ႀကီးတစ္ခု၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေရးက႑ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈတြင္ လူတိုင္းပါဝင္ခြင့္ရွိသည့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရး ၿဖစ္ေစရန္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဆိုင္ရာ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ဖြဲ႕စည္းေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား ၿပင္ဆင္ၿခင္း၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ သတင္းမ်ားေရးသား ထုတ္ေဝေသာ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ စုေဝးဆႏၵၿပခြင့္၊ အသင္းအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းခြင့္၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္၊ ၿပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ စသည္တို႔သည္ ၿမန္မာႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလုံးသာမက တစ္ကမၻာလုံးကပါ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ၿပဳ ရသည့္ ႏိုင္ငံေရးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၏ လုပ္ငန္းစဥ္ သာဓကတခ်ိဳ႕ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထို႔ၿပင္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈႏွင့္အတူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ပုဂၢလိက က႑ ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးက႑ပါ လိုက္ပါၿပီး တိုးတက္ေၿပာင္းလဲလာသည္ကို ၿမင္ရၿပီး ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
မိမိတို႔ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးအဆင့္သည့္ အာဆီယံ (၁၀) ႏိုင္ငံထဲတြင္ အဆင့္ (၇) ရွိေန သည္ကို ၾကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္ ႀကိဳးစားၾကရန္ မ်ားစြာလိုေနသည္ကို ေတြ႕ရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံၿခား ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈ အေၿခအေန၊ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး (GDP) ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အားနည္း ေနေသးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးတြင္ ခြဲေဝေပးသည့္ ဘ႑ာရန္ပုံေငြ သည္လည္း နည္းေနဦးမည္ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထို႔ေၾကာင့္ ၿပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ က႑အသီးသီးက လုပ္ငန္းမ်ားတိုးတက္မႈ၊ က်ဆင္းမႈတို႔သည္ သီးၿခားစီ ၿဖစ္ေပၚေနၿခင္း မဟုတ္ဘဲ၊ က႑တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု နက္႐ႈိင္းစြာ ခ်ိတ္ဆက္ေနသည့္ ၿဖစ္စဥ္မ်ားသာၿဖစ္သည့္ အတြက္ က်န္ရွိေနသည့္ သက္တမ္းကာလအတြင္း Third Wave အစီအစဥ္တြင္ ထိေရာက္သည့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ ၿခင္း၊ ေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းၿခင္းႏွင့္ အတူတကြ စုစည္း ေဆာင္႐ြက္ၿခင္းမ်ားၿဖင့္ ေဆာင္႐ြက္သြားသင့္ ပါေၾကာင္းၿဖင့္ ေၿပာၾကားသည္။
မိမိတို႔ အစိုးရတာဝန္ယူသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ပထမ ႏိုင္ငံေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၊ ဒုတိယ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈစီးပြားဘ၀ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၊ တတိယ အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၊ စတုတၳအေနၿဖင့္ ပုဂၢလိက က႑ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈမ်ားကို မဟာဗ်ဴဟာ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အၿဖစ္ခ်မွတ္ၿပီး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း။
ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္သည့္ေနရာတြင္ တိုးတက္မႈ ရလဒ္မ်ား ရရွိေနၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕အက်ိဳးရလဒ္ အသီးအပြင့္မ်ားကို စတင္ခံစားေနရၿပီ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း တိုးတက္မႈရလဒ္မ်ား ရရွိသလို တစ္ဖက္ကလည္း အခက္အခဲမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ အက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ရသည္မ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ရရွိၿပီးသည့္ အရွိန္အဟုန္ကို ထပ္ၿပီး ၿမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ အရွိန္အဟုန္ၿမင့္မားေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည့္ အခ်ိန္သည္ အခ်ိန္အားၿဖင့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔သာ က်န္ရွိေတာ့သည္ကို သတိၿပဳရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ၿပီးခဲ့သည့္ သုံးႏွစ္တာကာလကို ၿပန္ၾကည့္လၽွင္ ႏိုင္ငံေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ အေနၿဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္မႈတြင္ ယခုအခါ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား မရွိသေလာက္ ၿဖစ္ေနၿပီ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ၿပည္လုံး အတိုင္းအတာႏွင့္ ပစ္ခတ္တိုက္ခတ္မႈ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ရန္ ၫွိႏႈိင္းေနသည့္အဆင့္မ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု၊ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ တိုးတက္လာပါေၾကာင္း၊ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီ၍ ေဒသစြဲ၊ ဝါဒစြဲ၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား ကြဲလြဲမႈ ရွိေနသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း တစ္သားတည္းၿဖစ္ေအာင္ လုပ္ရန္ဆိုသည္မွာ မလြယ္ကူသည့္ ကိစၥၿဖစ္ေသာ္လည္း ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ေနမည့္အစား စားပြဲထိုင္ ၫွိႏႈိင္း ေဆြးေႏြး၍ တူညီသည့္အခ်က္မ်ားကို သေဘာတူမွတ္သားၿပီး မတူညီ သည္မ်ားကို ဆက္လက္ ေဆြးေႏြး အတည္ၿပဳၾကရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
စီးပြားေရးၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲမႈကိုၾကည့္လၽွင္ (၂၀၁၀ -၂၀၁၁) စာရင္းဇယားအရ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ (၁၅ ဒသမ ၂၇၃) ဘီလီယံမွ (၂၀၁၃ -၂၀၁၄) ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ (၂၄ ဒသမ ၉၆၃) ဘီလီယံအထိ တိုးတက္လာၿပီး ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈအပိုင္းတြင္ (၂၀၁၀-၂၀၁၁) စာရင္းအရ လၽွပ္စစ္၊ စြမ္းအင္၊ သတၱဳက႑တို႔မပါဘဲ တြက္ခ်က္ၾကည့္သည့္အခါ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၂၀၅ ဒသမ ၀၇) သန္း ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈရွိခဲ့ၿပီး ယခုအခါ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၄၁၀၇ ဒသမ ၀၅၅) သန္းအထိ တိုးတက္လာသည္ကို ေတြ႕ရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ ၿပည္သူဗဟိုၿပဳေသာ ၿပည္သူမ်ား ပူးေပါင္းပါဝင္သည့္ စီမံခန္႔ခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုံသ႑ာန္ကို ေၿပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၿပည္သူ တို႔၏ လိုအပ္ခ်က္၊ ၿပည္သူတို႔၏ ဆႏၵ၊ တင္ၿပခ်က္မ်ားကို ကြင္းဆင္းၿပီး ၿပည္သူတို႔ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ထိေတြ႕ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ Delivery Unit မ်ားကို ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္႐ြက္ ခဲ့ပါေၾကာင္း။
ပုဂၢလိကက႑ ေၿပာင္းလဲဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရဌာနမ်ား၏ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း မ်ားကို ေၿဖေလၽွာ႔ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အေသးစား အလတ္စား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးၿမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိၿပီး စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ပုဂၢလိကက႑ ၿမႇင့္တင္ေရးတို႔အတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ဗဟိုကခ်ဳပ္ကိုင္သည့္စနစ္ကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေလ်ာ့နည္း ေစေရးအတြက္ Decentralize စနစ္ကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ေနပါေၾကာင္း။
