ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍....
၁၉၄၈ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးသည္မွ ယေန႔အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ ကံၾကမၼာကို အဓိကထားဖန္တီး ေဖာ္ေဆာင္ႏို္င္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာဆိုင္ရာ ပဋိဥာဥ္စာခ်ဳပ္ဟုေခၚဆို အပ္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို(၃)ႀကိမ္၊ (၃)ခါ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးခ့ဲၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒမ်ား၊ျပဌာန္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ား၊ ဥပေဒသေဘာ သက္ေရာက္သည့္ ကြန္ဗင္းရွင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိရာ ယင္းဥပေဒမ်ားအနက္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္မႈကို မ႑ိဳင္ျပဳထားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အေျခခံအက်ဆံုး ဥပေဒျဖစ္ပါသည္။ အေျခခံ ဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံအတြင္းမွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလံုး၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္း မ်ား လူထုလူတန္းစား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အရပ္ဖက္လူမႈအဖြဲ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံသားအားလံုးႏွင့္ ျခံဳငံု သက္ဆိုင္လ်က္ရွိေသာ ပဋိဥာဥ္စာခ်ဳပ္လည္းျဖစ္ပါသည္။
၁၉၄၇ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒကို တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္က ေရးဆြဲျပဌာန္းခ့ဲၿပီး ၁၉၆၂ခုႏွစ္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေပၚေပါက္လာသည္အထိ က်င့္သံုးခ့ဲပါသည္။ ၁၉၄၇ခုႏွစ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကိုေအာင္ျမင္စြာေရးဆြဲျပဌာန္းႏိုင္ခ့ဲသည့္ အဓိကအခ်က္မွာ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုး ညီညြတ္ေရး တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီး လြတ္လပ္ေရးအျမန္ရရွိရန္ဆိုသည့္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ျဖင့္ မွန္ကန္ စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခ့ဲျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ကာ ထိုအေျခခံဥပေဒသည္ ကိုလိုနီစနစ္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္ေစၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ကို လြတ္လပ္ေသာအခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ကမၻာ့အလယ္မွာ ၀့ံထယ္ေစခ့ဲပါသည္။ ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပါတီစံုပါလီမန္ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ခ့ဲသျဖင့္ ျမန္ မာႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီစနစ္ကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ထိေတြ႕ခြင့္ရရွိခ့ဲပါသည္။
၁၉၇၄ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို တစ္ပါတီစနစ္က်င့္သံုးမႈႏွင့္အတူ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ထူေထာင္ႏိုင္ ရန္ ျပည္သူ႔ ဆႏၵသေဘာထားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ရယူၿပီးေနာက္ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲျဖင့္ အတည္ျပဳ ျပ ဌာန္းခ့ဲပါသည္။ ယင္းအေျခခံဥပေဒသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစလ်က္ ဆိုရွယ္လစ္ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကို ေဖာ္ညႊန္းႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဒုတိယအႀကိမ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေအာင္ျမင္စြာ ေရးဆြဲျပဌာန္းႏိုင္ျခင္းမွာ လည္း ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိတ္သမိုင္းသင္ခန္းစာမ်ားကိုရယူၿပီး ထိုေခတ္ထိုကာလအေျခအေနအရ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ရႏိုင္သမွ် က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စုစည္းကာ ဆိုရွယ္လစ္ ပန္းတိုင္ ကို ႏိုင္ငံေတာ္ရည္မွန္းခ်က္အျဖစ္ ပီျပင္စြာ ခ်မွတ္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ တတိယအႀကိမ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျဖစ္ ကာ ယင္းဥပေဒကို ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ထူေထာင္ႏုိင္ရန္ လူထုလူတန္းစား အလႊာအသီးသီးမွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားပါ၀င္သည့္ အမ်ိဳးသားညီလာခံက ခ်မွတ္ေပးသည့္ အေျခခံမူမ်ားႏွင့္ အညီ ေရးဆြဲခ့ဲၿပီး ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲျဖင့္ အတည္ျပဳျပဌာန္းခ့ဲပါသည္။ အမ်ိဳးသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈ ကို အေျချပဳကာ ဒီမိုကေရစီေခတ္သစ္တစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္းႏိုင္ေရးဟူသည့္ ဦးတည္ခ်က္ျဖင့္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ အေျခခံ ဥပေဒအရ ဒီမိုကေရစီအေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာထူေထာင္ႏိုင္ၿပီး တရား မွ်တျခင္း လြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ ညီမွ်ျခင္းစသည့္ သေဘာတရားမ်ား လက္ေတြ႕ပြင့္လင္း စြာ ေဖာ္ေဆာင္ ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိပါသည္။ယခုအခါ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေျပာင္းကို ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိ ရာ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္း၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ ကာလကို ျဖတ္သန္းခ့ဲၿပီးျဖစ္ပါသည္။ မတူကြဲျပားမႈမ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာညိွႏိႈင္း ပူးေပါင္းေျဖ ရွင္းရမည္ဆိုသည့္ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆတစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္းလ်က္ရွိပါသည္။ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အေကာင္းအဆိုး သင္ခန္းစာမ်ားကိုလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ရရွ္ိေနၾကၿပီ ဟု ဆိုရမွာျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးအေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနသည့္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ႏိုင္ငံေတာ္တည္တ့ံခိုင္ၿမဲ မႈ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ ဒီမိုကေရ စီ ျပဳျပင္ ေျပာင္လဲမႈစသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္ ႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာအၾကံဥာဏ္မ်ားျပဳႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ (၂၅.၇.၂၀၁၃)ရက္ စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ အမွတ္ (၄၁/၂၀၁၃)အရ မိမိတို႔ ျပည္ေထာင္စုၾက့ံခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ ကိုယ္ စားျပဳကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာသံုးသပ္လ်က္ေခတ္အေျခ အေနႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားကာ ျပင္ဆင္သင့္သည္မ်ား၊ ျပဳျပင္သင့္သည္မ်ား ကို စဥ္းစားေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု ဥေပေဒကို ဖ်က္သိမ္းကာ အသစ္ေရးဆြဲ မည္ဆိုပါက တိုင္းျပည္၏ လက္ရွိ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါအရ သင့္ျမတ္မႈမရွိသည့္အျပင္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ စနစ္ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည့္ လက္ရွိေဆာင္ရြက္ထားမႈ အားလံုးကို လံုး၀ပစ္ပယ္ရာ လ်စ္လ်ဴရႈရာ ေရာက္ပါလိမ့္မည္။ တိုင္းျပည္၏ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ စည္းလံုးညီညြတ္မႈႏွင့္ အနာဂတ္ကို ထိခိုက္ေစေသာ အႏၱရာယ္ႀကီးမားသည့္ အစြန္းတရားမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပ ေဒကို ေခတ္ႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္မႈ လံုး၀မလက္မခံဘဲ လက္ရွိအတိုင္း က်င့္သံုးရန္ ဆိုသည့္ အယူအဆသည္လည္း ေျပာင္းလဲလ်က္ရွိေသာ ေခတ္စနစ္ အေျခအေနကို မ်က္ကြယ္ျပဳရာ ေရာက္ရွိသည့္ အစြန္းတရား တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။လူ႔အေရးကိစၥ အားလံုးသည္ မည္သည့္ အခ်ိန္အခါမွ် ၿပီးျပည့္စံုၿပီဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ ခတ္စနစ္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ေခတ္စနစ္အလိုက္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း အစဥ္အလာမ်ားႏွင့္ အယူ အဆမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ျပည့္စံုမႈမရွိႏိုင္ပါ။ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလာေသာ အေျခအေန အခ်ိန္အခါ ႏွင့္အညီ ပိုၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ျပင္ဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထိုက္ ျဖည့္စြက္သင့္ ျဖည့္စြက္ထိုက္သည္ မ်ားကို ေလ့လာညိွိႏႈိင္း သံုးသပ္ျပင္ဆင္သြားႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗဟိုဦးစီးစနစ္ ခ်ဳပ္ကိုင္ မႈ လြန္ကဲျခင္း လူမ်ိဳးအလိုက္ ေဒသအလိုက္ လြတ္လပ္မႈ တန္းတူညီမွ်မႈ အားနည္းျခင္း ဗဟိုစုစည္းမႈ အင္ အားေပ်ာ့ၿပီး တစ္ေတာ တစ္ၾကက္ဖ ပံုစံျဖစ္ေနျခင္း တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈ ထိခိုက္ႏိုင္ျခင္း စ သည့္အားနည္းခ်က္မ်ားရွိပါက အခ်ိန္မီ ဦးစားေပးကာ ျပင္ဆင္သြားႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခ့ဲပါ သည္
