ေျဖေျဖျဖစ္ျဖစ္ ေျခေျချမစ္ျမစ္
စိတ္တူကိုယ္အမွ် သဟဇာတျဖစ္သည္႔ လုပ္ရပ္နွင္႔ျမင္ ကြင္း သည္ လွပတင္႔တယ္ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ျပီး ခ်မ္းေျမ႔ျဖစ္ေစသည္။ ေလာက၏ေကာင္းက်ိဳးဆိုးျဖစ္ကို ဖန္တီးၾကသည္႔ လူသားတို႔၏စြမ္းပကားသည္ မဓာန က်ေနေပ၏။ တစ္ကိုယ္တည္းေနထိုင္၍ မရေသာေလာ ကၾကီးတြင္ မိသားစု၊အဖြဲ႔အစည္း၊ အသင္းအပင္၌ အတၱ သေဘာေရာ ပရဟိတသေဘာကိုပါေဆာင္ၾကဥ္းရသည္။ ထိုအခါ မွ်တညီညြတ္ေသာ စိတ္ဓာတ္လိုအပ္လာ ၏။ ေလ႔က်င္႔ရသည္။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရသည္က ဓမၼတာပင္ျဖစ္သည္။ သို႔တိုင္ေအာင္မိမိဆႏၵနွင္႔မကိုက္ညီ အလိုမက်။ ၀ိေရာဓိနွင္႔ ပဋိပကၡေတြ႔ႀကံဳရတတ္သည္။ ႀကီး သည္ကိုငယ္ေအာင္ငယ္သည္ကိုပေပ်ာက္ေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ပါက ေနခ်င္႔စဖြယ္လူအဖဲြ႔အစည္းအျဖစ္ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ခြင္႔ရ မည္ျဖစ္ပါ၏။
သို႔ေသာ္ စိတ္ခ်င္းမတူ လူခ်င္းကြဲျပားၾကေပရာ အေတြး နွင္႔ အျမင္ ထပ္တူက်ဖို႔ ခဲယဥ္းသည္႔အေလ်ာက္ အနီးစပ္ ဆုံးျဖစ္ေအာင္သာ အားထုပ္ရမည္သာျဖစ္ပါ၏။ တစ္ဖက္ကတင္းလွ်င္တစ္ဖက္ကေလ်ာ႔။ အေလးအေပါ႔ ညီေအာင္၊ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာမွ်ညီေအာင္၊ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာမွ်ေအာင္ျပဳ ဖို႔ သာရွိ၏။ လြန္ခဲ႔သည္႔ဆယ္စုနွစ္တစ္စုေလာက္ က ျဖစ္၏၊ တိုင္းရင္းေဆး၀ါးသမားေတာ္မ်ား ညီလာခံ က်င္းပေရး လႈံ႔ေဆာ္မူစာတည္းေလး န၀င္းဦးေငြစိုး ကေလ႕လာ ဖူး၏။ ေဆာင္ပုဒ္သဖြယ္စာစုကေလးပါ၏။ “ညီေစခ်င္လွ်င္ညြတ္ေပးဖို႔” ဟူ၍ ျဖစ္ေလသည္။ သေဘာက်မိ ေပသည္။ ညီညြတ္ေရး သီးတည္ေစမူေရွး ရူသည္႕ အသိေပးစာတည္းေလးျဖစ္ရာ အဓိပၸာယ္ရွိ လွေပသည္။မိမိ ဘက္ကမွန္သည္ထင္သည္အတိုင္း တင္း မာေန ၍မျဖစ္။ အေလွ်ာ႔ေပးတန္ေပးရေပလိမ္႔မည္း။ထိုအခါ ေျပေျပ ျပစ္ျပစ္ရွိလာသည္နွင္႔အမွ် ေျခေျချမစ္ျမစ္ နွစ္နွစ္ကာကာ ခ်မ္းသာသူခနွလုံးလွသည္႔ လူ႔အဖဲြ႔ အစည္း ျဖည္႔ဆည္း ေဆာင္ၾကဥ္းျပီးျဖစ္သည္ဟုယူဆပါ ၏။