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဝန္ထမ္းမ်ားအတြင္း လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား၊ အဂတိ လိုက္စားမႈမ်ား ရွိေနဆဲၿဖစ္ၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ပေပ်ာက္ေစရန္ ဝန္ထမ္း မ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ ကအစ ေၿပာင္းလဲပစ္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ က်န္ရွိသည့္ ကာလအတြင္း လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ မႈ ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ၿမႇင့္တင္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္ သြားၾက ရန္ ေၿပာၾကား လိုပါေၾကာင္း။
ၿမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ေက်းလက္တြင္ ေနထိုင္သူမ်ား ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ရန္ ဆိုပါက ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးမႈ ေလၽွာ႔ခ်ေရးတို႔သည္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ လူ႕စြမ္းအားအရင္း အၿမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးသည္ အဓိကက်သည့္ အခန္းက႑တြင္ ပါဝင္သည့္အတြက္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးက႑မ်ား သိသိသာသာ ေၿပာင္းလဲ တိုးတက္လာေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ အေနၿဖင့္လည္း ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီး ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲသင့္သည္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္လာခဲ့ရာ တိုးတက္မႈမ်ားကို ေတြ႕ၿမင္လာရ ပါေၾကာင္း၊ ယခင္က မူလတန္းအဆင့္ကိုသာ အခမဲ့ပညာ သင္ၾကားခြင့္ ရရွိခဲ့ရာမွ ယခုအခါ အလယ္တန္းအဆင့္ အခမဲ့ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ကိုပါ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ၿပဳၿပင္စရာမ်ား ရွိေနပါေၾကာင္း၊ ငါးႏွစ္ေအာက္ ကေလး ေသဆုံးမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး က်န္းမာေရး ဝန္ႀကီးဌာနကို ရည္မွန္းခ်က္တစ္ရပ္ အေနၿဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ ခ်မွတ္ေပးထားၿပီး ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔၏ ၿပည္သူမ်ားကို က်န္းမာသန္စြမ္းသည့္ လူမ်ိဳးမ်ားၿဖစ္ေစခ်င္သည့္ အတြက္ က်န္းမာေရးအဆင့္အတန္း ၿမင့္တက္လာေအာင္ အထူး အေလးေပး ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရမွာ ၿဖစ္ေၾကာင္း၊ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးက႑သည္ ၿပည္သူအမ်ား ခံစားစံစားရသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားၿဖစ္သည့္အတြက္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးက႑ သိသိသာသာ ေၿပာင္းလဲတိုးတက္လာေစရန္ မိမိတို႔အစိုးရ၏ က်န္ရွိသည့္ သက္တမ္း ကာလအတြင္းႏွင့္ ေနာင္အနာဂတ္အတြက္ပါ ရည္မွန္းၿပီး ႀကိဳးပမ္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
ရခိုင္ၿပည္နယ္ကိစၥတြင္ ဘာသာမတူ၊ လူမ်ိဳးမတူသည့္ လူအုပ္စုႏွစ္စုအၾကား ၿဖစ္ေပၚ ေနသည့္ ၿပႆနာမ်ားသည္ ကမၻာကေနၿပီး မိမိတို႔ၿမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ အပိုင္းကို အားနည္းခ်က္ တစ္ရပ္အေနၿဖင့္ မ်က္လုံး ေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနသည့္ အေနအထား ရွိေနပါေၾကာင္း၊ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္း လဲမႈကို အားေပးေထာက္ခံသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားက ရခိုင္ၿပည္နယ္ ကိစၥတြင္ ဝိုင္းဝန္းကူညီေၿဖရွင္းေပးလိုသည့္ စစ္မွန္ေသာ ေစတနာ ေကာင္းမ်ား ရွိေနသည္ကိုလည္း ၿမင္ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ရခိုင္ၿပည္နယ္ကိစၥကို ၿပည္ေထာင္စု အစိုးရ၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရ၊ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာန အားလုံးတို႔က ၫွိၫွိႏႈိင္းႏႈိင္း ပူးေပါင္းၿပီး သိသိသာသာ ေအာင္ၿမင္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ၾကေစလိုပါေၾကာင္း။