၁၉၇၄ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို တစ္ပါတီစနစ္က်င့္သံုးမႈႏွင့္အတူ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ထူေထာင္ႏိုင္ ရန္ ျပည္သူ႔ ဆႏၵသေဘာထားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ရယူၿပီးေနာက္ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲျဖင့္ အတည္ျပဳ ျပ ဌာန္းခ့ဲပါသည္။ ယင္းအေျခခံဥပေဒသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစလ်က္ ဆိုရွယ္လစ္ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကို ေဖာ္ညႊန္းႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဒုတိယအႀကိမ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေအာင္ျမင္စြာ ေရးဆြဲျပဌာန္းႏိုင္ျခင္းမွာ လည္း ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိတ္သမိုင္းသင္ခန္းစာမ်ားကိုရယူၿပီး ထိုေခတ္ထိုကာလအေျခအေနအရ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ရႏိုင္သမွ် က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စုစည္းကာ ဆိုရွယ္လစ္ ပန္းတိုင္ ကို ႏိုင္ငံေတာ္ရည္မွန္းခ်က္အျဖစ္ ပီျပင္စြာ ခ်မွတ္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ တတိယအႀကိမ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျဖစ္ ကာ ယင္းဥပေဒကို ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ထူေထာင္ႏုိင္ရန္ လူထုလူတန္းစား အလႊာအသီးသီးမွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားပါ၀င္သည့္ အမ်ိဳးသားညီလာခံက ခ်မွတ္ေပးသည့္ အေျခခံမူမ်ားႏွင့္ အညီ ေရးဆြဲခ့ဲၿပီး ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲျဖင့္ အတည္ျပဳျပဌာန္းခ့ဲပါသည္။ အမ်ိဳးသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈ ကို အေျချပဳကာ ဒီမိုကေရစီေခတ္သစ္တစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္းႏိုင္ေရးဟူသည့္ ဦးတည္ခ်က္ျဖင့္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ အေျခခံ ဥပေဒအရ ဒီမိုကေရစီအေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာထူေထာင္ႏိုင္ၿပီး တရား မွ်တျခင္း လြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ ညီမွ်ျခင္းစသည့္ သေဘာတရားမ်ား လက္ေတြ႕ပြင့္လင္း စြာ ေဖာ္ေဆာင္ ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိပါသည္။ယခုအခါ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေျပာင္းကို ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိ ရာ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္း၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ ကာလကို ျဖတ္သန္းခ့ဲၿပီးျဖစ္ပါသည္။ မတူကြဲျပားမႈမ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာညိွႏိႈင္း ပူးေပါင္းေျဖ ရွင္းရမည္ဆိုသည့္ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆတစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္းလ်က္ရွိပါသည္။ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အေကာင္းအဆိုး သင္ခန္းစာမ်ားကိုလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ရရွ္ိေနၾကၿပီ ဟု ဆိုရမွာျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးအေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနသည့္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ႏိုင္ငံေတာ္တည္တ့ံခိုင္ၿမဲ မႈ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ ဒီမိုကေရ စီ ျပဳျပင္ ေျပာင္လဲမႈစသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္ ႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာအၾကံဥာဏ္မ်ားျပဳႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ (၂၅.၇.