စိတ္ခ်င္းနီးစပ္ ညီညြတ္ေသာမိသားစုအ၀န္းအ၀ိုင္းနွင္႔ ထိေတြ႔သူတိုင္း ကူးစပ္ပီတိခံစားၾကရမည္ထင္၏ အေပ်ာ္ ကူး စက္ျခင္းျဖစ္၏။ စိတ္၀မ္းလက္ညီမူကိုလိုလားၾက သည္႕ ေခာတ္တေလွ်ာက္တြင္ ထုံးမီစံ၍ သာဓက ပညာေပး ၾက၊ အသိအျမင္ဖြံ႔ျဖိဳးေအာင္ျပဳၾကရာ၌ စာေပနွင္႔ဂီတ အနုပညာအေတြေတြေရာယွက္ဂေဟ ဆက္တြင္ က်ယ္စြာေဆာင္ရြက္ခဲ႔ၾကဖူးေပျပီ။
မၾကာခဏၾကားရခံစားရေလ႔ရွိေသာ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာ တင္၏ ဇာတိႏြယ္သီခ်င္းေလးကို သတိရျခင္း နွင္႔အတူ မွတ္ေလာက္သားေလာက္ ျဖစ္ရေပေသာအပိုဒ္ေလးကို စြဲျမဲခဲ႔ရေပသည္။ ညီညြတ္ေရးနဲ႔ ”အသက္ ရွည္ရွည္ ခင္ခင္မင္မင္ လက္ရည္တစ္ျပင္တည္းေရွးကေတာ႔ ပိုခ်စ္ၾကတယ္”ဆိုသည္႔ ေတးသြားေလးျဖစ္ပါ၏။ ေရွးျမန္ မာႀကီးမ်ား၏ညီညြတ္ေရးစိတ္ဓာတ္သည္စားဓေလ႔၊
ေသာက္ဓေလ႔၌ပင္ေပၚလြင္ခဲ႔၏။ ျမန္မာဇာတိႏြယ္ ျဖစ္၏။ ရိုးရာအစဥ္အလာေကာင္းျဖစ္သည္။ မိသားစု ထမင္း၀ိုင္း တြင္ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္အစုံအလင္မပါ။ ဇြန္း၊ ခက္ရင္း မရွိ တစ္ကိုယ္ေကာင္းမဆန္ၾက၊ ေဒါင္းလန္းႀကီးတြင္ ထမင္းဟင္းထည္႔ကာ ၀ိုင္းဖြဲ႔စားေသာက္ၾကသည္။ ညီညြတ္ေရးကိုအေလးထားခ်စ္ခင္မူကိုဦးစားေပး။ စိတ္၀မ္းညီမွ်နွစ္ဖက္မွ်ေအာင္ အေလ႔အက်င္႔ေပးထား သည္႔အသြင္ျဖစ္၏။အသက္ရွည္ရာအနာမဲ႔ေၾကာင္း
ေကာင္းျမတ္ေသာအသြင္၊ စိတ္ၾကည္လင္ေစသည္႕ လက္ရည္ တစ္ျပင္တည္းစိတ္ထားျဖစ္ပါ၏။ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးျဖစ္ကို ခြဲျခားျခင္းမရွိ၊ မွ်ေ၀ခံစားသည္႔စိတ္ဓာတ္ကို လႈ ႔ံေဆာ္ ျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ႔သမိုင္းတြင္ တိုင္းရင္း သားမ်ား၊လူမူအဖြဲ႔အစည္း၀င္မ်ားသည္အစဥ္အလာေကာင္း သည္႕ လက္ရည္တစ္ျပင္တည္း စိိတ္ဓာတ္ကို ျပန္႔ပြားေစ ခဲ႔၏။ မိသားစု၀င္အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ေအာင္သြင္သင္ေပး ၾကသည္။ လက္ရည္တစ္ျပင္တည္းစိတ္ဓာတ္ကို မိသားစု ကတစ္ဆင္႔ အခ်င္းခ်င္းလက္တို႔ပတ္၀န္းက်င္အထိလႊမ္း မိုးေစ၏။ ရပ္ရြာအက်ိဳးနွင္႔ တိုင္းနိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳးေရး အထိ လက္ဆင္႔ကမ္းေစမူျဖစ္၏။ ညီေစခ်င္လွ်င္ ညြတ္ေပး ပါဆို သည္႔အတိုင္းနိ၀ါတတရားကိုက်င္႔သုံး။မာန္မာနေတြ ခ်သင္႔ကခ်၊ အေပါင္းအစုေရးအတြက္ အတၱကိုခ၀္ခ်၊သူ႔ က႑နွင္႔သူေဆာင္ရြက္ပါက ေအာင္ျမင္စရာခ်ည္းျဖစ္ေလ သည္။ လူတစ္ကိုယ္စိတ္တစ္ခု ျဖစ္ၾကရာ အျမဲပင္ ညီ ညြတ္ၾကသည္မဟုတ္။ မင္းဘူးဦးၾသဘာသ၏ မေဟာ္ သဓာဇာတ္ေတာ္ၾကီးထဲက စကားလုံးေ၀ါဟာရတစ္ခုကို သတိရမိ၏။ ကဖ်င္႔သုန္ ဟုျဖစ္၏။ မေဟာ္သဓာ၏ ေျပာ စကားျဖစ္၏။ မညီမညြတ္ျဖစ္လွ်င္ မသင္႔ဟုဆိုျခင္းျဖစ္ျပီး စိုးရိမ္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာမူကိုမလိုလားျခင္းျဖစ္သည္စိတ္ခ်င္း အခန္႔မသင္႔ျခင္းျဖစ္သည္။စိိတ္အခန္႔မသင္႔လွ်င္ ေျပျပစ္ နိုင္ဟုအေျဖေတြရွိေပမည္။နည္းလမ္းရွာဖို႔သာျဖစ္၏။
ျမန္မာ ဆိုရိုးစကားတစ္ခုရွိ၏။ ”နာစရာရွိရင္ လြမ္းစရာ နဲ႔ေျဖ” ဟူ၍ျဖစ္၏။ ရွင္းပါသည္။ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦး နာၾကည္း စရာေတြႀကံဳလာရပါကတစ္ဖက္သား၏ေကာင္း ကြက္ကို ေတြးဆဆင္ျခင္ျခင္းျဖစ္၏။ ထိုအခါ ေဒါသေတြ မာန္မာနေတြ ေျပေလ်ာ႔လာမည္ျဖစ္၏။သတိထားမိေသာ အခ်က္မ်ားတြင္ လူခ်စ္လူခင္မ်ုားသူတို႔ သည္သူတစ္ပါး၏ စိတ္ကိုနားၾကည္းေအာင္မလုပ္တတ္ျခင္းႏွင္႔နာၾကည္းစရာ ႀကံဳလာပါက ခြင္႔လႊတ္တတ္ေသာ စိတ္ျဖင္႔ ေျဖသိမ္႔စရာ ရွာတတ္ျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္ေပသည္။ ႏွလံုးသြင္းတတ္ပါက
ေျပျပစ္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ကာလေျပာေလ႔ဆို ထ ရွိေသာ”နာက်င္သည္ထက္နာၾကည္းျခင္းက ပိုျပီး ဆိုးရြားသည္” ဆိုေသာ စကားအမွတ္ အသားေလးက အဓိပၸာယ္ရွိလြန္းသည္။အခန္႔မသင္႔စိတ္ကိုနာၾကည္းေအာင္ ခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းမရွိျဖစ္သည္။ စာသံ ေပသံႏွင္႔ေျပာရပါက ၀ိေရာဓိမွပဋိမကၡမေဆာင္ေရးပင္ျဖစ္ေလသည္။
ျငိဳျငင္စရာ စိတ္အခန္႔မသင္႔စရာႀကံဳေတြ႔ရပါက ကာယကံ ရွင္မ်ား ေျဖရွင္းရသကဲ႔သို႔ ၾကား၀င္ေစ႔စပ္ ညိုႏႈိင္းအေျဖ ရွာ ရလဒ္ေကာင္းရေအာင္ရြကေဆာင္ရသူမ်ား လည္းရွိ ၏။ ဆိုထုံးဥပမာျပရုပ္သရုပ္သကန္မ်ားစြာ ရွိေပရာ စာေပ အရာ၀င္ဂ ႏၱ၀င္အရာေျမာက္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားစြာ ရွိေပသည္။
ကုန္းေဘာင္ေခာတ္ဘုိးေတာ္လက္ထက္ကျဖစ္ေလသည္။ ဘိုးေတာ္မင္းလက္ထက္နန္းသက္ရွည္ၾကာ သည္ႏွင္႔အမွ် နိုင္ငံေရးအရာႏွင္႔ လူမူစီးပြားေရး၊ယဥ္ေက်းမူအျဖာျဖာကို ဘက္စုံေဆာင္ရြက္သည္။ ၀န္းရံေန ေသာပညာ ရွိၾကီးမ်ားလဲျပည္႔စုံသည္။ ယင္းတို႔တြင္တြင္းသင္မင္းႀကီး ဦးထြန္းညိဳလည္းပါ၀င္သည္။ ဦးထြန္းညိဳ သည္လည္း ရဟန္းဘ၀ရွင္လကၤာသာရမွ လူထြက္ခဲ႔သူ နာမည္းေက်ာ္ မုဒုလကၡဏာပ်ိဳ႕ကိုေရးဖြဲ႔ခဲ႔သူ၊ တြင္းသင္း ရာဇ၀င္ျပဳစုခဲ႔သူ အျဖစ္ေက်ာ္ၾကားျပီး စာေပအလကၤာမိ်ဳးစုံေရးဖြဲ႔ခဲ႔သူျဖစ္၏။
တစ္ခါတြင္ ဘိုးေတာ္ဘုရားသည္ မိဖုရားႀကီးွႏွင္႔ စိတ္ အခန္႔ မသင္႔ျဖစ္သည္ဆို၏။ စိတ္မသက္မသာရွိ ရ ေသာ အေျခ အေနတြင္ တြင္းသင္းမင္းႀကီး မေန သာေတာ႔ ဘလႅတိယပ်ိဳ႕သည္ တစ္ညတာခြဲခြာရေသာ ကိႏၷရီ ကိႏၷရာေမာင္ႏွံတို႔ ႏွစ္ခုႏွစ္ရာတိုင္တိုင္ငိုေႀကြးရသည္႔ အလြမ္းအေဆြးဇာတ္လမ္းေမတၱာတရား၊သံေရာဇဥ္ တရားအေၾကာင္းျဖစ္၏။ အမ်ားသိေသာအေၾကာင္းရပ္ကို ဂ ႏၱ၀င္ေျမာက္စြာျဖင္႔ ဂုဏ္အလၤာရသဘက္စုံ ျပည္႔၀ေစ ဖို႔ႀကိဳးစားေရးသားေလသည္။ ျပီးလွ်င္မင္းမိဖရားႀကီးထံ ဆက္သ၏။ ထိုအခါ မိဖုရားႀကီးစိတ္ျငိဳျငင္ အခန္႔မသင္႔ သည္႔အေျခအေနကရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္အဆင္ေျပေတာ႔ သည္။ ဘိုးေတာ္ဘုရားကေက်နပ္၏။ သို႔ျဖင္႔ တြင္းသင္း မင္းႀကီးအား ဆုလာဘ္မ်ားခ်ီးျမင္႔ရန္စီစဥ္သည္။ မင္းႀကီး ၏ေရွ႕၌ ေငြပုံႀကီးခ်ေပးကာက်ံဳး၍ ယူနိုင္သေလာက္ ယူေစ ၏။ တြင္းသင္မင္းႀကီးက ရနိုင္သမွ်က်ံဳးယူပါ၏။ သူသည္ ထိုေငြမ်ားကိုကိုယ္အကိ်ဳး အတြက္မသုံး။ မိမိ ၏ေမြးဖြား ခဲ႔ရာ ေမာင္းေထာင္ရြာ၌သုံး၏။ ရြာ၏ အေရွ႕ ဘက္တြင္ကန္ႀကီးတစ္ခုတူး၏။ ႀကီးမားေပ၏။ အမည္ အရည္ကိုဘလႅတိယပ်ိဳ႔ကိုေရးဖဲြ႔သည္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ဘလႅတိယကန္ဟုေခၚတြင္ ေပသည္။ ယခုတိုင္တည္တံ႔ စြာသုံးစြဲၾကရသည္။ ေျခေျချမစ္ျမစ္ျဖစ္ေစသည္႔ ေျပျပစ္ မူလမ္းေႀကာင္းမွန္ျဖစ္ ေလသည္။
ယေန႔ကမၻာတြင္ လူမူအနိဌာနရုံေသြးထြက္သံယိုပဋိပက ၡေတြ၊ စစ္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ဘာသာေရးပဋိပကၡ ေတြ မၾကားခ်င္ေလာက္ေအာင္ ၾကံဳၾကရသည္။ ညိွနႈိင္း အေျဖရွာၾကဆဲျဖစ္သည္။ အတၱေတြ၊ မာန္မာနေတြ ၾကီးမားလ်က္ကိုယ္အက်ိဳးစီးပြားကာကြယ္ေရး၀ါဒေတြ စြဲကိုင္လ်က္စြဲၾကသည္။အေလ်ာ႔အတင္းတြင္အေလ်ာ႔ ေပး လိုစိတ္ကင္းၾကဆဲျဖစ္သည္။ ၾကား၀င္ၾကေသာ္လည္း အရာမထင္၊ အိမ္နီးခ်င္း နိုင္္ငံမ်ားတြင္လည္း ထိုသေဘာ ကိုေတြ႔ရသည္။ မည္သည္႔အခါမွ် ျပီးဆုံးမည္မသ္ိရ။ ခက္လွပါဘိ၏။
ဆရာႀကီးပီမိုးနွင္းေရးသားသကဲ႔သို႔ အဆင္ မေျပေသာေလာကႀကီးပင္ျဖစ္ေစ၏။ ေလာကႀကီးသည္ အဆင္ေျပလွသည္မဟုတ္။ မ္ိမိကသာေလာကၾကီးႏွင္႔အဆင္ေျပသင္႔ျမတ္ေအာင္ အလိုက္သင္႕အလ်ားသင္႔ က်င္႔သုံးဖို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ညြန္ျပျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔တြင္ ရင္တြင္း ပဋိပကၡေတြ၊ ဘ၀င္မက်စရာေတြ၊ စိတ္အလိုမျပည္႔နိုင္ တာေတြ အမ်ားအျပားရွိ၏။ ရွိတိုင္းသာစိတ္ေနာက္ကိုယ္ ပါျပဳေနလွ်င္စိတ္ေထာင္းကိုယ္ေၾကဖို႔သာရွိ၏။ ေရာက္ဆဲ ကာလ လွပေသာဘ၀၊ ခိုင္မာေသာအလုပ္၊ ေနသာ ထိုင္သာရွိဖို႔အေရးတြင္ ျမန္မာဇာတိႏြယ္လက္ရည္တစ္ျပင္ တည္း ညီညြတ္ေရးစိတ္ထားျဖင္႔ ခင္ခင္မင္မင္စိတ္ ထားျဖင္႔ ခင္ခင္မင္မင္ ၾကင္ၾကင္နာနာအသက္ရွည္စြာ ရပါတည္ခြင္႔အတြက္ အားထည္႔ဖို႔သာရွိေပသည္။
ညြန္႔ဟံ(ၾကဴေတာ)
No comments:
Post a Comment