အစိုးရအေနၿဖင့္ မိမိတို႔၏ ဝန္ႀကီးဌာနအလိုက္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ မူလလုပ္ငန္းတာဝန္ မ်ားအၿပင္ အစိုးရတစ္ဖြဲ႕လုံးအေပၚ ၿပည္သူမ်ား၏ နားလည္မႈ၊ ယုံၾကည္မႈ၊ အားကိုးမႈမ်ားကို ရရွိလာေအာင္ Team Work ၿဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ဝန္ႀကီးဌာန အတြင္း စည္းလုံးညီၫြတ္မႈကို တစ္ဖက္က တည္ေဆာက္ရမွာၿဖစ္သလို ဝန္ႀကီးဌာန တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအတြင္း၌ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ ၿခင္း၊ ေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းၿခင္းတို႔ၿဖင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ေအာင္ၿမင္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္သြားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းမ်ား ေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား မရွိရေအာင္ လက္ေအာက္ကို မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ေပးၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ဆုံးၿဖတ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ေပးရန္လည္း လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ဆုံးၿဖတ္ခြင့္မ်ား ေပးထားပါလ်က္ လက္ေအာက္မွ မမွန္မကန္ လုပ္ကိုင္လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါက ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူေဆာင္႐ြက္သြားရန္ လိုပါေၾကာင္း။
လူမႈစီးပြားဘ၀ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လၽွပ္စစ္မီး၊ ေသာက္သုံးေရ၊ စိုက္ပ်ိဳးေရ၊ အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ေငြေၾကး လုပ္ငန္း၊ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈ က႑မ်ားတြင္ ဦးစားေပး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေန ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္သည့္အခါတြင္ Quick Win ရရွိေအာင္ ေရတို ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲသင့္သည္မ်ား၊ ေရရွည္စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္း လဲေဆာင္႐ြက္ရန္ အုတ္ၿမစ္ခ်ေပးသင့္သည္ မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရန္ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ လက္တန္း ေဆာင္႐ြက္ၿခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ စီမံခ်က္မ်ား၊ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ၿပီး ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အဆင့္၊ ပုဂၢလိက႑အဆင့္ႏွင့္ လူမႈေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အပါအဝင္ အားလုံးသိုင္းဝိုင္းၿပီး လက္ေတြ႕ ပူးေပါင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ သြားၾကရန္ တိုက္တြန္း ေၿပာၾကား လိုေၾကာင္း။
ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေလၽွာ႔ခ်ေရး၊ အေသးစားေငြေခ်း လုပ္ငန္းႏွင့္ သ/မ အစုအဖြဲ႕လုပ္ငန္း၊ ေက်း႐ြာ မီး၊ ေရ၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လက္ရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားႏွင့္ အေသးစား၊ အလတ္စားစီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း က႑အလိုက္ အားေပးၿမႇင့္တင္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို မိမိတို႔အစိုးရအေနၿဖင့္ ၿဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ ေပးရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးအတြက္ စက္႐ုံ၊ အလုပ္႐ုံမ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္ရန္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားကိုလည္း ခ်ၿပရန္လိုေၾကာင္း၊ ၎တို႔အေနၿဖင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းဖန္တီးေပးႏိုင္မည့္ အလုပ္႐ုံ၊ စက္႐ုံ၊ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း၊ Manufacturing လုပ္ငန္းမ်ားကို စိတ္ပါဝင္စားလာေစရန္ စက္႐ုံ၊ အလုပ္႐ုံမ်ားကို တည္ေဆာက္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေရး တြန္းအားေပးရန္လည္း လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔၏ Third Wave တြင္ အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးသည္ အေရးႀကီးသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ၿဖစ္သည့္အတြက္ အေလးထား လုပ္ကိုင္ေပးသြားရန္ တိုက္တြန္း ေၿပာၾကားလိုပါေၾကာင္း။