၂၀၁၃)ရက္ စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ အမွတ္ (၄၁/၂၀၁၃)အရ မိမိတို႔ ျပည္ေထာင္စုၾက့ံခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ ကိုယ္ စားျပဳကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာသံုးသပ္လ်က္ေခတ္အေျခ အေနႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားကာ ျပင္ဆင္သင့္သည္မ်ား၊ ျပဳျပင္သင့္သည္မ်ား ကို စဥ္းစားေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု ဥေပေဒကို ဖ်က္သိမ္းကာ အသစ္ေရးဆြဲ မည္ဆိုပါက တိုင္းျပည္၏ လက္ရွိ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါအရ သင့္ျမတ္မႈမရွိသည့္အျပင္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ စနစ္ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည့္ လက္ရွိေဆာင္ရြက္ထားမႈ အားလံုးကို လံုး၀ပစ္ပယ္ရာ လ်စ္လ်ဴရႈရာ ေရာက္ပါလိမ့္မည္။ တိုင္းျပည္၏ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ စည္းလံုးညီညြတ္မႈႏွင့္ အနာဂတ္ကို ထိခိုက္ေစေသာ အႏၱရာယ္ႀကီးမားသည့္ အစြန္းတရားမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပ ေဒကို ေခတ္ႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္မႈ လံုး၀မလက္မခံဘဲ လက္ရွိအတိုင္း က်င့္သံုးရန္ ဆိုသည့္ အယူအဆသည္လည္း ေျပာင္းလဲလ်က္ရွိေသာ ေခတ္စနစ္ အေျခအေနကို မ်က္ကြယ္ျပဳရာ ေရာက္ရွိသည့္ အစြန္းတရား တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။လူ႔အေရးကိစၥ အားလံုးသည္ မည္သည့္ အခ်ိန္အခါမွ် ၿပီးျပည့္စံုၿပီဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ ခတ္စနစ္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ေခတ္စနစ္အလိုက္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း အစဥ္အလာမ်ားႏွင့္ အယူ အဆမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ျပည့္စံုမႈမရွိႏိုင္ပါ။ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလာေသာ အေျခအေန အခ်ိန္အခါ ႏွင့္အညီ ပိုၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ျပင္ဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထိုက္ ျဖည့္စြက္သင့္ ျဖည့္စြက္ထိုက္သည္ မ်ားကို ေလ့လာညိွိႏႈိင္း သံုးသပ္ျပင္ဆင္သြားႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗဟိုဦးစီးစနစ္ ခ်ဳပ္ကိုင္ မႈ လြန္ကဲျခင္း လူမ်ိဳးအလိုက္ ေဒသအလိုက္ လြတ္လပ္မႈ တန္းတူညီမွ်မႈ အားနည္းျခင္း ဗဟိုစုစည္းမႈ အင္ အားေပ်ာ့ၿပီး တစ္ေတာ တစ္ၾကက္ဖ ပံုစံျဖစ္ေနျခင္း တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈ ထိခိုက္ႏိုင္ျခင္း စ သည့္အားနည္းခ်က္မ်ားရွိပါက အခ်ိန္မီ ဦးစားေပးကာ ျပင္ဆင္သြားႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခ့ဲပါ သည္
ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းကာ အသင္း ဘ၀မွ စတင္ၿပီး ယေန႔အထိ ျဖစ္စဥ္ အားလံုးတြင္ ပါ၀င္ခ့ဲသည့္ ပါတီျဖစ္ပါသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဒီမိုကေရစီ အ ဖြဲ႕အစည္းမ်ား ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္ေပၚလာေရးကိုလည္း ဦးစီးဦးေဆာင္ တာ၀န္ယူခ့ဲေသာ ပါတီျဖစ္ပါ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ေခတ္ႏွင့္အညီ အေျခခံဥပေဒမွ ျပင္သင့္သည္မ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ အေလးထားပါသည္။ ျပင္ဆင္ရာတြင္လည္း ပုဂၢိဳလ္စြဲ လူမ်ိဳးစြဲ ပါတီစြဲ ဦးစားမေပးပဲ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံ သားတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းေရး၊ တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ အမ်ိဳးသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ ခိုင္ၿမဲေရး စသည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ခ်မွတ္ေပးထားသည့္ ဦးတည္ခ်က္ (၃) ရပ္ႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး အခ်ိန္ကာလအရ ဦးစားေပးသတ္မွတ္ကာ ျပင္ ဆင္ေဆာင္ရြက္သြားရန္ အေရးႀကီးသည္ဟု ခံယူပါသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိ ေသာ အေျခအေနမ်ားႏွင့္အညီ လိုက္ေလ်ာ ညီေစရန္ ယခုျပင္ဆင္သက့ဲသို႔ ေနာင္မ်ားတြင္လည္း လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္သြားရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ျပင္ဆင္ရာတြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔သည္ ညီညီညြတ္ညြတ္ ပြင့္လင္းစြာ ညိွႏိႈင္း ပူးေပါင္း ေဆာက္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ္၍ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒတြင္ ျပင္သင့္သည္ဟု ယူဆ ေသာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ရန္ အလို႔ငွာ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီက ျပင္ဆင္သင့္သည္ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အေျခအေနအခ်ိန္အခါ အရ ျပင္ဆင္သင့္သည္မ်ားကို ျပည္သူ႔အက်ိဳးေရွ႕ရႈၿပီး ျပင္ဆင္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment