Thursday, January 2, 2014

ပညာျမင့္မွ လူမ်ိဳးတင့္မည္ ေစတနာအသိႏွင့္ တင္ျပပါသည္
 
ယခုရက္ပုိင္းအတြင္းကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးအျဖစ္ တာ၀န္က်တဲ့ေက်ာင္းမွာ ဆဌမတန္းအတန္းပုိင္ ဆရာမ ေနမေကာင္းတာေၾကာင့္ေကာ ေက်ာင္းမွာ၀န္ထမ္းအင္အား နည္းေနတဲ့အတြက္ပါ ကၽြန္ေတာ္ ဆဌမတန္းကုိ ၀င္ေရာက္သင္ၾကားခဲ့ရပါတယ္။ ပုံမွန္အားျဖင့္ေတာ့ ဆဌမတန္းကုိ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ အလ်ဥ္းသင့္သလုိ စစ္ေဆးၾကီးၾကပ္ အၾကံျပဳတာေလာက္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ယခု ၀င္ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ တစ္ႏွစ္တာ သင္ခန္းစာေတြအမ်ားစု ျပီးဆုံးေနတဲ့ကာလျဖစ္တာေၾကာင့္ သင္ခန္းစာအသစ္ေတြကုိ သင္ျခင္းမျပဳေသးဘဲ ကေလးေတြရဲ႕တတ္ေျမာက္မွဳကုိ အကဲခတ္ဖုိ႕ဆုံးျဖတ္ လုိက္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာနဲ႕ပတ္သတ္ျပီး တတ္ေျမာက္မွဳေတြ စစ္ေဆးတဲ့အခါလက္ေတြ႕ အသုံးခ်ႏုိင္မွဳနဲ႕ နားလည္မွဳပုိင္းမွာ ထင္သေလာက္ မေပါက္ေရာက္ေသးတာကုိ သိရွိနားလည္ လုိက္ပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလးေတြဟာ ကြက္လပ္ျဖည့္၊ မွားမွန္ေရြး၊ မွားမွန္စတဲ့ objective typeေတြကုိ ထဲထဲ ၀င္၀င္နားမလည္ဘဲ ေကာင္းစြာ ေျဖႏုိင္တာကုိလည္း အံ့ၾသစြာ သိလုိက္ရပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာ နဲ႕ပတ္သတ္ရင္ သူတုိ႕မသိနားမလည္ေသးတာေတြကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္လုိ႕ မွတ္စုေတြေပး ရွင္းလင္းရင္း ဘာေတြကို က်က္မွတ္ထားရမယ္၊ ဘာေတြကုိနားလည္ရမယ္ဆုိတာကုိ သူငယ္တန္းကေလးေတြကို လက္ထပ္သင္ေပးသလုိ အေသးစိတ္ရွင္းျပခဲ့ရပါတယ္။ ဒီေန႕ေတာ့ အဲ့ဒီဆရာမေနေကာင္းတာနဲ႕ လုိအပ္တဲ့လမ္းညႊန္မွဳေတြေပးရင္း ဆရာမကုိပါ ျပန္သင္ေပးခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ စာေတြဖတ္ဖုိ႕ ၊ ေလ့လာဖုိ႕ မသိရင္ေမးဖုိ႕ ေသခ်ာသင္ၾကား ေဆာင္ရြက္ဖုိ႕ လုိအပ္ရင္မိမိထံေမးဖုိ႕ ဆုံးမရျပန္ပါတယ္။ အလြတ္ က်က္မွတ္မွဳအားေကာင္းတဲ့ကေလးေတြရဲ႕ စြမ္းအားကုိ မွန္ကန္တဲ့ေနရာမွာအသုံး ခ်ဖုိ႕ေသခ်ာေျပာျပရပါ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ သက္ေမြး၀မး္ေက်ာင္းတကၠသုိလ္တစ္ခုက ကထိကဆရာတစ္ဦး နဲ႕ ေဆြးေႏြးလုိ႕သိူခဲ့ရတာေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ သူတုိ႕ရဲ႕တကၠသုိလ္မွာ ၁၀တန္းကုိ ဂုဏ္ထူးမ်ားစြာ နဲ႕ ေအာင္လာေပမယ့္ သင္ခန္းစာရဲ႕သေဘာတရားမ်ားနဲ႕ေဆြးေႏြးေစတဲ့အခါဘာမွနားမ လည္တဲ့ ေက်ာင္း သားမ်ိဳးေတြရွိေနေၾကာင္း သိခဲ့ရဖူးပါတယ္။ အလြတ္ရေအာင္က်က္ျပီး concept ေတြကို ေကာင္းစြာ နား မလည္ဘဲ ေအာင္လာတာမ်ိဳးျဖစ္မယ္ထင္ေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာင္းဟာ ထုိင္းျမန္မာ နယ္စပ္မွာရွိတာေကာ ထုိင္းကုိအထင္ၾကီးျပီး ထုိင္းေက်ာင္းသြား တက္တဲ့ကေလးေတြလည္း ရွိေန တာ ေၾကာင့္ ကုိယ့္ျမန္မာေက်ာင္းကုိ အထင္ၾကီးေလးစားဖုိ႕မွာ အဂၤလိပ္စာ ေကာင္းစြာ သင္ၾကားေပးႏုိင္ဖုိ႕ကိုလည္း ေန႕စဥ္စိတ္ထဲမွာ အထူးကိစၥတစ္ရပ္ အေနနဲ႕ ဆုံးျဖတ္ျပီး အျမဲမွာၾကားေန တာပါ။ ခုနကေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ ဆဌမတန္းကေတာ့ အတန္းပုိင္အေနနဲ႕ ဒီႏွစ္မွ ေက်ာင္းကုိေျပာင္းလာ တာ ျဖစ္ျပီး အလယ္တန္းျပ လုပ္သက္ရင့္ဆရာမဆုိျပီး အထင္ၾကီးလုိက္မိတာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အားနည္း ခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။အဲ့ဒါေၾကာင့္ လက္ေထာက္ဆရာမေတြ အားလုံး ကုိ ဒီမနက္မွာ ဒီကိစၥကုိ ဘဲ ေက်ာင္းတြင္းအစည္းအေ၀းက်င္းပျပီး အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ မွာၾကားခဲ့ရပါ တယ္။ ႏုိင္ငံတကာသုံးဘာသာရပ္တစ္ခုျဖစ္ျပီး အဆင့္ျမင့္သိပၸံပညာရပ္ေတြ၊ နည္းပညာေတြ ကုိုိ အဂၤလိပ္ လုိ သင္ယူေနရတဲ့အတြက္ ပညာသင္ၾကားရာမွာ အေရးပါလွတဲ့အဂၤလိပ္စာကုိ မူလတန္းက တည္းက စနစ္တက် သင္ၾကားေပးသင့္ပါတယ္။ မၾကာေသးတဲ့ကာလက MRTV4က သတင္း ၾကညာသြားတာတစ္ခုသိရွိလုိက္ရပါတယ္။ CESR Task Force အတြင္းေရးမွဴး (ဘက္စုံလႊမ္းျခံဳႏုိင္ေ သာ ပညာေရး က႑ ေလ့လာသုံးသပ္ေရးအဖြဲ႕) ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းၾကီးက ရန္ကုန္ တကၠသို္လ္ စိန္ရတုခန္းမမွာ တတိယတန္းကေနျပီး အဂၤလိပ္စာစသင္ဖုိ႕ ေဆြးေႏြးစီစဥ္ေနေၾကာင္း သတင္းၾကားလုိက္ရပါတယ္။ အင္မတန္မွ သင့္ေလ်ာ္ျပီး မဂၤလာရွိေသာ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားစကားကုိ ေန႕စဥ္ေျပာေနတဲ့ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ပုိျပီးသင့္ေတာ္ပါတယ္။ သူတုိ႕ အေန နဲ႕ေက်ာင္းတက္တက္ခ်င္း ဘာသာစကားအသစ္(၂)မ်ိဳးစသင္ရတာ အခက္အခဲအင္မတန္ ရိွပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သူငယ္တန္းသင္တဲ့ ဆရာမက တုိင္းရင္းသားဘာသာစကား မသိတဲ့အခါ ပုိလုိ႕ဆုိးပါေတာ့ တယ္။ ဒီအထဲမွာ ပညာေရးစနစ္ကုိ ေကာင္းစြာ နားမလည္ဘဲ တတ္ေအာင္မသင္ႏုိင္ဘဲ တစ္ႏွစ္ျပည့္ လုိ႕ေအာင္ေပးလုိက္တဲ့အခါ အဲ့ဒီကေလးရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ အေျခခံခိုင္မာမွဳယုိင္နဲ႕ သြားခဲ့ပါျပီ။ အဲ့ဒါမ်္ိဳးေတြ တကယ္ျဖစ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ေတာ့ တတ္ေအာင္သင္ႏုိင္မွ ေအာင္မယ္ ဆုိတာလက္ေထာက္ဆရာေတြကို အျမဲတတြတ္တြတ္မွာၾကား လ်က္ရွိပါ တယ္။ အခုလုိ တတိယ တန္းမွာ မွ အဂၤလိပ္စာကုိစသင္ေပးရင္ မူလတန္းေအာက္ဆင့္ သူငယ္တန္းကေန ဒုတိယတန္းမွာ ျမန္မာစာ နဲ႕ျမန္မာစကားကုိ ကၽြမ္းက်င္သြားျပီမုိ႕ အဂၤလိပ္စာကုိ တတိယတန္းမွာစျပီး သင္ၾကားခြင့္ရရင္ ပုိျပီး မွတ္သားနားလည္ ကၽြမ္းက်င္ႏုိင္မွာပါ။ျမန္မာစကားကုိ ေကာင္းစြာ နားလည္ လာျပီျဖစ္ တဲ့ အတြက္ ျမန္မာလုိ အဂၤလိပ္စာကုိ နားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္းသင္ၾကားလုိ႕ေကာင္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ေက်ာင္း သားကေလးလည္း စိတ္ပင္ပန္းမွဳမရွိေတာ့ပါဘူး။ တုိင္းရင္းသားေက်းရြာေတြမွာ ပုိျပီး အဆင္ေျပ မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေနထုိင္တဲ့ တာခ်ီလိတ္ျမိဳ႕နယ္မွာ ယေန႕ထိ တုိင္းရင္းသား ဆရာေတြ အထူး သျဖင့္ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားဆရာဆရာမေတြ နည္းေနတုန္းပါ။အဓိကအားျဖင့္ ေက်းလက္ အေျခခံပညာ မူလတန္းေက်ာင္းေတြမွာ ရွားပါးလွပါတယ္။ သူတုိ႕ေလးေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးက စာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးပညာေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးတတ္ေစခ်င္ေပမယ့္ ဒသခံဆရာနည္းပါးတာရယ္၊ရြာေက်ာင္းမွာ တစ္ႏွစ္ေတာင္ မေနခ်င္ၾကတဲ့ ျပည္မဆရာ အမ်ားစုၾကားမွာ တပည့္ေလးေတြအတြက္ အဆင္ေျပႏုိင္ေအာင္ နည္း လမ္း ေပါင္းစုံနဲ႕ အက်ိဳးရွိတဲ့အခ်ိန္ေတြကုိ ၾကိဳးစားေက်ာ္ျဖတ္ရင္း စိတ္ေမာမွဳမ်ားစြာနဲ႕ေတြ႕ရွိခ်က္ တစ္ခုကုိေစတနာ အျပည့္အ၀နဲ႕တင္ျပလုိက္ရပါတယ္ ခင္ဗ်ား။


ျမတ္မ်ိဳးျမင့္မာန္ (၂.၁.၂၀၁၄)

No comments:

Post a Comment

Pages

လာေရာက္ၾကည့္ရႈသည့္ ႏိုင္ငံမ်ား