မိမိတို႔အစိုးရသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို စတင္ေၿပာင္းလဲခဲ့သည့္ ပထမဦးဆုံး အစိုးရ ၿဖစ္သည့္အၿပင္ ေအာင္ၿမင္သည့္ အစိုးရ၊ ၿပည္သူမ်ား အားကိုးယုံၾကည္သည့္ အစိုးရအၿဖစ္ သမိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ေစရန္ တက္ညီလက္ညီ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္း ေဆာင္႐ြက္ ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ Third Wave တြင္ အစိုးရက မည္သည့္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္မည္ဆိုသည္ကို ၿပည္သူမ်ားက ေန႔စဥ္ ေမၽွာ္လင့္ တႀကီး ေစာင့္ၾကည့္ေနမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၿပည္သူမ်ား၏ အၿမင္တြင္ သိသိသာသာၿဖစ္ေအာင္ အရွိန္ၿမႇင့္တင္သြားရန္ လိုပါေၾကာင္း။
တိုင္းၿပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္အတြက္ GDP တြက္ခ်က္ရာတြင္ GDP Happiness လည္း က႑တစ္ရပ္အေနၿဖင့္ ပါဝင္သည္ ကို ေတြ႔ရပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ အေနၿဖင့္ အမ်ားၿပည္သူ အပန္းေၿဖ အနားယူသည့္ ေနရာမ်ားကို ၿမိဳ႕ရြာမ်ားတြင္ စနစ္တက် စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ႏွင့္ သင့္တင့္သည့္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား ဖန္တီးေပးရန္လည္း လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ဖန္တီးေပးသည့္ နည္းတူ တစ္ဖက္ကလည္း သဘင္၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္ အစရွိေသာ အႏုပညာရွင္မ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ် အားေပး ကူညီေပးသြားၾကရန္ ေၿပာၾကား လိုပါေၾကာင္း။
ထို႔ၿပင္ မိမိတို႔အစိုးရ တာဝန္ယူခ်ိန္အစတြင္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အနည္းဆုံး Least Development Country (LDC) ႏိုင္ငံအၿဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရသည္ကို ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားမည္ဟု အမ်ားၿပည္သူကို အသိေပးေၿပာၾကားခဲ့ၿပီး ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္တြင္ LDC အၿဖစ္ သတ္မွတ္ခံရသည့္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၄၉ ႏိုင္ငံတြင္ အာဆီယံ ေဒသအတြင္း LDC သတ္မွတ္ခံရသည့္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ အပါအဝင္ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား သုံးႏိုင္ငံသာ ရွိပါေၾကာင္း၊ LDC စာရင္းက လြတ္ေၿမာက္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံသည္ ၫြန္းကိန္း (၃) ရပ္အနက္ ၫြန္းကိန္း (၂) ရပ္ၿဖင့္ ၿပည့္စုံရန္လိုအပ္သည့္အတြက္ လက္ရွိ အေနအထားအရ မိမိတို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရွိေနပါေၾကာင္း၊ LDC အဆင့္က လြတ္ေၿမာက္ေအာင္ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕မ်ားက ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ တိုက္တြန္း ေၿပာၾကားလိုပါေၾကာင္း။
အိုးမဲ့အိမ္မဲ့၊ က်ဴးေက်ာ္ကိစၥရပ္မ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံက ေၿဖရွင္းရမည့္ကိစၥရပ္ တစ္ရပ္ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ဖက္ကလည္း ဥပေဒအရ ထိန္းသိမ္းသြားရမွာၿဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း အေရးယူသြား႐ုံႏွင့္ မၿပီးဘဲ ၿပႆနာမ်ားကို ေၿဖရွင္းေပးရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခု ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ Affordable Housing Project ကို လုပ္ေဆာင္ေပးေနရာတြင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးကိုသာ ဦးစားေပးမေနဘဲ အၿခားၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားၿဖစ္ သည့္ ေတာင္ႀကီး၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ပုသိမ္၊ ေတာင္ငူ၊ မုံ႐ြာ၊ မေကြးႏွင့္ စစ္ေတြ စသည့္ ၿမိဳ႕မ်ားကိုပါ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ား၊ အိုးမဲ့ အိမ္မဲ့မ်ား ေနထိုင္ႏိုင္ေအာင္ သက္သာေသာ ေဈးႏႈန္းမ်ားႏွင့္ Public Housing Project မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ေၿမယာကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိတို႔အစိုးရအေပၚ ၿပစ္တင္ေဝဖန္မႈမ်ား နည္းမ်ိဳးစုံၿဖင့္ ေဝဖန္ၿပစ္တင္ေနၾကသည္ ကို ေတြ႕ၿမင္ေနရ ပါေၾကာင္း၊ ယခုကိစၥရပ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ၿဖစ္ေပၚလာၿခင္းမဟုတ္ဘဲ ယခင္အဆက္ဆက္က ၿဖစ္လာသည့္ ကိစၥမ်ား ၿဖစ္ေသာ္လည္း မိမိတို႔အစိုးရအေနၿဖင့္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြၿပီး ေၿဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ ေပးေန ပါေၾကာင္း၊ ေၿမယာကိစၥမ်ားကို ဒုတိယသမၼတဦးစီးၿပီး ေၿဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ ေပးေန ပါေၾကာင္း၊ ေၿမယာကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား အေနၿဖင့္ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား၊ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ား မရွိေအာင္ ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ အေလးထား ၾကပ္မတ္ ေဆာင္႐ြက္ သြားၾကရန္ ေၿပာၾကားလိုပါေၾကာင္းၿဖင့္ ေၿပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ပုဂၢလိက႑ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေယဘုယ်အားၿဖင့္ ၾကည့္လၽွင္ က႑တစ္ခုစီ၊ သီးၿခားစီေဆာင္႐ြက္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားဟု ထင္ရေသာ္လည္း ယင္းတို႔ အားလုံးသည္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု တိုက္႐ိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြယ္ဝိုက္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ က႑ႀကီးတစ္ခု၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေရးက႑ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈတြင္ လူတိုင္းပါဝင္ခြင့္ရွိသည့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရး ၿဖစ္ေစရန္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဆိုင္ရာ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ဖြဲ႕စည္းေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား ၿပင္ဆင္ၿခင္း၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ သတင္းမ်ားေရးသား ထုတ္ေဝေသာ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ စုေဝးဆႏၵၿပခြင့္၊ အသင္းအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းခြင့္၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္၊ ၿပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ စသည္တို႔သည္ ၿမန္မာႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလုံးသာမက တစ္ကမၻာလုံးကပါ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ၿပဳ ရသည့္ ႏိုင္ငံေရးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၏ လုပ္ငန္းစဥ္ သာဓကတခ်ိဳ႕ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထို႔ၿပင္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈႏွင့္အတူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ပုဂၢလိက က႑ ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးက႑ပါ လိုက္ပါၿပီး တိုးတက္ေၿပာင္းလဲလာသည္ကို ၿမင္ရၿပီး ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
မိမိတို႔ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးအဆင့္သည့္ အာဆီယံ (၁၀) ႏိုင္ငံထဲတြင္ အဆင့္ (၇) ရွိေန သည္ကို ၾကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္ ႀကိဳးစားၾကရန္ မ်ားစြာလိုေနသည္ကို ေတြ႕ရမွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံၿခား ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈ အေၿခအေန၊ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး (GDP) ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အားနည္း ေနေသးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးတြင္ ခြဲေဝေပးသည့္ ဘ႑ာရန္ပုံေငြ သည္လည္း နည္းေနဦးမည္ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထို႔ေၾကာင့္ ၿပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ က႑အသီးသီးက လုပ္ငန္းမ်ားတိုးတက္မႈ၊ က်ဆင္းမႈတို႔သည္ သီးၿခားစီ ၿဖစ္ေပၚေနၿခင္း မဟုတ္ဘဲ၊ က႑တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု နက္႐ႈိင္းစြာ ခ်ိတ္ဆက္ေနသည့္ ၿဖစ္စဥ္မ်ားသာၿဖစ္သည့္ အတြက္ က်န္ရွိေနသည့္ သက္တမ္းကာလအတြင္း Third Wave အစီအစဥ္တြင္ ထိေရာက္သည့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ ၿခင္း၊ ေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းၿခင္းႏွင့္ အတူတကြ စုစည္း ေဆာင္႐ြက္ၿခင္းမ်ားၿဖင့္ ေဆာင္႐ြက္သြားသင့္ ပါေၾကာင္းၿဖင့္ ေၿပာၾကားသည္။
myanmar express
No comments:
Post a Comment